Jump to content

Recommended Posts

Posted

De laatste paar dagen heb ik het idee dat de sproeier achter niet zoveel druk geeft als eerder.

Vandaag ben ik wat aan het zoeken en testen geweest en daarbij tot de conclusie gekomen dat WAARSCHIJNLIJK de terugslagklep in de slang tussen body en achterklep een probleem heeft.

Ik heb het ding gedemonteerd, uit elkaar gehaald en getest; hij werkt, maar na alles weer in elkaar te hebben gezet blijft er maar een zacht straaltje lopen.

Haal ik de klep uit de slang dan heb ik wel flink wat druk (misschien zelfs wat veel), maar dan loopt de slang leeg en duurt het heel lang voor er vloeistof uit de nozzle komt.

Hoe is jullie ervaring mbt de sproeier; een flinke straal, of eerder alsof er water over de ruit lekt? Of zijn er zelfs mensen die dit probleem herkennen?

Posted

Ik heb bij mijn vorige Picanto niet bijster veel verandering gezien in de achtersproeier. Misschien een incidenteel probleem bij jouw Picanto, maar wel vervelend. Is er niet ergens een knikje in het slangetje gekomen?

Posted

De verandering is lastig te beschrijven, maar waar ik eerst een "straal" op de ruit had van zeker 8cm breed moet ik nu blij zijn met 3cm.
Tenzij ik het binnenwerk uit de terugslagklep haal, maar die zit er niet voor niets.

Knikjes, vuiltjes en defecte pompjes heb ik dus al uitgesloten, het is 95% zeker dat klepje...