Jump to content

rem schijf of rem trommel ???

Recommended Posts

Posted

nu was ik vandaag op een meeting en daar stonden een aantal nieuwe Rio,s

alleen hadden deze aan de achterkant Remtrommels ??

is dit normaal voor de nieuwe Rio of zijn er ook bij die aan de achterzijde wel remschijven hebben  ??

dus wie heeft er achter remschijven en wie heeft er remtrommels ben daar erg benieuwd naar 

Posted

ik ook niet maar ik denk ga de vraag hier eens stellen wie heeft wat ?? remtrommels of remschijven achter ??

is hier niks over te vinden maar die gene die ik gezien heb waren executive line maar met remtrommels achter ??

en het waren nederlandse wagens

Posted

Dat zal dan allicht schelen van land tot land. Ik heb een 1.0T-GDI Fusion (sinds 5/2017). Net nog eens de laatste specsheet voor Be bekeken en enkel de 1.2 heeft daar trommelremmen.

In NL is voor zover ik weer de 1.2 niet leverbaar en is de 1.0 relatief 'goedkoop' omdat het ineens ook het instapmodel is. Vandaar dat men mogelijk wat concessies heeft moeten doen om de prijs laag te houden.

Posted

Vandaag dus een antwoord van de importeur en hun antwoord luid 

Alle Rio.s in nederland worden geleverd met T rommel remmen

Posted

Toch straf. Ik dacht dat de keuze schijf/trommel achteraan werd gemaakt op basis van factoren zoals gewicht van de wagen, motorvermogen en andere relevante zaken. Blijkbaar dus niet, het kostenplaatje lijkt te primeren. Hier in BE heeft enkel de 1.2 trommelremmen.

• 4 years later...
Posted
1 uur geleden, zei Erasmus:

Mijn Kia Rio komt uit Belgie, is een 1.4 cvvt en heeft schijfremmen voor en achter.

Ja dat klopt alleen in Nederland leverde ze ze met rem trommels 

maar van af 2019 zijn ze ook hier op de remschijf over gestapt