Hanz99 Posted May 2, 2018 Posted May 2, 2018 Volgende maand krijgen wij onze Niro EV en ik vroeg me af of je zo'n auto (hybride) moet inrijden. Ik weet dat zoiets bij moderne auto's eigenlijk niet meer hoeft maar in mijn vorige stond in het boekje ook dat je de eerste 1000 km niet volgas moet rijden, geen sprintjes moet trekken en vooral wisselende toerentallen moest rijden. Ik lees vee op dit forum om mezelf bekend te maken met de Niro en veel berichten gaan over de zuinigheid van de auto welke volgens sommigen niet aan de eisen in de folder voldoet. Quote
Hanz99 Posted May 2, 2018 Author Posted May 2, 2018 Dat is duidelijk. Ik ga even de handleiding downloaden. Kan ik die alvast doornemen. Quote
PeterSelie Posted May 3, 2018 Posted May 3, 2018 Niet boven 3000 omw/min.? Zou dat graag in mijn Niro zien. Had toch graag een toerenteller erbij gehad. Kon ik de toeren eens zien die de motor maakt als je de Botlektunnel uitkomt. Schakelt gewoon 2 versnellingen terug! Klinkt niet prettig. Quote
Brat Pit Posted May 3, 2018 Posted May 3, 2018 1 uur geleden zei KiaNiro: Maar hoe hard reed je dan de Botlektunnel uit? Denk niet dat een kortstondige verhoging van toeren > 3000 relevant is voor het inrijden, uiteraard wordt bedoelt dat men niet voor langere tijd boven de 3000 toeren uit moet komen. Anders vertaald, geen aanhanger trekken en niet te hard rijden. Toerenteller kan met AA en Torque op je Niro scherm gezet worden. http://www.connectedcarlife.com/news/torque-pro-plugin-now-to-work-with-android-auto Dat staat er niet. Er staat dat je de eerste 1000 Km niet boven de 3000 toeren moet komen. Aangezien er geen toerenteller in zit, is dat niet te beoordelen. En de gemiddelde automobilist gaat niet een externe app continue monitoren om te kijken of het toerental wel onder de 3000 blijft. Overigens is het mij ook opgevallen dat er helling op met een beetje vaart behoorlijk wordt teruggeschakeld. Daar zal wel een Koreaan over nagedacht hebben. Dus woon je in de Alpen, of in een andere streek met veel hellingen, dan kun je met goed fatsoen niet aan de gevraagde eis voldoen. 1 Quote
Rox Posted May 3, 2018 Posted May 3, 2018 Gewoon lekker zondag cruise-style, af en toe even het gas er op maar wel doorschakelen, aldus de man van de garage. Vermoed dat de 3000 toeren aan de veilige kant zijn net zoals alle andere veiligheidsvoorschriften om claims te voorkomen. Better safe than sorry.. Als we de nieuwe rio krijgen dan zijn de dagtochtjes als gepland, prettige wegen, rustig verkeer en niet al te ver...en voor het baasje de beloning van een leuk uitje 1 Quote
Freaky Posted May 3, 2018 Posted May 3, 2018 Vooral de eerste tijd rustig rijden en niet te veel of lang op cruise control. Heb me er de eerste twee duizend kilometer aan gehouden. Nu is mijn rijstijl zo wie zo rustig maar soms wel ff doortrekken als het moet. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.