Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Afgelopen nacht ging mijn alarm ineens af. 

Dus met een slaapdronken hoofd m'n bed uit, proberen 't alarm af te zetten, dit bleek met geen mogelijkheid te lukken.

Dan zat er maar 1 mogelijkheid nog op: snel ff wat aantrekken en naar buiten gaan.

Daar aangekomen was er niets te zien bij m'n auto. Geen ruiten eruit, geen (braak)schade, niets. Ik had het vermoeden dat er misschien een kat op de auto gesprongen was en dat daarom 't alarm afgegaan was (of iets dergelijks).

Maar vanmiddag wilde ik met de auto weggaan en zag ik ineens het afdekkapje waarachter de OBD-2 stekker zit, op de grond liggen.

Dit kapje gaat er maar zeer stroef op/af en met de alarmmelding van vannacht moet het haast wel zo zijn: er is iemand met een zgn. klopsleutel loper  binnengeweest!

Verder mist er niets uit de wagen, er lag ook niets van waarde in gelukkig.

Nu hoop ik maar dat het iemand "op doorreis" was, die de wagen bij toeval tegenkwam en niet iemand was die doelbewust juist déze wagen wilde hebben. Want anders worden het nog een paar onrustige nachtjes tot de GT geleverd gaat worden!

Posted

Een klopsleutel is voor cilindersloten van voordeuren enz.  :-) Voor VAG kan je gewoon lopers bestellen en een setje wat je aan ODB koppelt waardoor de startonderbreker omzeilt wordt (valse sleutel). 

Geen VAG alarm zeker?

Posted

Een klopsleutel is voor cilindersloten van voordeuren enz.  :-) Voor VAG kan je gewoon lopers bestellen en een setje wat je aan ODB koppelt waardoor de startonderbreker omzeilt wordt (valse sleutel). 

Geen VAG alarm zeker?

Ik dacht dat je die lopers ook klopsleutels noemde. My bad!

En inderdaad geen VAG alarm. Die stonden niet goed bekend, dus vandaar er zelf 1 in laten bouwen. Misschien is dat nu mijn geluk geweest.

Posted

Geen VAG alarm zeker?

Lekker handig../not

Posted

Ik dacht dat je die lopers ook klopsleutels noemde. My bad!

En inderdaad geen VAG alarm. Die stonden niet goed bekend, dus vandaar er zelf 1 in laten bouwen. Misschien is dat nu mijn geluk geweest.

Klopt. Het standaard VAG alarm wordt meteen met de startonderbreker uitgeschakeld, kapje eraf trekken, kastje erop, contact 2 keer aan en uit en ze rijden zo weg met je auto.. 

Posted

Lekker handig../not

Het erge is dat dat hele setje hier in Den Haag volop te krijgen is voor hooguit €1000. En daar rij je elke VAG auto zonder aftermarket alarm gegarandeerd mee weg. 

Posted

Zojuist maar even wezen waarschuwen bij iemand "in de buurt" die 2 van deze wagens heeft (en waarbij er een tijd geleden ook al 1 is weggehaald).

Dan heb ik mijn burgerplicht ook weer gedaan.

• Like 2
Posted

Nou er rijden er in ieder geval een stuk minder van rond als van de FR, dus ze vallen wel een stuk meer op (hoop ik).

Voor de Kitt opties moet ik maar eens met de pimpmasters overleggen.

Kijken wat zij te bieden hebben! :wink:

• Like 1