HansH Posted August 18, 2017 Posted August 18, 2017 Zojuist heb ik in de handleiding het hele verhaal over de SCC door zitten lezen (blz. 6-58 tm 6-72) maar ik heb er niets over gevonden dus wie weet dit: Als de NIRO sterk afremt omdat de SCC flink ingrijpt (de auto voor je remt plotseling omdat hij toch nog die zijweg in wil....), gaan de remlichten dan aan terwijl je zelf van het rempedaal afblijft? Ik hoop/verwacht uiteraard van wel (veiligheidsvoorschriften en zo) maar zoals ik al schreef: ik kan er niets over vinden en zelf controleren is wat lastig.... Wie? Quote
Murcielaygo Posted August 18, 2017 Posted August 18, 2017 Volgens mij wel, was er ook niet een recall geweest dat als dit gebeurde bij een auto met trekhaak, dat daarna de remlichten het niet meer deden door een foutje in de software? Quote
rick_m Posted September 9, 2017 Posted September 9, 2017 Ja, de remlichten gaan vanzelf aan bij hard remmen. Je kan het in het donker wel zien in de achterruit (weerkaatsing op de ruitenwisser) Quote
P4pp1ll0n Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Bij het gebruik van de SCC gaan bij sterk afremmen, de remlichten niet branden bij onze Executiveline... Navraag Kia Nederland: dat is correct en niet nodig, omdat de wagen geleidelijk aan... afremt... Met die reactie was ik het dus niet eens en hoop dat dit in de nabije toekomst, alsnog verholpen/aangepast wordt! Quote
jgswinkels Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Op 18-8-2017 om 11:33 zei HansH: Zojuist heb ik in de handleiding het hele verhaal over de SCC door zitten lezen (blz. 6-58 tm 6-72) maar ik heb er niets over gevonden dus wie weet dit: Als de NIRO sterk afremt omdat de SCC flink ingrijpt (de auto voor je remt plotseling omdat hij toch nog die zijweg in wil....), gaan de remlichten dan aan terwijl je zelf van het rempedaal afblijft? Ik hoop/verwacht uiteraard van wel (veiligheidsvoorschriften en zo) maar zoals ik al schreef: ik kan er niets over vinden en zelf controleren is wat lastig.... Wie? Ha die vraag heb ik ook. Ik had scc aangezet en de auto achter mij begon te claxonneren. De reden was mij niet geheel duidelijk. Blijkbaar vond hij het raar dat ik met 80 achter een vrachtauto reed ?? Quote
jgswinkels Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Ik heb SCC aangezet en zet deze op 50 KM/u in de file -> SCC zorgt ervoor dat auto gewoon stopt. Vandaag merkte ik in de file dat bij een snelheid van ongeveer 5km de remmen los gaan en je moet dus de laatste meter zelf remmen ?? Volgens mij is dat niet de bedoeling ( niet smart ) . De auto moet zelf tot stilstand remmen! Doe ik iets verkeerd ???? In de handleiding staat dat cruisecontrol pas werkt vanaf 30 KM/u Als je SCC aanzet en de auto is gestopt, zal de auto dan ook weer verder rijden in de file als de voorgaande auto ook verder gaat ? Dat is toch de bedoeling van Adaptive Cruise Controle ?? Quote
Arjan van den Heuvel Posted November 29, 2018 Posted November 29, 2018 Op 17-10-2017 om 20:46, jgswinkels zei: Ik heb SCC aangezet en zet deze op 50 KM/u in de file -> SCC zorgt ervoor dat auto gewoon stopt. Vandaag merkte ik in de file dat bij een snelheid van ongeveer 5km de remmen los gaan en je moet dus de laatste meter zelf remmen ?? Volgens mij is dat niet de bedoeling ( niet smart ) . De auto moet zelf tot stilstand remmen! Doe ik iets verkeerd ???? In de handleiding staat dat cruisecontrol pas werkt vanaf 30 KM/u Als je SCC aanzet en de auto is gestopt, zal de auto dan ook weer verder rijden in de file als de voorgaande auto ook verder gaat ? Dat is toch de bedoeling van Adaptive Cruise Controle ?? Ik ben hier ook benieuwd naar, `heb onze Niro nu een week en het viel mij op dat het in dashboard word aangegeven. Als het word uitgeschakeld moet je dan het laatste stukje zelf remmen of blijft het systeem remmen tot stilstand. Quote
bert111bel Posted November 29, 2018 Posted November 29, 2018 Op 17-10-2017 om 20:46, jgswinkels zei: Ik heb SCC aangezet en zet deze op 50 KM/u in de file -> SCC zorgt ervoor dat auto gewoon stopt. Vandaag merkte ik in de file dat bij een snelheid van ongeveer 5km de remmen los gaan en je moet dus de laatste meter zelf remmen ?? Volgens mij is dat niet de bedoeling ( niet smart ) . De auto moet zelf tot stilstand remmen! Doe ik iets verkeerd ???? In de handleiding staat dat cruisecontrol pas werkt vanaf 30 KM/u Als je SCC aanzet en de auto is gestopt, zal de auto dan ook weer verder rijden in de file als de voorgaande auto ook verder gaat ? Dat is toch de bedoeling van Adaptive Cruise Controle ?? Neen hoor is normaal , tot 8 km/uur remt hij af en trekt hij terug op , dus onder 8km/h springt de SCC af en moet je zelf alles in het oog houden Quote
Ernst Beermann Posted January 28, 2023 Posted January 28, 2023 Ik had een huurauto en die ging netjes stilstaan. Ook als de auto voor je wegrijdt blijft de auto staan en moet je handmatig of gas geven weer starten Dus dat verwachtte ik ook van de Kia. Maar gat ging dus bijna mis. Want de auto bleef gewoon langzaam doorrijden. Wel met alarm. Quote
RadarWolf Posted January 28, 2023 Posted January 28, 2023 Is het niet zo dat je een combinatie van HDA, NSCC-C en LFA nodig hebt? Natuurlijk moet wel alles goed ingesteld staan in de instellingen. Ik heb een demo auto gereden waar hij tot stilstant kon komen en wegreed met het resume knopje. (Was overigens wel een Xceed, wordt volgende week geleverd dus ben benieuwd of het wel werkt naar behoren) Quote
gjcvro Posted January 28, 2023 Posted January 28, 2023 Is afhankelijk van de uitvoering/leeftijd volgens mij. De businessline HEV uit 2018 deed het niet, de e-niro uit 2022 doet het wel. Quote
Jpds Posted April 5, 2023 Posted April 5, 2023 Op de Cruisecontrol in de file remt mijn Niro uit 2020 tot stilstand af. Als het iets langer duurt moet je zelf weer gaan rijden, maar als je maar kort stilstaat gaat de CC ook weer zelf achter je voorganger aan. Bij afremmen met de paddles komt de auto niet tot stilstand. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.