Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hi,

Sinds 1 week start mijn kia rio niet. 

Contact gaat wel aan en alle lampjes en radio. Startmotor werkt.

Koppeling schakelaar werkt. 

Uitlezen heeft niks gevonden.

Momenteel start ik heb door een kabel op de accu te doen en op de schakel aansluiting van de startmotor.

Heeft iemand dit ook gehad of weet waar het aan licht?

Btw hij is al buiten zn garantie.

Posted

misschien eerst even je avatar aanvullen en even nog vermelden om wat voor rio het gaat 

mijn rio uit 2012 heeft geen contact slot maar een start knop weet niet of jij dit ook hebt ???

anders eens proberen je start knop in te drukken met je sleutel dat  doe je ook als je batery leeg is of er een zekering ergens stuk is 

kijk ook eens naar je zekering onder de motor kap zekering IG2 40 amper die is ook voor je start relay 

Posted

Hi,

Het gaat om een kia rio 3 superpack uit 2011. Ik zal morgen even de zekering controleren. Ik laat daarna weten of ik wat heb gevonden.

Indrukken met de sleutel heb ik al geprobeerd helaas gebeurde er niks.

Posted
15 uur geleden zei Ansar:

Momenteel start ik heb door een kabel op de accu te doen en op de schakel aansluiting van de startmotor.

??? Kan van de quote hierboven weinig van maken... Maar buiten garantie? Dat is dan op kilometers en niet op leeftijd want de UB is max 6 jaar oud. Misschien een probleem met de hoofdzekering van de startmotor? Want nu omzeil je dat circuit als ik dat zo lees....

Posted

Je schrijft dat de startmotor werkt.

Zeg je dat omdat het starten met een kabel rechtstreeks vanaf de accu wel werkt, of draait de startmotor ook wanneer je op de knop drukt?

Posted

Hi.

Ik heb hem vervangen maar er was nog steeds niks. Dus van dat ik het met een kabel op accu probeerde. Toen deed ie het. Wanneer op de knop druk gaan alle lampjes aan en de radio. Maar de starmotor draaid niet.

Ik heb vandaag de zekeringen naagekeken alles is goed.

• 1 year later...
Posted

Kunt u mij vertellen hoe dit probleem ooit is opgelost?

Ik heb nu namelijk precies hetzelfde probleem met mijn kia rio uit 2011.

Ik start hem nu ook met een kabel op de accu en op de startmotor

Accu is al vervangen voor een nieuwe

Alvast bedankt!!

• 1 year later...
Posted

Even zoeken in dit forum. Daar heb ik ergens wat beschreven wat MOGELIJK de oorzaak kan zijn...extra schaelaar in koppelingspedaal.