Tallguy Geplaatst 29 November, 2017 Geplaatst 29 November, 2017 Mogguh, Net voorgesteld op dit forum als komende Niro rijder. Ik heb, ondanks veel lezen, toch een paar dingetjes waar ik wat verduidelijking in zoek. Hopenlijk kunnen jullie helpen. Ik ga vrijdag een krabbel zetten voor een Nira Businessline Travel. Die is rijkelijk bedeeld qua uitrusting, maar wat ik persoonlijk mis was de optie om Xenon a-fabriek te kiezen (alleen de Executive heeft dat). Geen probleem...dat kies ik de optie die los verkrijgbaar is vanuit de assecoire lijst. Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met deze specifieke set? Is deze goed (kwalitatief gezien)? Is deze ook door een niet-monteur zelf in te bouwen? Zo ja, heeft iemand hier dat al gedaan of heeft iemand daar een handleiding van? mbt Apple Carplay...ik heb gelezen dat dit in het begin (na introductie tot medio dit jaar (zo niet langer)) niet werkte. Heb ik goed begrepen dat het nu wel werkt zolang de auto maar geupdate is door de dealer? Kan ik met Apple Carplay ook mijn TomTom Go op mijn Iphone gebruiken? Want mij is de discussie omtrent de navigatie in de Kia nog niet helemaal helder...er zit navigatie is, maar ik lees ook dat deze gebruik kan maken van je telefoon ivm bijv filemeldingen en flitsers (items die in TomTom Go weg fijn werken). Als dat via de Kia onboard navigatie ook zo gaat werken, is dat wel fijn, want dan hoef ik mijn Brodit voor mijn Iphone niet over te zetten naar de Kia. Ik las iets over een 'trucje' om de auto wat meer te 'dwingen' in EV modus te rijden door de CC in te stellen met de SET knop, dan even de CC uit te zetten (of gas loslaten) en dan de CC weer aan te zetten (RES) zodat de Niro de accu gebruikt. Hoe zit dit nu precies? De dashcam (met GPS module)...Heeft iemand die zelf ingebouwd? Want ik heb nl al een paar jaar een eigen dashcam die ik óf ga verkopen óf over wil zetten naar de Kia...dat laatste afhankelijk hoe de aansluiting van de dashcam in de Niro zit. Dat waren ze eigenlijk voorlopig wel...mogelijk schiet me nog wat te binnen, maar....dat zien we dan wel. Verheug me iig op de Niro..alleen jammer dat er een lange levertijd zit (april/mei pas ) Quote
Brat Pit Geplaatst 29 November, 2017 Geplaatst 29 November, 2017 2 uur geleden zei Tallguy: Mogguh, Net voorgesteld op dit forum als komende Niro rijder. Ik heb, ondanks veel lezen, toch een paar dingetjes waar ik wat verduidelijking in zoek. Hopenlijk kunnen jullie helpen. Ik ga vrijdag een krabbel zetten voor een Nira Businessline Travel. Die is rijkelijk bedeeld qua uitrusting, maar wat ik persoonlijk mis was de optie om Xenon a-fabriek te kiezen (alleen de Executive heeft dat). Geen probleem...dat kies ik de optie die los verkrijgbaar is vanuit de assecoire lijst. Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met deze specifieke set? Is deze goed (kwalitatief gezien)? Is deze ook door een niet-monteur zelf in te bouwen? Zo ja, heeft iemand hier dat al gedaan of heeft iemand daar een handleiding van? mbt Apple Carplay...ik heb gelezen dat dit in het begin (na introductie tot medio dit jaar (zo niet langer)) niet werkte. Heb ik goed begrepen dat het nu wel werkt zolang de auto maar geupdate is door de dealer? Kan ik met Apple Carplay ook mijn TomTom Go op mijn Iphone gebruiken? Want mij is de discussie omtrent de navigatie in de Kia nog niet helemaal helder...er zit navigatie is, maar ik lees ook dat deze gebruik kan maken van je telefoon ivm bijv filemeldingen en flitsers (items die in TomTom Go weg fijn werken). Als dat via de Kia onboard navigatie ook zo gaat werken, is dat wel fijn, want dan hoef ik mijn Brodit voor mijn Iphone niet over te zetten naar de Kia. Ik las iets over een 'trucje' om de auto wat meer te 'dwingen' in EV modus te rijden door de CC in te stellen met de SET knop, dan even de CC uit te zetten (of gas loslaten) en dan de CC weer aan te zetten (RES) zodat de Niro de accu gebruikt. Hoe zit dit nu precies? De dashcam (met GPS module)...Heeft iemand die zelf ingebouwd? Want ik heb nl al een paar jaar een eigen dashcam die ik óf ga verkopen óf over wil zetten naar de Kia...dat laatste afhankelijk hoe de aansluiting van de dashcam in de Niro zit. Dat waren ze eigenlijk voorlopig wel...mogelijk schiet me nog wat te binnen, maar....dat zien we dan wel. Verheug me iig op de Niro..alleen jammer dat er een lange levertijd zit (april/mei pas ) Ik pak even tomtom eruit. De updates van het kaartmateriaal van TT go zijn recenter. Bij Kia zijn deze 1 tot 2 jaar oud. Wel krijg je bij Kia de TT live services erbij. Hiervoor koppel je je telefoon. Mijn dealer gaf aan dat CarPlay geïnstalleerd wordt. Met CarPlay kun je de apple kaarten gebruiken, die zijn ook weer redelijk recent, maar niet zo goed als google maps. Over een paar weken weet ik meer. Quote
Funs Geplaatst 29 November, 2017 Geplaatst 29 November, 2017 Heb ook een Businessline en heb de Xenon verlichting door de dealer laten inbouwen voor € 495,00 dik tevreden met het resultaat, komt toch wel wat bij kijken en je moet echt wel weten waar je mee bezig bent Quote
Tallguy Geplaatst 29 November, 2017 Topic Starter Geplaatst 29 November, 2017 Bedankt @Funs en @Brat Pit voor de reacties. Qua navigatie ga ik tzt gewoon kijken hoe de info voorziening is. Ik rij toch qua werk naar een vaste plek in NL (geen detachering zoals vroeger waarbij is alle uithoeken van NL zag). Ik weet gewoon van TTO Go dat die erg vlot en actueel is qua filemeldingen. Mbt Xenon overweeg ik wel de dealer het te laten doen (al was het maar ivm de tijd, kennis en garantie...nog los staand van het correct afstellen van de lampen) Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 November, 2017 Geplaatst 29 November, 2017 Ik kan alleen wat zeggen over CarPlay; Apple laat alleen heel specifieke app-categorieën toe voor Carplay.Alternatieve navigatie (dus andere dan Apple Maps/Kaarten) werken NIET met CarPlay! Quote
HansG Geplaatst 30 November, 2017 Geplaatst 30 November, 2017 Er is inderdaad een trucje om met de cc de auto in de EV modus te krijgen. Tot welke snelheid dat werkt weet ik niet. Ik weet wel dat de motor echt op temperatuur moet zijn. Als je +/- 50 km binnen de bebouwde kom rijdt met de cc aan kan je door de snelheid iets naar beneden te brengen er voor zorgen dat de auto elektrisch gaat rijden. Dat werkt bij mij altijd. Je hoeft de cc daar overigens niet voor uit te zetten. Je kan ook gewoon op de min-toets drukken. Het gaat maar om een geringe snelheidsverlaging. 1 Quote
gjcvro Geplaatst 1 December, 2017 Geplaatst 1 December, 2017 Of even gas geven, en dan als je 2 km harder rijdt dan cc snelheid weer gas loslaten, zelfde effect. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.