Ga naar inhoud

Werking van de SCC (Smart cruisecontrol)


HansH

Aanbevolen Berichten

Zojuist heb ik in de handleiding het hele verhaal over de SCC door zitten lezen (blz. 6-58 tm 6-72) maar ik heb er niets over gevonden dus wie weet dit:

Als de NIRO sterk afremt omdat de SCC flink ingrijpt (de auto voor je remt plotseling omdat hij toch nog die zijweg in wil....), gaan de remlichten dan aan terwijl je zelf van het rempedaal afblijft? Ik hoop/verwacht uiteraard van wel (veiligheidsvoorschriften en zo) maar zoals ik al schreef: ik kan er niets over vinden en zelf controleren is wat lastig....

Wie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Bij het gebruik van de SCC gaan bij sterk afremmen, de remlichten niet branden bij onze Executiveline...

Navraag Kia Nederland: dat is correct en niet nodig, omdat de wagen geleidelijk aan... afremt...

 

Met die reactie was ik het dus niet eens en hoop dat dit in de nabije toekomst, alsnog verholpen/aangepast wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 18-8-2017 om 11:33 zei HansH:

Zojuist heb ik in de handleiding het hele verhaal over de SCC door zitten lezen (blz. 6-58 tm 6-72) maar ik heb er niets over gevonden dus wie weet dit:

Als de NIRO sterk afremt omdat de SCC flink ingrijpt (de auto voor je remt plotseling omdat hij toch nog die zijweg in wil....), gaan de remlichten dan aan terwijl je zelf van het rempedaal afblijft? Ik hoop/verwacht uiteraard van wel (veiligheidsvoorschriften en zo) maar zoals ik al schreef: ik kan er niets over vinden en zelf controleren is wat lastig....

Wie?

Ha die vraag heb ik ook. Ik had scc aangezet en de auto achter mij begon te claxonneren. De reden was mij niet geheel duidelijk. Blijkbaar vond hij het raar dat ik met 80 achter een vrachtauto reed ??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb SCC aangezet en zet deze op 50 KM/u in de file -> SCC zorgt ervoor dat auto gewoon stopt. 

Vandaag merkte ik in de file dat bij een snelheid van ongeveer 5km de remmen los gaan en je moet dus de laatste meter zelf remmen ??

Volgens mij is dat niet de bedoeling ( niet smart ) . De auto moet zelf tot stilstand remmen!

Doe ik iets verkeerd ????

 

In de handleiding staat dat cruisecontrol pas werkt vanaf 30 KM/u
Als je SCC aanzet en de auto is gestopt, zal de auto dan ook weer verder rijden in de file als de voorgaande auto ook verder gaat ?

Dat is toch de bedoeling van Adaptive Cruise Controle  ?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...
Op 17-10-2017 om 20:46, jgswinkels zei:

Ik heb SCC aangezet en zet deze op 50 KM/u in de file -> SCC zorgt ervoor dat auto gewoon stopt. 

Vandaag merkte ik in de file dat bij een snelheid van ongeveer 5km de remmen los gaan en je moet dus de laatste meter zelf remmen ??

Volgens mij is dat niet de bedoeling ( niet smart ) . De auto moet zelf tot stilstand remmen!

Doe ik iets verkeerd ????

 

In de handleiding staat dat cruisecontrol pas werkt vanaf 30 KM/u
Als je SCC aanzet en de auto is gestopt, zal de auto dan ook weer verder rijden in de file als de voorgaande auto ook verder gaat ?

Dat is toch de bedoeling van Adaptive Cruise Controle  ?? 

Ik ben hier ook benieuwd naar, `heb onze Niro nu een week en het viel mij op dat het in dashboard word aangegeven. Als het word uitgeschakeld moet je dan het laatste stukje zelf remmen of blijft het systeem remmen tot stilstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 17-10-2017 om 20:46, jgswinkels zei:

Ik heb SCC aangezet en zet deze op 50 KM/u in de file -> SCC zorgt ervoor dat auto gewoon stopt. 

Vandaag merkte ik in de file dat bij een snelheid van ongeveer 5km de remmen los gaan en je moet dus de laatste meter zelf remmen ??

Volgens mij is dat niet de bedoeling ( niet smart ) . De auto moet zelf tot stilstand remmen!

Doe ik iets verkeerd ????

 

In de handleiding staat dat cruisecontrol pas werkt vanaf 30 KM/u
Als je SCC aanzet en de auto is gestopt, zal de auto dan ook weer verder rijden in de file als de voorgaande auto ook verder gaat ?

Dat is toch de bedoeling van Adaptive Cruise Controle  ?? 

Neen hoor is normaal , tot 8 km/uur remt hij af en trekt hij terug op , dus onder 8km/h springt de SCC  af en moet je zelf alles in het oog houden 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 jaar later...

Is het niet zo dat je een combinatie van HDA, NSCC-C en LFA nodig hebt?

Natuurlijk moet wel alles goed ingesteld staan in de instellingen. Ik heb een demo auto gereden waar hij tot stilstant kon komen en wegreed met het resume knopje. (Was overigens wel een Xceed, wordt volgende week geleverd dus ben benieuwd of het wel werkt naar behoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Op de Cruisecontrol in de file remt mijn Niro uit 2020 tot stilstand af. Als het iets langer duurt moet je zelf weer gaan rijden, maar als je maar kort stilstaat gaat de CC ook weer zelf achter je voorganger aan.

Bij afremmen met de paddles komt de auto niet tot stilstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...