Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia niro cruise control

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben Dennis en ik krijg in januari de kia niro dynamic line.

Heb er een paar keer een proefrit in gemaakt, en ik vind het een heerlijke auto om in te rijden.

Nu ben ik een veel gebruiker van de cruise control, en kon deze met de proefrit ook mooi inschakelen.

Maar ik zag alleen het woordje set op het display.

Kon nergens vinden wat de ingestelde snelheid zou zijn.

Waar is dit terug te vinden?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ja die post had ik gezien. Maar de 1 heeft 't wel dus, en de andere niet. Kom niet echt wijs uit die post.

Dat scherm had ik ook in het model waar ik in reed, maar dat was de actuele snelheid

Geplaatst
20 minuten geleden zei De-bouwer:

Ja die post had ik gezien. Maar de 1 heeft 't wel dus, en de andere niet. Kom niet echt wijs uit die post.

Dat scherm had ik ook in het model waar ik in reed, maar dat was de actuele snelheid

Dan was het wellicht makkelijker geweest om daar te reageren ipv een nieuw topic te starten..

Geplaatst

Hallo allemaal,
Ik ben Dennis en ik krijg in januari de kia niro dynamic line.

Heb er een paar keer een proefrit in gemaakt, en ik vind het een heerlijke auto om in te rijden.

Nu ben ik een veel gebruiker van de cruise control, en kon deze met de proefrit ook mooi inschakelen.
Maar ik zag alleen het woordje set op het display.
Kon nergens vinden wat de ingestelde snelheid zou zijn.

Waar is dit terug te vinden?

Set is de snelheid van het moment van inschakelen.

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb een model 2018 businessline en ben ook een "grootverbruiker" van de cruise control. Alle wat je wil zit er op, erg handig systeem. 

Je kunt verschillende schermpjes in je display zetten, ik heb altijd degene met de meeste CC functies aan staan. De routine is dat je je CC aanzet, daarna knop naar beneden om de huidige snelheid vast te zetten. Daarna een tikje op de knop naar boven om te verhogen of naar beneden om te verlagen, zo'n tikje gaat per 1km/h. Als je in plaats van een tikje de knop vast houdt naar boven of beneden gaat het met 10km/h omhoog of omlaag. Alle CC snelheden staan in je display. Je kunt hem uitzetten en daarna resume gebruiken, dan gaat hij terug naar de ingestelde snelheid. Alle functies kun je inschakelen boven de 30km/h.

Er zit ook nog een snelheidsbegrenzer op. Die zou er wat mij betreft af mogen.

meer info hier: 

• Like 1
Geplaatst

Kleine aanvulling: de 2017 FE heeft deze snelheidsindicatie niet (ook niet instelbaar in het menu), zou wel handig zijn geweest maar helaas.

Ik krijg de indruk dat bij de FE de verhoging 2 km/h per tik is.

Die begrenzer mag er van mij ook af, ik zou er graag de indicatie voor terug hebben.

• Like 1
Geplaatst
Ik heb een model 2018 businessline en ben ook een "grootverbruiker" van de cruise control. Alle wat je wil zit er op, erg handig systeem. 
Je kunt verschillende schermpjes in je display zetten, ik heb altijd degene met de meeste CC functies aan staan. De routine is dat je je CC aanzet, daarna knop naar beneden om de huidige snelheid vast te zetten. Daarna een tikje op de knop naar boven om te verhogen of naar beneden om te verlagen, zo'n tikje gaat per 1km/h. Als je in plaats van een tikje de knop vast houdt naar boven of beneden gaat het met 10km/h omhoog of omlaag. Alle CC snelheden staan in je display. Je kunt hem uitzetten en daarna resume gebruiken, dan gaat hij terug naar de ingestelde snelheid. Alle functies kun je inschakelen boven de 30km/h.
Er zit ook nog een snelheidsbegrenzer op. Die zou er wat mij betreft af mogen.
meer info hier: 

Wordt mijn eerste "luxere" auto.
Kom van een 307sw af
Is wel een wereld van verschil.

Zal meer opzitten dan ik heb kunnen testen

Geplaatst

en als je hem daar op vastzet, zie je dus niet alleen de actuele snelheid maar ook de vastgezette Cruise control snelheid

Geplaatst

en als je hem daar op vastzet, zie je dus niet alleen de actuele snelheid maar ook de vastgezette Cruise control snelheid

Geplaatst

De instructie video's bekijkend kom ik top de volgende conclusie:

De Niro's met Smart Cruise Control hebben de snelheidsindicatie.

De Niro's met "normale" Cuise Control hebben dit niet.

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...