ziggy Geplaatst 20 December, 2017 Geplaatst 20 December, 2017 Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de dubbele bodem uit d kofferbak vd Niro? De nu beschikbare hoogte is voor mij wat te beperkt namelijk.... Hoor het graag van jullie. Quote
Jdniro Geplaatst 20 December, 2017 Geplaatst 20 December, 2017 Zie. https://www.kiaclub.nl/topic/21453-afmetingen-kofferbak/ Ben het zelf ook nog van plan, maar moet het nog even nader uitzoeken. Zijn er nog meer die de dubbele bodem er hebben uitgehaald ? Quote
ziggy Geplaatst 20 December, 2017 Topic Starter Geplaatst 20 December, 2017 Volgens de dealer heeft de comfortline deze dubbele bodem niet,maar een afdekplaat direct bovenop het reservewiel, wil deze gratis aanbrengen voor me.... Quote
wimkia Geplaatst 22 December, 2017 Geplaatst 22 December, 2017 Ik heb de dealer de dubble bodem laten verwijderen. vrij eenvoudig. En ik gebruik de rubber schaal die als optie staat voor de stevigheid. Scheelt bijna 15 cm in hoogte. Quote
Derrek Geplaatst 23 December, 2017 Geplaatst 23 December, 2017 15 uur geleden zei wimkia: Ik heb de dealer de dubble bodem laten verwijderen. vrij eenvoudig. En ik gebruik de rubber schaal die als optie staat voor de stevigheid. Scheelt bijna 15 cm in hoogte. Inderdaad, maar alleen op vakantie en dan meer ruimte nodig heb. Paar minuten werk met de 8 schroefjes. Daarbij een multiplex plaat op maat van de kofferruimte gemaakt voor de stevigheid met daarop inderdaad de kofferbak-schaal. Maar daarbuiten heb ik de dubbele bodem er wel in zitten omdat ik een gelijke laadvloer wel makkelijker vind en ook mijn trekhaak, Kia tas en kleine spulletjes in de dubbele bodem opsla zodat de kofferbak opgeruimd is. Quote
Olaf de Niro Geplaatst 29 December, 2017 Geplaatst 29 December, 2017 Ik heb een vrij recente Niro (november 2017) waar achterin ook geen accu meer zit. Ik vond ook de bagageruimte beperkt (had hiervoor een Citroen C4 Picasso) en heb daarom ook de dubbele bodem eruit gehaald (plastic bakjes en piepschuim bak). Het is een fluitje van een cent en je vergroot hiermee je bagageruimte inderdaad beduidend. Een bodemplaat vind ik niet nodig. De hesjes, gevarendriehoek etc. kan je gemakkelijk kwijt rondom het reservewiel, als je het uit de kia-tas haalt. De stoffen opklapbare afdekplaat rust nu gewoon op de bodem en op het reservewiel. Om het schuiven te voorkomen heb ik er nog een deken omheen geslagen. Zo blijft hij ook mooi schoon. Deze oplossing bevalt prima. Ik heb trouwens de bagage-afdekhoes ook standaard in mijn garage liggen. Voor mij heeft het ding geen toegevoegde waarde en zit vaak alleen maar in de weg. Quote
gjcvro Geplaatst 29 December, 2017 Geplaatst 29 December, 2017 Afdekhoes had ik ook nooit dicht zitten bij mijn vorige auto's, maar gek genoeg bij de niro wel, omdat ik het idee heb dat deze wat meer geluid dempt. Bij andere auto's kwam de motor er waarschijnlijk wel bovenuit. Ik snap ook de plastic schalen rondom de wielkasten niet, een stofje krast minder en dempt ook nog eens beter. De dubbele bodem laat ik nu lekker zitten, vlakke laadvloer vind ik wel lekker. Misschien met de wintersport dat ik hem er dan wel uit haal. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.