Weer een Stonic kopen?
2 2

16 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Wij zijn van plan om een nieuwe auto te kopen. En ons oog is gevallen op een KIA Stonic. Door alle testen en vergelijkingen zien we de bomen door het bos niet meer. Afgelopen week hebben wij een proefrit gemaakt in de Stonic, wat ons goed bevallen is.

NU een vraag aan diegene die een Stonic hebben gekocht.

Met de kennis van nu, ervaringen enz, zou je dan weer een Stonic kopen? En zoja, waarom? En zo nee, waarom? Of zou je voor een andere uitvoering kiezen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier zo wachtend op mijn Stonic, net als jij een proefrit gemaakt 

Dus nog geen verder ervaring 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt de Stonic al wel gekocht dus. Waarom heb je de Stonic gekocht en niet een andere compacte SUV?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik rij nu een kia rio uit 2015 ben super tevreden met Kia 

Waarom Stonic gewoon gevoel vind hem mooier dan de Capture en de proefrit beviel prima .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Stonic is wat hoger en ongeveer 3000 euro duurder, maar zie je verder nog veel voordelen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 6-2-2018 om 21:35 zei moto:

De Stonic is wat hoger en ongeveer 3000 euro duurder, maar zie je verder nog veel voordelen?

Ik heb de stonic vergeleken met mijn Suzuki Vitara, Ik ben blij dat ik voor de Vitara ben gegaan. De vitara heeft meer ruimte en een stuk stoerdere uiterlijk. Ook heeft de Vitara een prettiger motor , dit is nog een gewone ongeblazen 1.6 met 120 PK.  En dit met de wetenschap dat de vitara net zo zwaar is als een Rio 3. ;)

Ik zit hier op het forum omdat ik hiervoor een Kia rio 3 heb gereden (en daarvoor 2 Kia Soul's)  Ik ben zeer tevreden met de vitara en heb zeker geen spijt dat ik niet op de Stonic heb gewacht. Daarnaast koop je voor € 22.350,- rijklaar een hele complete nieuwe Vitara Exclusive. (officiele prijs 24.350)  Deze heeft dan oa. cruisecontrol, stoelverwarming, climatcontrol, navigatie enz. Dus kijk ook eens verder dan Kia  (sorry ik ben een beetje enthousiast).

20171002_141716.jpg&key=7605c33da16a356b

20171002_141728.jpg&key=7348b61ea07383e5

5a69fa4ebe456_Vitarablackwhite(17).jpg.e

P.s. Dit is de Rio die ik had voor de Vitara.

CLL_4551-01-01.jpeg.564a19b0a8101577f3bb

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Laurens,

Begrijp je liefde voor de Suzuki. Aan de buitenkant vind ik het een mooie auto. Maar liefde maakt ook een beetje blind. De Stonic heeft toch een behoorlijk aantal voordelen waardoor ik deze auto boven de Suzuki zou verkiezen. Neem alleen de motor met veel koppel onderin met 6 versnellingen.De 1.6 van de Suzuki is niet heel krachtig. Of de binnenkant en dan ook vooral de navigatie. Die is echt een stuk beter. Zo zie je: er zitten twee zijden aan de munt. Als totaal concept schat ik de Stonic net wat hoger in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In deze discussie komen niet veel meningen naar voren.

Heeft de Stonic nu wel of geen voordelen ten opzichte van de Rio.

Is het alleen maar dat hij wat hoger is?

Als ze naast elkaar staan verschillen ze niet zo veel.

Het prijskaartje ziet er wel anders uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertussen rijden wij nu al ruim een maand de Seat Arona. Keuze ging tussen deze Arona en de Stonic.  Waarom hebben wij gekozen voor de Arona? De Arona staat echt hoger op zijn wielen dan de Stonic, de Arone is ruimer dan de Stonic. De Stonic is een gepimpte Rio voor 3000 euro meer.  Verder vind ik het interieur en het dashboard een stuk luxer en rustiger overkomen dan de Stonic.

En het Arona model dat wij hebben, qua prijs even duur, als het model van de Stonic, is veel rijker uitgerust.

Als ik de Stonic zie rijden, dan denk ik wel: Stoere auto! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vraag iemand die net een nieuwe auto heeft gekocht of hij die auto weer zou kopen en de krijgt nagenoeg altijd een bevestigend antwoord. Dat is ook de reden waarom Siemens keuken apparaten zulke goede reviews hebben: je krijgt een verlengde garantie als je even wat vragen beantwoordt. Je hebt die apparatuur zelf gekozen en het zou wel erg dom zijn als je de verkeerde gekozen had.

Het is zelfs zo dat je enkele minpunten omdraait in pluspunten, (cognitieve dissonantie) als je je keuze hebt moeten herzien. Bijvoorbeeld: je wilde eigenlijk een blauwe Kia, echter door een lange levertijd werd het een witte. Ineens vind je die witte mooier....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rij nu een maand in de Stonic Executive de meest complete Stonic. Had hiervoor een Renault Captur die zeker niet slecht was en een hogere instap had maar heb nu voor de Stonic gekozen vanwege zijn rijeigenschappen die ik prettiger vond zoals een directere besturing, goede wegligging, motor en het beter verwerken van de oneffenheden in de weg. Daarnaast vond ik het een stoere bak om te zien. En zo heeft iedereen zijn of haar voorkeuren bij de keuze van een auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een Executive variant nu sinds eind maart en kom van een Seat ibiza uit 2010 (zo goed als de eerste 6J ecomotive die van de band rolde) waar behalve climate control alles op zat.
Ik heb ook naar de Seat Arona gekeken, maar die was een stuk duurder voor de uitvoering die ik wou hebben (FR).  Achteraf had ik misschien beter voor de Arona kunnen gaan, maar het is voornamelijk de prijs en de garantie geweest die mij over de streep trokken.

Voor de functies hoefde ik het niet te doen, het enige wat de Stonic 'meer' had dan mijn 7,5 jaar oude ibiza is de achteruitrijcamara en climate control.  Uiteraard zijn er ook nog functies als de verwarmbare stoelen en stuurwiel, en de diverse sensoren/veiligheidsystemen. Maar ik kan niet echt spreken van een upgrade.

Spiegels die niet automatisch inklappen?  Een 'lane departure warning' die maar irritant loopt te piepen, en een honk plastic achter de achteruitkijkspiegel waar je haast een bekeuring voor kan krijgen wegens het beperken van het zicht.  Een anti-bots sensor die een paar keer heeft gewaarschuwd (bewuste test) maar verder geen actie onderneemt (wanneer dan wel?) en alleen het raam aan de bestuurderskant gaat in 1x open of dicht en de rest van de ramen moet je ingedrukt houden.  Nog maar niet te spreken over de afwezigheid van 'hacks' die je bij de volkswagengroep auto's zodanig kunt personaliseren dat je van een basismodel (voor een paar euro) zo kunt upgraden naar een luxer modelletje.
Ik vind het bij deze temperaturen buitengewoon slecht dat een functie als het openen van de ramen op afstand met de afstandsbediening niet werkt (zal ook wel iets van volkswagen zijn).

Ik heb ook een QI lader in de auto (optie) laten zetten.  Heb ik een Note 8 toestel... past dat kreng gewoon niet in het vakje achter de versnellingspook.  Welke pannenkoek ontwerpt dat terwijl op het schapje erboven een zee van ruimte is en de ideale plek voor een telefoon (waar mijn note ook prima past).
Leuke optie dus, maar ik heb er blijkbaar helemaal niks aan.  Vind het een onlogische plaatst omdat het nou net een bakje is waar je allemaal zooi (bonnetjes, papiertjes, autosleutel, kauwgom/mintjes, etc) in legt en daardoor je (als die past) telefoon niet eens kunt opladen.

Het is een nieuwe auto en de zuinigheid moet nog wat oplopen, maar met bijna 2000 kilometer op de teller en ongeveer 1:14 verbruik vind ik het maar teleurstellend.

En ik merk bij een koude motor dat het vermogen minder is. Dus een beetje gas geven is er niet bij met een koude start.  Maar er zijn blijkbaar meer mensen die daar last van hebben, dus het zal er wel bij horen.

TL;DR:  Ik zou na een 2000 km lange proefrit toch weer voor de Seat zijn gegaan :).  Maar als ik niet naar het technische deel kijk is het verder een prima bakkie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vrijdag mijn Stonic mogen ontvangen. Ik heb de executive line uitgekozen omdat ik veel in de auto zit (40.000 kms per jaar). Voor mij is mijn auto ook deels mijn werkplek. Stonic is voor de leas erg voordelig in de bijtelling en heft veel opties. Het is idd een twijfelende cross-over maar dat kun je zelf ervaren met een test rit. Ik heb de auto uitgekozen volledig op mijn requirements, dus ja ik zou de Stonic weer leasen. Enige extra optie die ik zou nemen zouden parkeersensoren voorkant zijn. Ik ben lage auto's gewend Toyota Corolla, Volvo V40. Soms vind ik het lasting inschatten tot hoe ver ik voor door kan rijden met het parkeren. Buiten dat executive line is the way to go. Vele opties maar daar ga je sowieso gebruik van maken, ik in ieder geval wel. Enige optie die ik mis is het automatisch inklappen van de spiegels zodra je jouw auto op slot doet, dus is jammer genoeg niet softwarematisch te realiseren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 minuten geleden zei Xmoo:

Ik heb vrijdag mijn Stonic mogen ontvangen. Ik heb de executive line uitgekozen omdat ik veel in de auto zit (40.000 kms per jaar). Voor mij is mijn auto ook deels mijn werkplek. Stonic is voor de leas erg voordelig in de bijtelling en heft veel opties. Het is idd een twijfelende cross-over maar dat kun je zelf ervaren met een test rit. Ik heb de auto uitgekozen volledig op mijn requirements, dus ja ik zou de Stonic weer leasen. Enige extra optie die ik zou nemen zouden parkeersensoren voorkant zijn. Ik ben lage auto's gewend Toyota Corolla, Volvo V40. Soms vind ik het lasting inschatten tot hoe ver ik voor door kan rijden met het parkeren. Buiten dat executive line is the way to go. Vele opties maar daar ga je sowieso gebruik van maken, ik in ieder geval wel. Enige optie die ik mis is het automatisch inklappen van de spiegels zodra je jouw auto op slot doet, dus is jammer genoeg niet softwarematisch te realiseren.

met een speciaal relay is het automatisch in laten klappen van de spiegels achteraf goed te realiseren 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je hier meer info over? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden zei Xmoo:

Heb je hier meer info over? 

ja hoor het kan op 2 manieren 

ik/of zelf  knip plak en solder hier een module tussen 

of als je van origineel houd kan de dealer deze ook er tussen plaatsen dan krijg je er een uit de accessoire lijst (kost wel het dubbelen )

https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/H8675ADB00&modelid=127/

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
2 2