Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal!

Wij willen graag een auto in het a segment. Nu vinden wij de picanto erg leuk!

Mijn vraag is 

Kan er makkelijk met 2 volwassenen en 2 kinderen mee gereden worden?

Ik lees best vaak dat de achterkant vande picanto, dan erg gaat hangen/ heel ver inzakt. Iemand ervaring mee??

Bedankt alvast

Geplaatst
32 minuten geleden zei Picanto80:

Hallo allemaal!

Wij willen graag een auto in het a segment. Nu vinden wij de picanto erg leuk!

Mijn vraag is 

Kan er makkelijk met 2 volwassenen en 2 kinderen mee gereden worden?

Ik lees best vaak dat de achterkant vande picanto, dan erg gaat hangen/ heel ver inzakt. Iemand ervaring mee??

Bedankt alvast

Het rijden met twee volwassenen en 2 kinderen is geen enkel probleem. Met onze Picanto wordt regelmatig met 4 volwassenen gereden. Moet dan wel geen grote afstand worden want achterin is het niet zo erg ruim. Maar je kunt daar als volwassen persoon goed zitten. Succes met de aanschaf van een Picanto.

Geplaatst

Hoe oud zijn de kinderen?
Ik rij een Picanto TA en merk dat met mijn zoontje van 3 maanden het krap is, omdat je zoveel "zooi" meeneemt als je met zo'n kleintje op pad gaat.
Als ze zelf kunnen lopen (langere stukken) en je dus geen kinderwagen meer meeneemt moet het prima gaan; ik rij ook wel eens redelijke stukken (ca.50km) met 4 volwassenen. Ja hij hangt, maar daar hou je dan rekening mee.

Geplaatst

De 69pk komt goed mee, maar je moet wel anticiperend rijden; je trekt niet "even" een gat dicht. Komt ook door de versnellingen; mijn Aygo met 68pk was pittiger.
Maar is de Up! dan zoveel groter? Die voelt op het gezicht kleiner aan...

Geplaatst

Ik had een Aygo uit 2006 en die was echt pittiger dan de Picanto.
Dat komt onder andere door de gunstigere versnellingsverhoudingen, maar zeker ook omdat die lekkerder "aan het gas hing", met een mechanische gasklep ipv throttle-by-wire zoals de Picanto.
De kofferbak van de Picanto is iig (ook) groter dan van de Aygo.
Een Up! zou ik zelf niet willen, maar dat is met name omdat de vormgeving me niet kan bekoren. Een Citygo of Mii zien er beter uit.

Geplaatst
Up heeft een grotere kofferbak
Mijn aygo uit 2009 vond ik een slechte auto en heel traag
Ik dacht dat de picanto,s wat pittiger waren dan de aygo,s
Ik kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken en aangezien jij dit bericht hebt geplaatst in model Picanto 2 ga ik er vanuit dat je op zoek bent naar een gebruikte auto, maar...
Wij rijden op dit moment in het nieuwe model Picanto.
Het nieuwe model is van binnen een stuk (relatief gezien natuurlijk) ruimer. Het kofferbakje is met 50 liter extra ook behoorlijk gegroeid.

Wolter

Geplaatst

Wij zijn echt op zoek naar een 2e hands auto. De picanto leek ons prima.

Tot dat ik las dat de picanto erg slappe achterverig heeft

En de auto aan de achterkant gaat hangen als er 4 personen in zitten 

Vandaar ik ik jullie hulp wil!!

Geplaatst

Nou geen idee waar die opmerking vandaan komt. Wij hebben 3 picanto's gehad en dat beviel heel goed. De laatste was van 2013. Zelfs met volwassen is het zoals eerder gezegd te doen. Mijn kinderen zijn 14 en 9.
Ook het motortje kan het goed doen, het is geen race auto natuurlijk. Maar komt zeker goed mee.
Maar ik zou je aanraden gewoon eens te gaan proefrijden met de kinderen.

Overigens zijn wij wel overgestapt naar de Rio ivm een toch iets grotere bagageruimte. Maar die is in gebruik wel weer iets duurder uiteraard.

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

• Like 1
Geplaatst

Ik rij momenteel de nieuwste Picanto. Deze auto rijd gewoon erg goed. Ik moet veel rijden in verband met sportende kinderen van 18 en 16 jaar die beide achterin zitten. Afstanden van 100km zijn geen uitzondering en ik hoor ze nooit klagen over de ruimte achterin. Er mee naar Frankrijk rijden oid. zal ik nou ook weer niet doen maar verder is het gewoon oke

De kofferbak is wel erg klein. Dat vind ik wel een groot nadeel. Maar dat hebben alle auto's van dit sigment.

Geplaatst
Wij hadden een kia picanto, comfort superpack gezien bj 2011
Dus ed-car u vind de achtervering goed 
Met 2 kinderen ?
Zijn er problemen bij de picanto uit 2011?
Wij hebben onze 2011 maar een jaar gehad (ongeluk totaalos). Die vond ik wat zenuwachtig aan het stuur. Met de 2012 er na was dat in iedergal opgelos en beter. Maar of het aan het model of alleen die auto was weet ik niet.

Maar wij vonden het goed. Met 2 kinderen van 9 en 14. Maar ook met volwassenen. Met 3 volwassenen dagelijks 130km gereden.
En in het ergste geval is er vast een hulpveer te plaatsen. (Dat is een kleine ingreep)

Geplaatst
Er zaten 15 inch velgen onder de picanto 
Maar met 2 kinderen zal hij toch niet zo ver inzakken?
Nee hoor wij hadden ook 15" standaard is inderdaad 14".
Maar die hadden wij voor de winter. Zomers op 15"

Geplaatst
Ook nog enigzins comfortabel met 4 personen?
Wij zijn echt gaan twijfelen nadat wij het gelezen hadden!

Onze kinderen hebben nooit geklaagd. En ook mijn collega die vaak achter in mee reed sprak zich zelfs uit dat hij verbazing wekkend confortabel zat voor dit segment auto.

Maar stond de auto bij een dealer? Of ga naar een Kia dealer en leg je tweifel uit. Dan geven ze vast mede werking voor een uitgebreide proefrit. En dat zou jullie zeker niet tegen vallen. Verhalen zijn leuk, zelf ervaren het alle beste.

Wij zijn nog steeds erg enthousiast over de Picanto.

Geplaatst

Dat gaat jullie vast bevallen.
En Kia dealers helpen je vast. Altijd leuk auto's rijden en vergelijken.

Geplaatst

Hoi picanto 80.
Wij hadden voor onze rio ook een picanto. Was prima te doen met twee pubers achterin de auto. Tegen het eventuele doorhangen kun je bij de automaterialenzaak rubbers halen om tussen je veren te doen.
Auto opkrikken zodat wiel uit de vering komt. Dan deze rubbers tussen de veren en laten zakken.
Het was bij ons het verschil tussen trekhaak wel of niet op de drempel.

En ook een picanto kan je als pakezel gebruiken...geloof mij.8362c5fc7e571a8c28c3a52b68ced30b.jpg9f51ba7700d75ad6b671f8710d6af2c2.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Hoe lang ben je zelf? Ik ben 1.90, bestuurdersstoel in achterste stand. Dan kan er echt niet iemand achter mij zitten.

Geplaatst
Hoe lang ben je zelf? Ik ben 1.90, bestuurdersstoel in achterste stand. Dan kan er echt niet iemand achter mij zitten.
Dan heb jij waarschijnlijk in willekeurig welke andere auto hetzelfde probleen.
Maar als jij zit dan is het toch niet zo'n probleem om de stoel weer naar voren te zetten? Af en toe een beetje opgevouwen zitten is toch niet zo heel erg?

Wolter

Geplaatst
1 uur geleden zei Treespotter (aka Birdy):

Dan heb jij waarschijnlijk in willekeurig welke andere auto hetzelfde probleen.
Maar als jij zit dan is het toch niet zo'n probleem om de stoel weer naar voren te zetten? Af en toe een beetje opgevouwen zitten is toch niet zo heel erg?

Wolter

Beste Wolter, het doet niet ter zake of ik het erg vind of niet. De vraagsteller was benieuwd naar de ruimte en daar geef ik informatie over.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...