Picanto91 Posted July 6, 2018 Posted July 6, 2018 Even een vraagje, Heeft iemand ervaring met een powerbox tuning van Vtune of andere tuners voor de 1.0 CVVT 67pk? Ik had een aanvraag bij kia-chiptuning.nl gedaan wat onderdeel van Vtune blijkt te zijn. Ik overweeg een powerbox ipv. herprogrammering omdat het een lease auto is en op deze manier de standaard ECU niet wordt gewijzigd en de powerbox is makkelijk te verwijderen. Je bent ook je tune niet kwijt bij Updates in de garage etc. Verder beloven een winst van 11pk en 20nm wat ik nogal erg optimistisch vind voor een atmosferische motor van slechts 1liter. Ik hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft. Mvg, Ilja Quote
Bingobeer Posted July 7, 2018 Posted July 7, 2018 Ik ben bij vtune geweest en ik kan je wel vertellen dat het erg veel scheeld ,maar dat komt ook doordat ik een turbo motor heb. Vooral in de lage toeren heeft de auto veel kracht ben van standaard 204 pk naar 245 gegaan. maar in jullie geval zal het effect stukken minder zijn. Quote
Picanto91 Posted July 7, 2018 Author Posted July 7, 2018 Gelukkig is 8 of 10pk percentueel natuurlijk ook al grote winst voor zo'n motortje. Daarnaast is een kleine winst op een dergelijk laag gewicht en vermogen al merkbaar. Ben voornamelijk benieuwd of iemand uit ervaring kan zeggen of de beloofde resultaten realistisch zijn. Quote
Recommended Posts