Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Beste forummers,

Graag weer eens het advies van het collectieve geheugen...

Onlangs viel me op dat de voorruit kit rand er vreemd uitzag. Bij de beurt later nog navraag gedaan of dit geen kwaad kon. Zolang het niet lekt is het goed.... (aldus de dealer)

Echter vandaag zat ik in de auto en scheen de zon van achteren precies tussen voorruit en dashboard. En wat valt me op: er is schuim zichtbaar tussen voorruit en dashboard... Die foto van de kit rand wilde ik al eerder delen, het ander viel me vandaag op.

Voor mijn gevoel is beide niet goed. Echter niet dat door vocht? het schuim ook is gaan werken.

Zie foto's en graag jullie meningen en adviezen.

Kit rand: https://drive.google.com/open?id=0B3eKWMiMyKzaR0RxWXhOekhMM28

Schuim: https://drive.google.com/open?id=0B3eKWMiMyKzabEk0X0hGVThWbWM

Plaatjes invoegen is wel een kleine crime tegenwoordig... Of te groot of de link mag niet... Maar zo zou het moeten werken!

MELh_XuTV5GnHjuBMOmHZa_lBOSWN5SCzIlTMyua

y-jeRx1-89lR5vHljBgffwVDfadLAoHnW4MEf-O9

aangepast door xtra40
fotos zichtbaar gemaakt
Geplaatst

Dat schuim is standaard bij de Cee'd, enkel die kitrand aan de bovenzijde die van buiten zichtbaar is lijkt me niet goed. Net of dit al een nieuwe voorruit is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Geplaatst

heb de fotos even zichtbaar voor je gemaakt ging zonder probleem :-):-)

dat schuim hoort

maar dat lijm is niet goed lijkt wel of deze los is gekomen en die witte uitslag is vocht 

Geplaatst

@xtra40: bedankt voor het zichtbaar maken.

Heeft er nog iemand tips wat hier mee te doen? Dit is echt de oorspronkelijke voorruit (zonder schade o.i.d.). De auto wordt van tijd tot tijd normaal gewassen en zonder agressieve middelen die zoiets zouden kunnen veroorzaken. Ik merk (gelukkig) nog niets van vocht in de auto... maar het ziet er niet mooi uit en ik ben ook van mening dat dit niet zo hoort.

Volgens de Kia website zit er ook 7-jaar garantie op:

5. Interieurafwerking en bekleding
6. Carrosserie incl. doorroesten en glas

Lijkt me dat dat de lading dekt... Ik heb overigens nog een kleine 2 jaar de tijd....

• 4 weken later...
Geplaatst

bij mij ceedGT is mijn raam verwisseld voor een nieuwe raam had het zelfde probleem gezien door de dealer (garantie) denk nu een  jaar geleden

• 1 jaar later...
Geplaatst

OPGELOST!

Mijn voorruit had last van z.g. delaminatie. D.w.z. dat de laag tussen de delen van de voorruit aan het loslaten/oplossen is. De ruit zit dan nog wel goed vast aan de auto maar de tweede/bovenste laag zit wel steeds minder vast aan de eerste/onderste. Daar dit toch wel degelijk een risico kan vormen bij bijv. een ongeval etc. is de ruit vervangen (onder garantie). Wederom een dikke pluim voor de dealer!

Topic mag wat mij betreft een slotje op.

• xtra40 heeft dit topic gesloten
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...