Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mensen,

Binnenkort wordt mijn eerste Kia (Niro) geleverd. Ik zie er erg naar uit. Een van de opties is keyless entry.

Nu zijn daar in het verleden nogal eens wat vervelende filmpjes en hele televisie programma's over gemaakt, waaruit blijkt dat auto's met keyless entry eenvoudig te stelen zijn. Nu betreft het natuurlijk geen Porsche of een 150K Mercedes, maar toch vraag ik me af of de beveiliging hiervan al verbeterd is.

Kun je keyless entry bijvoorbeeld uitzetten?

Geplaatst

Weet niet of het systeem verbeterd is.

Toevallig was het vandaag in het nieuws dat er meer auto gestolen worden die keyless entry hebben.

En dat het eenvoudig is voor kwaadwillende om de deuren open te krijgen.

Maar  er komen natuurlijk ook steeds meer merken/modellen met dit soort systemen.

Denk niet dat een niro meer in trek is om te stelen dan een vw golf.

En kan me er ook niet zo druk om maken de eerste drie jaar.

Als onze niro gestolen word krijgen we hem volledig vergoed.

Zit er niet op te wachten,al die rompslomp en zo.

Geplaatst

Uitzetten kan volgen mij niet. Tenminste: ik heb er in de handleiding niets over kunnen vinden.

Wat er wel in de handleiding staat (blz. 4.9 en 4.10) is dat het openen dan wel sluiten van de portieren en het starten van de auto alleen werkt als de zgn smart-key binnen een afstand van maximaal 70 tot 100 cm van de auto is.

”Ze” hebben dus òf je sleutel òf “ze” hebben de code die je sleutel uitzend weten te copieeren òf ze weten op een slimme manier het signaal van je sleutel te versterken. Een andere mogelijkheid zie ik zo 1, 2, 3 niet.

Hans.

Geplaatst

Dat is nou net de truuk: ze pikken het signaal van de sleutel vlak bij je huis op, zenden het naar een ontvanger dicht bij je auto en vice versa.

Oplossing: Stop je sleutel of je auto in een metalen trommel.

Geplaatst

Ik begreep dat het merendeel van de automerken wereldwijd gebruik maakt van één en dezelfde leverancier voor keyless entry. Dit maakt het kraken van het systeem erg eenvoudig. 

Is je sleutel eenmaal gekopieerd, dan is de auto makkelijk te openen en te starten. Er zijn mensen die bewaren de sleutel in een Faraday hoesje. Zodat de code niet gekopieerd kan worden als de sleutel achter de voordeur ligt of in je broekzak zit. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...