Pootpotter Geplaatst 14 December, 2017 Geplaatst 14 December, 2017 Picanto uit 2011 Vanmorgen reed ik naar mijn werk en alles was goed. Vanmiddag stap ik in om terug te rijden en constateer ik dat mijn portier open lampje blijft branden. Het is nu ook niet mogelijk om de auto op slot te krijgen, omdat hij denkt dat er een deur open staat. Is er een manier om de deuren wel op slot te krijgen? Tijdens het rijden gaan de deuren wel automatisch op slot boven 15km/h. Is uit te lezen welke portier of motorkap verkeerd doet? Even over het financiële, valt dit ook onder garantie? Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 December, 2017 Geplaatst 14 December, 2017 Kun je de deuren niet "gewoon" met de sleutel sluiten?Doet het binnenlichtje het nu dan ook? Gaat dat wel aan/uit met openen en sluiten van de/een deur?Ik weet dat bij oudere auto's dit fenomeen zich kon voordoen als de zekering van het binnenlichtje stuk was, maar bij de Picanto 2 is deze volgens mij gestuurd door de computer, dus ik weet niet of dat hier het geval KAN zijn... Quote
Pootpotter Geplaatst 14 December, 2017 Topic Starter Geplaatst 14 December, 2017 22 minuten geleden zei Murcielaygo: Kun je de deuren niet "gewoon" met de sleutel sluiten? Doet het binnenlichtje het nu dan ook? Gaat dat wel aan/uit met openen en sluiten van de/een deur? Ik weet dat bij oudere auto's dit fenomeen zich kon voordoen als de zekering van het binnenlichtje stuk was, maar bij de Picanto 2 is deze volgens mij gestuurd door de computer, dus ik weet niet of dat hier het geval KAN zijn... Als ik het met de sleutel doe gebeurt hetzelfde als met het drukknopje op de sleutel. "Op slot en direct weer van slot af". Klik-klak. Zonder alarmlichten die gaan branden. Het binnenlichtje werkt gewoon. Ik heb al wel een keer gehad dat hij wel op slot gaat, maar dat dan een kwartier later ongeveer het alarm van de auto afging. Quote
xtra40 Geplaatst 15 December, 2017 Geplaatst 15 December, 2017 bij ons is het zo dat het slot welke de problemen geeft niet op de CV reageert als je deze met de sleutel dicht draaid dus als de bijrijders deur stuk is en je draaid deze kant met de sleutel dicht reageert de rest van de deuren daar niet op Quote
Pootpotter Geplaatst 15 December, 2017 Topic Starter Geplaatst 15 December, 2017 10 uur geleden zei xtra40: bij ons is het zo dat het slot welke de problemen geeft niet op de CV reageert als je deze met de sleutel dicht draaid dus als de bijrijders deur stuk is en je draaid deze kant met de sleutel dicht reageert de rest van de deuren daar niet op Bedankt voor je informatie. Helaas heeft alleen de portier aan de bestuurderszijde een sleutelgat. We hebben de deurschakelaars voor en de motorkap schakelaar gecontroleerd. Woensdag gaat de Picanto naar garage Weesepoel in Ten Boer. Quote
Pootpotter Geplaatst 7 Januari, 2018 Topic Starter Geplaatst 7 Januari, 2018 Oorzaak is bekend. Wat ben ik ook een sukkel.... Ik heb zo'n luchtontvochtiger in de linkerhoek van het dashboard gegooid en deze is na verloop van tijd verzadigd. Hierop loopt al het vocht via de luidspreker naar de zekering/junctionbox. Deze is op kosten van de verzekering vervangen en alles werkt weer. 1 Quote
Machlo Geplaatst 7 Januari, 2018 Geplaatst 7 Januari, 2018 Zojuist zei Pootpotter: Ik heb zo'n luchtontvochtiger in de linkerhoek van het dashboard gegooid en deze is na verloop van tijd verzadigd. Hierop loopt al het vocht via de luidspreker naar de zekering/junctionbox. Ja......ben net wakker...toen ik het voor de tweede x las snapte ik hem! Top dat het is gelukt en dat je erachter bent gekomen! 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.