Jump to content

lamp vervangen.

ivv

Recommended Posts

Beste kia rijders, hoe kan ik het beste een lamp vervangen van de koplamp links voor. ( aan de kant waar de accu staat).de kia rio sedan is uit 2004 .

je kan daar echt moelijk bij komen.

nu de auto twee weken in mijn bezit ,en hij bevalt goed.:clap:

mvgr. ivv

• 2 years later...

Beste Kiarijders

Ik heb geen idee of ik hier goed zit maar we wagen het erop.

Ik heb een Kia Rio 1.1 CDRi met comfort pack uit 2012.

Een hele fijne auto.

Ik vind op dit forum en op internet een hele hoop over lampen vervangen alleen niet over het vervangen van de Dagrijlampen.

Ik heb helaas niet de led uitvoering maar gewoon de P21/5w.

Als ik die wil vervangen moet dan echt de hele unit met bumper en al eraf? (tenminste als ik de handleiding moet geloven). Dit moet toch makkelijker kunnen. Bij het dim- en grootlicht kom je redelijk goed bij alleen niet bij de Dagrijlampen. Als het echt zoveel moeite kost misschien beter om er gelijk leds in te zetten.

Bedankt alvast voor de input

Volgens mij geven ze in de handleiding aan dat ALS je er niet goed bij kan je de halve auto moet demonteren inderdaad.

Maar ik heb nog niet gelezen dat mensen niet bij de lampjes konden komen, dus dat lijkt me geen probleem.

Kijk even onder de motorkap en neem je boekje mee zodat je weet waar je ongeveer moet kijken in de koplamp.

Beste JJFS.

Dankjewel voor je reactie.

De DRL zit helemaal onderin de koplampunit.

Bij de dim- en grootlichten zitten van die leuke kapjes op en daar kom je vrij aardig bij. Alleen de DRL zitten helemaal vooraan en onderin en daar kom je zo niet bij dus ben ik bang dat bij vervanging de hele unit eruit moet. Het is nu nog niet aan orde maar omdat ik veel rijd zal dat niet lang op zich laten wachten.

Normaal is op YouTube genoeg te vinden alleen nog niet van dit type. Zal waarschijnlijk te nieuw zijn.

Als iemand tips of ideeën heeft graag anders zal ik toch moeten afwachten totdat het echt zo ver is en ze vervangen moeten worden. Of als er meer info op internet te vinden is.

Beste JJFS.

Dankjewel voor je reactie.

De DRL zit helemaal onderin de koplampunit.

Bij de dim- en grootlichten zitten van die leuke kapjes op en daar kom je vrij aardig bij. Alleen de DRL zitten helemaal vooraan en onderin en daar kom je zo niet bij dus ben ik bang dat bij vervanging de hele unit eruit moet. Het is nu nog niet aan orde maar omdat ik veel rijd zal dat niet lang op zich laten wachten.

Normaal is op YouTube genoeg te vinden alleen nog niet van dit type. Zal waarschijnlijk te nieuw zijn.

Als iemand tips of ideeën heeft graag anders zal ik toch moeten afwachten totdat het echt zo ver is en ze vervangen moeten worden. Of als er meer info op internet te vinden is.

Ter info : Althans hier in België komt Touring langs om een defect lampje te vervangen!

De eerste keer dat ik het bij mijn Cee'd voor had kreeg ik de fiche niet van de kapotte H7 lamp ik telefoneer naar Kia Assistance en die zeide : Moet je niet zelf doen we sturen wel iemand.

10min later stond er iemand van Touring aan men deur.

Dus je hebt toch 7 jaar (hier in België 3j geworden zeide ze bij de bestelling van de Rio) Kia Assistance,je weet wat te doen ;).

Beste Kiarijders

Ik heb geen idee of ik hier goed zit maar we wagen het erop.

Ik heb een Kia Rio 1.1 CDRi met comfort pack uit 2012.

Een hele fijne auto.

Ik vind op dit forum en op internet een hele hoop over lampen vervangen alleen niet over het vervangen van de Dagrijlampen.

Ik heb helaas niet de led uitvoering maar gewoon de P21/5w.

Als ik die wil vervangen moet dan echt de hele unit met bumper en al eraf? (tenminste als ik de handleiding moet geloven). Dit moet toch makkelijker kunnen. Bij het dim- en grootlicht kom je redelijk goed bij alleen niet bij de Dagrijlampen. Als het echt zoveel moeite kost misschien beter om er gelijk leds in te zetten.

Bedankt alvast voor de input

Moet je even zoeken ik heb laatst een post geplaatst hoe de richting aan wijzer lampen moet vervangen ( met fotos )

En de koplamp moet verwijderen

Tis een leuk klusje maar goed zelf te doen

http://www.kiaclub.nl/topic/9390-richting-aanwijzer-lampen-voor-vervangen/

Moet je even zoeken ik heb laatst een post geplaatst hoe de richting aan wijzer lampen moet vervangen ( met fotos )

En de koplamp moet verwijderen

Tis een leuk klusje maar goed zelf te doen

http://www.kiaclub.nl/topic/9390-richting-aanwijzer-lampen-voor-vervangen/

Dankjewel voor je duidelijke uitleg.

Ik had gehoopt dat die 2 M6 bouten los halen genoeg was maar dat is dus te mooi om waar te zijn. Ik zal dus iets meer moeite moeten doen.

Ik vind het zonde om een splinternieuwe auto gelijk te demonteren omdat ik bang ben iets stuk te maken maar kom er blijkbaar niet onderuit.

Des te meer reden om ze dan gelijk te vervangen voor leds.

Bedankt voor het meedenken