Olaf de Niro Geplaatst 7 Februari, 2018 Geplaatst 7 Februari, 2018 Ik ben me aan het oriënteren voor een dakkoffer, alvast voor de zomervakantie. Ik ben van plan Farad dakdragers te kopen en een Hapro Traxer 6.6 dakkoffer. Deze dakkoffer is 1,77 m lang. Nu vroeg ik mij af of de haaievin op het dak niet in de weg gaat zitten met deze dakkoffer/dakdrager combinatie. Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Bij voorbaat dank, groeten Olaf Quote
HansG Geplaatst 7 Februari, 2018 Geplaatst 7 Februari, 2018 Bij mijn dakdragers(via de dealer geleverd) raakt de dakkoffer de haaienvin niet. De achterklep moet open kunnen dus de dakkoffer kan iet veel verder naar achteren. Officieel moet de dakkoffer vallen tussen de voorbumper en +/- 10 cm voor de achterklep(zodat deze nog open kan) Quote
Olaf de Niro Geplaatst 8 Februari, 2018 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2018 Bedankt voor je reactie HansG, goed om te weten. Zou je nog kunnen aangeven hoe lang je dakkoffer is? Dan weet ik wat ik kan bestellen. Alvast mijn dank! Quote
Wil002 Geplaatst 8 Februari, 2018 Geplaatst 8 Februari, 2018 Ik heb de FARAD dakdrager erop zitten. Met een bagagebox. wat me opviel is het windgeruis vanaf 90 km/h (maar is misschien gewoon normaal). Bij alleen de dakdragers begint het geruis bij 60 km/h. Voor de rest afwachten hoe het bevalt. Succes met je keuze. Quote
Olaf de Niro Geplaatst 9 Februari, 2018 Topic Starter Geplaatst 9 Februari, 2018 Bedankt voor je info Wil002, erg verhelderend! Ik heb nu de Farad dakdragers besteld en ga de dakkoffer in het voorjaar bestellen. Quote
Wil002 Geplaatst 21 Maart, 2018 Geplaatst 21 Maart, 2018 Ik ben met volgeladen dakkoffer en kofferbak op vakantie geweest, het rijden is zeer goed bevallen. Mede door de geplaatste hulpveren reed de Kia Niro super en had ik geen last van doorhangen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.