Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ola,

Ik heb sinds een paar dagen een KIA Stonic (2018) mogen ontvangen uit de lease.
Prima wagen! Zou hem zo nog een paar jaar willen houden maar ik heb één irritatie.
Na elke start van de motor dien ik het knopje in te drukken van de cruise control. (dit irriteert mij)

Mijn vorige auto's hadden dit niet en konden gewoon permanent aan staan bij starten van motor. (Renault had een fysieke "schakelaar", Lexus CT200h had gewoon een druk knop en stond daarmee iedere dag aan, Grande Punto idem dito, BMW uit 2004 idem dito)

Met de dealer en KIA nederland contact gezocht om te vragen of het mogelijk is maar zij geven aan dat het software matig niet aan te passen is.
Nu weet ik; alles wat software heeft valt te kraken.

Iemand enig idee waar ik dit kan laten aanpassen?

Edited by Dante1987
bouwjaar toegevoegd
Posted

Dan zou ik eerder hardwarematig wat "hacken";
timer-chipje, reedrelais, dat aansluiten op contact en schakelaar.
Lijkt me een stuk simpeler, goedkoper EN geen invloed op garantie...

Posted

Is dat echt zo erg dan, een knopje induwen?

Doe je toch anders gewoon als je start ff knopje indrukken en ben je de hele rit voorzien. 

Nog geen seconde werk ;-)

• Like 1
Posted
Op 1-6-2018 om 21:16 zei Murcielaygo:

Dan zou ik eerder hardwarematig wat "hacken";
timer-chipje, reedrelais, dat aansluiten op contact en schakelaar.
Lijkt me een stuk simpeler, goedkoper EN geen invloed op garantie...

Het is een lease auto. Ik ga er niets hardwarematigs aan aanpassen.

Posted
Op 2-6-2018 om 22:49 zei Joey-Rio:

Is dat echt zo erg dan, een knopje induwen?

Doe je toch anders gewoon als je start ff knopje indrukken en ben je de hele rit voorzien. 

Nog geen seconde werk ;-)

Ja het is zo erg. Als je iets gewend bent en je moet elke keer één zelfde handeling doen is dat erg.
Het is een luxe probleem tuurlijk dat ben ik met je eens.

Guest Hop Sing
Posted
Op ‎1‎-‎6‎-‎2018 om 12:50 zei Dante1987:

Ola,

Ik heb sinds een paar dagen een KIA Stonic (2018) mogen ontvangen uit de lease.
Prima wagen! Zou hem zo nog een paar jaar willen houden maar ik heb één irritatie.
Na elke start van de motor dien ik het knopje in te drukken van de cruise control. (dit irriteert mij)

Mijn vorige auto's hadden dit niet en konden gewoon permanent aan staan bij starten van motor. (Renault had een fysieke "schakelaar", Lexus CT200h had gewoon een druk knop en stond daarmee iedere dag aan, Grande Punto idem dito, BMW uit 2004 idem dito)

Met de dealer en KIA nederland contact gezocht om te vragen of het mogelijk is maar zij geven aan dat het software matig niet aan te passen is.
Nu weet ik; alles wat software heeft valt te kraken.

Iemand enig idee waar ik dit kan laten aanpassen?

ik ken wel iemand.

maar de hack wordt ongedaan gemaakt elke keer wanneer je dealer er een update opzet.

da's nog erger dan een knopje drukken...

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted
Op 15-6-2018 om 15:31, antonief zei:

Ik kwam erachter dat er in mijn dashboardkastje geen verlichting aanwezig is hebben de andere Stonic rijders dit ook?

Ik heb er nooit op gelet, maar volgens mij heb ik er geen verlichting in zitten.  Zou dat wel moeten dan?