Jump to content

Wat is dat brandende ledje in het plafond?

Recommended Posts

Posted

In mijn Rio superpack (2012) valt mij op dat aan het plafond precies in de dakconsole tussen de beide leeslampjes in een smal wit ledje (continu) brandt als je in de auto rijdt, ook al heb je de verlichting niet aan. Wie weet waar dit lampje voor dient?

groet, Kogelman

Guest Vitara 2
Posted
12 minuten geleden zei Kogelman:

In mijn Rio superpack (2012) valt mij op dat aan het plafond precies in de dakconsole tussen de beide leeslampjes in een smal wit ledje (continu) brandt als je in de auto rijdt, ook al heb je de verlichting niet aan. Wie weet waar dit lampje voor dient?

groet, Kogelman

Is gewoon indirecte dashboard verlichting. 

Posted
8 uur geleden zei GekkeGerrit:

Dient als sfeerverlichting. Schijnt precies op de pookknop.

Is voor beginnende bestuurders die dan kunnen zien in welke versnelling ze rijden. ;-)  :-) 

Posted

Bedankt voor de reacties!

Altijd handig om te kunnen zien in welke versnelling je rijdt. :smile:

Vandaag trouwens lippenstift aangebracht bij onze Rio: onderste spoilerlip is nu in het midden rood gewrapt (zoals op foto's van meerdere witte Rio's op dit forum te zien is). Staat haar goed (al zeg ik het zelf) en breekt al het Clear White. Kwartiertje werk en 40 euro lichter, maar dan heb je ook wat.

groet, Kogelman

Posted

In het begin is het een beetje irritant dat lampje, maar je went er vrij snel aan. Je midden console wordt er door verlicht. Dus niets meer zoeken in het donker, je ziet het gewoon liggen.