Jump to content

Recommended Posts

Posted

Op mijn nieuw bestelde NIRO heb ik de Xenon verlichting besteld die bij KIA in de prijslijst staat namelijk de Q-Line Xenon set HB3-6000K voor 249 euro inclusief plaatsen, heeft iemand al ervaring met deze lampen, in het verleden was de Xenon bij KIA veel duurder, dus ik ben erg benieuwd

Posted

Ik heb ze vorig jaar door de Kia dealer laten monteren in mijn Businessline, ben zeer tevreden en de kosten waren € 499,00 incl.BTW en montage

Posted
5 uur geleden zei JWS:

Op mijn nieuw bestelde NIRO heb ik de Xenon verlichting besteld die bij KIA in de prijslijst staat namelijk de Q-Line Xenon set HB3-6000K voor 249 euro inclusief plaatsen, heeft iemand al ervaring met deze lampen, in het verleden was de Xenon bij KIA veel duurder, dus ik ben erg benieuwd

Waarom niet voor led gegaan? Stroomverbruik lager, beter licht en goedkoper.

Posted

Omdat led niet wordt aangeboden door de dealer en xenon wel dus bij problemen kan ik terugvallen op de dealer, het prijsverschil is niet zo groot en de lichtopbrengst is volgens mij vrijwel hetzelfde.

• 3 weeks later...
Posted

LED's zijn wenselijk omdat ze minder stroom verbruiken. Het probleem is warmte. LED's sterven als ze te heet worden, en krachtige LED's produceren veel warmte. De fabrikant heeft te maken met de uitersten - uw auto staat geparkeerd in 120 uitzendkrachten (met interne temps waarschijnlijk 10-20 graden heter). Dit is nog steeds gemakkelijk in het bereik van LED's, maar wanneer ingeschakeld, genereren krachtige LED's veel meer warmte. Fabrikanten gebruiken vaak extra kleine ventilatoren en speciale koellichamen. Je wilt ook dat temperatuursensoren het uitschakelen als het te heet wordt (meer kosten / complexiteit). Het eindresultaat is dat LED's behoorlijk duurder zijn naast het feit dat ze moeilijk te ontwerpen zijn.

Het is de manier waarop veel duurdere auto's in de toekomst zullen gaan rijden, en een flink aantal is begonnen met de nieuwste modellen. Ik vermoed dat de X LED-koplampen zal hebben.

Posted

Augustin,

You're not Dutch, are you?
This whole post reads very Google Translate; some of it (like "120 uitzendkrachten") makes absolutely no sense in Dutch. Most of it is understandable, but please explain yourself some more, so we might really understand what you meant to say.

Posted

Ondertussen rijd ik nu met de mijn nieuwe NIRO, met de Xenon en wat een verschil vergeleken met mijn vorige NIRO waar de standaard verlichting in zat.

Dit geeft zo veel meer licht, nog meer dan ik verwacht had, ik weet niet of led een betere keus was geweest, ik ben in ieder geval dik tevreden.