Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Onderhouds interval

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vraagje,

Wie kan mij in Jip en Janneke taal vertellen wat de onderhouds intervallen zijn van de Kia cee'd sw 1.6 gdi benzine uit 2014

Ik kom er niet uit,  wat ik lees op internet is het 30.000km / 12m   hetgeen het eerst word bereikt     maar dealer zegt elke 15km een olie beurt

Wie heeft het verlossende antwoord en hoe moet ik het dan zien wanneer olie -klein - groot

Vindt elke 15.000km erg veel voor een moderne auto.  

Geplaatst

Het beste kun je die gegevens op je "Mijn Kia" site opzoeken. Daar staat jou auto vermeld met jouw gegevens en (als het goed is) ook de boekjes met onderhoudsintervallen en de vaste prijzen van je onderhoudsbeurten. 

• Like 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Op mijn Kia staat 15.000 km. Maar als ik de brochure bekijkt zie ik toch echt 12m/30.000km staan.  Precies zoals ik had gelezen voor dat ik de Kia kocht 

Je zal maar net zoals ik de brochure hebben bekeken voor dat je een Kia cee'd sw 1.6GDI (bj2014) kocht.  Ben je toch mooi in de aap gelogeerd.

Screenshot_20180523-184556.png

• 1 maand later...
Geplaatst

Ben er nog steeds niet over uit     

Mijn Kia geeft aan: geschatte km 15.000

Onderhoudsboekje op mijn Kia geeft aan 30.000km

Onderhoudsboekje in de auto 20.000km

Brochure geeft 30.000km

????????

Geplaatst (aangepast)

Volgens mij is 30K bij diesel. 

Staat zo in mijn boekje en in mijn kia. Dacht zelf ook bij benzine 15K

aangepast door Freaky
Geplaatst (aangepast)

In het onderhoudsboekje wat ik heb, Cee'd 1,6 2014, staat:

Onderhoudsschema bij normaal gebruik 30.000 km of 24 mnd.

Vervang motorolie en filter (Benzine) *1 *4 *5    30.000 km of 12 manden
Vervang motorolie en filter (Benzinde T-GDI ) *1 *5  15.000 Km of 12 maanden

*1 = Controleer motoroliepeil elke 500 km...
*4 = Indien de aanbevolen olie niet beschikbaar is, vervang dan de olie iedere 15.000 km (auto met MPI-motor) of iedere 10.000 km (auto met GDI-motor) de motorolie en het oliefilter.

Betekend dit dat de dealers niet de aanbevolen motorolie hebben dat ze verkorte termijn aanhouden?

aangepast door Willem58

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...