Ga naar inhoud

Afmetingen kofferbak


Marialouisa

Aanbevolen Berichten

Dat lijkt eenvoudiger dan het is. Een kofferbak is nl. niet mooi rechthoekig van vorm, maar ik zal een poging wagen.

De breedte van de kofferbak van de Niro is tussen de 100 cm. en 104 cm. Dit heeft oa te maken met de accubak die achterin zit

De diepte vanaf de achterbank in normale positie tot aan de achterklep is 74 cm. (onder) tot 50 cm. (boven). Zowel de leuning van de achterbank als de achterklep staan immers schuin

De hoogte in normale bezetting gemeten vanaf de dubbele bodem tot aan de afdekhoes is 40 cm. Maar daaronder zit de dubbele bodem met diverse bakjes van polystyreen. En daaronder het reservewiel opgeborgen.

5986ab43e346c_Standaardkofferbak.thumb.jpg.e37c54e6e04f43bc0ca3256308aede6e.jpg

Standaard situatie.

Die bakjes nemen nogal wat ruimte in maar ze kunnen er uit (zitten met 8 schroefjes vast) en dan heb je 12 cm. meer hoogte. Ik heb zelf voor de vakanties een houten plaat op maat gemaakt van 1 cm. dikte die ik, nadat de bakjes eruit zijn, op de bodem leg voor bescherming. Daarop leg ik de kofferbakmat (accessoire). Het voordeel is dan dat ik de koffers rechtop naast elkaar onder de afdekhoes kan zetten.

5986ab472a91d_Plaatinkofferbak.thumb.jpg.9734827512d71ab2a4e434405376cbc7.jpg

Plaat onderin de koffer ligt 12 cm. dieper in de kofferbak.

5986abeae30f7_Dieprmetkofferbakmat.thumb.jpg.99a1e2c090d6aac1cce01a489b38a363.jpg

Daarop weer de kofferbakmat.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...
  • 1 jaar later...

Ik wil nog even reageren op dit bericht met de vraag wat de afmetingen van de kofferbak zijn als de bakjes eruit zijn. Kunt u dat mij laten weten? Dan weet ik of ik mijn 3 koffers in de kofferbak kwijt kan.

Verder is het zeker interessant om die bakjes te verwijderen als je op vakantie gaat.....als het past allemaal, dan overweeg ik zeker de aanschaf van een Kia Niro. Zeker de facelift van 2019 spreekt mij aan, maar met een gezin op vakantie of weekendje weg wordt het was passen en meten, vermoed ik.

Hoor graag uw reactie.

Grt.

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 20-9-2019 om 11:12, Martijn D. zei:

Ik wil nog even reageren op dit bericht met de vraag wat de afmetingen van de kofferbak zijn als de bakjes eruit zijn. Kunt u dat mij laten weten? Dan weet ik of ik mijn 3 koffers in de kofferbak kwijt kan.

Verder is het zeker interessant om die bakjes te verwijderen als je op vakantie gaat.....als het past allemaal, dan overweeg ik zeker de aanschaf van een Kia Niro. Zeker de facelift van 2019 spreekt mij aan, maar met een gezin op vakantie of weekendje weg wordt het was passen en meten, vermoed ik.

Hoor graag uw reactie.

Grt.

Martijn

Met de bakjes eruit, passen er makkelijk 3 grote koffers in de kofferbak (plus nog 2 kleinere tassen,. alleen kun je dan niet meer door de binnenspiegel achteruit kijken...) kan ik uit ervaring melden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 23-9-2019 om 09:16, Broekie zei:

Met de bakjes eruit, passen er makkelijk 3 grote koffers in de kofferbak (plus nog 2 kleinere tassen,. alleen kun je dan niet meer door de binnenspiegel achteruit kijken...) kan ik uit ervaring melden. 

....dan is het zeker de moeite waard om deze Niro van dichtbij te gaan bekijken en om de proef op de som te nemen. Bedankt!

grt.

martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de piepschuim bak uit de achterbak haalt en de verlaagde vloer gebruikt, past er achterin de Niro meer bagage dan in een Mercedes C-klasse estate (station). Vreemd maar waar. Wij spreken uit ervaring. Dan heb ik het wel over de ruimte met dicht afdekzeil. Dit komt omdat de vorm van de achterbak in de Niro praktischer met tassen/koffers is in te vullen. Het gaat qua ruimte niet alleen om "liters" maar ook om de vorm van de ruimte. Wij vinden de achterbak van de Niro redelijk ideaal met verlaagde bodem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...
Op 6-8-2017 om 00:20, PeterSelie zei:

kia niro binnenmate

Ik begrijp dat de binnenmaat van de laadruimte tot de achterbank 74 cm. Weet iemand wat de totale lengte is als de achterbank plat ligt en de voorstoel ook maximaal plat. Zou dan een pax  kast van 245 cm passen. 

Gr Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 28-9-2019 om 22:16, Martijn D. zei:

@Johan64 bedankt voor de bevestiging. Het is hiermee zeker een bezoekje aan de Kia-dealer waard. Gaan we dan ook doen zeer binnenkort!

Wel even opletten welke uitvoering je hebt. De eerste versie's hebben de accu nog achterin zitten (1 grote bult rechtsachterin) en de luxere versie met subwoofer hebben dacht ik linksachterin ook een bult zitten (subwoofer) Scheelt stiekem toch best veel ruimte. Zelf werken wij eigenlijk nooit met koffers, maar met grote reistassen, die kun je wat makkelijker aan de beschikbare ruimte aanpassen met wat proppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 uur geleden, Fra zei:

Ik begrijp dat de binnenmaat van de laadruimte tot de achterbank 74 cm. Weet iemand wat de totale lengte is als de achterbank plat ligt en de voorstoel ook maximaal plat. Zou dan een pax  kast van 245 cm passen. 

Gr Frans

Denk het niet....

Had pasgeleden een vensterbankje van 210 cm achterin gegooid, die kwam tot tussen de voorstoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het niet gaat ...

De Pax is niet alleen lang maar ook breed en dik en zwaar!

De lengte van achter naar voren voor de cockpit is rond 220 cm, achterstoel hoog en dan tot onder de cockpit is lengte genoeg, maar alleen 55 cm breede!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor 39,00. Bestel je hem vanuit je stoel met een kop thee in de hand. Een paar dagen later leveren ze bij je thuis af en brengen ze hem zelf naar boven. Je hoeft dan niet met de auto naar de Ikea. Een parkeerplek zoeken en hopen dat niemand met inladen je auto beschadigd. (Wat bij mij al 2 keer is gebeurd bij de ikea). Je hoeft ook niet die drukke winkel in en 5km zigzaggend door de winkel te gaan. Niet tergend lang bij de kassa te staan en er bij de kassa achter te komen dat je bar code onderop ligt en vervolgens alles er af moeten halen omdat die mevrouw graag de barcode wilt scannen. Je hoeft daarna ook niet je hele auto te verbouwen en hopen dat het past. Waarbij je zelf dus ook een risico loopt je eigen auto te beschadigen. dan heb ik het nog niet eens over het volle karretje dat alle kanten op vliegt zeker buiten naar de auto toe. Ik kan nog even doorgaan met wat nadelen. 
 

Ik ben al jaren helemaal over op het online bestellen en heb het geld er dik voor over. :-|

het bespaart me zoveel ellende. Die 39,00 is dubbel en dik terug verdient. 
 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


weet iemand of de Niro PHEV nieuwste model ook van die " handige" organisers onder de standaard laadvloer heeft en of deze er ook uit kunnen om zo een verlaagde vloer te maken (evt hetzelfde als hierboven is getoond met zo'n houten plaat bekleed met stof).
Volgens de spes heeft de PHEV maar 324L standaard ruimte en is dit kleiner dan de normale HEV (446L). Ik vraag me af waar dit dan in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...