Ga naar inhoud

Stonic automaat


moto

Aanbevolen Berichten

Echt vreemd vind ik, dat KIA geen automaat uitvoering heeft van de Rio en de Stonic.

Nu staat op de website van KIA dat de Stonic wel leverbaar is als automaat, maar in

de prijslijst  vind ik hem niet terug.

Weet iemand meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een half jaar geleden was er in elk geval geen automaat op des tonic te verkrijgen. De verkoper van mijn dealer zei dat hij er al enkele meer had kunnen verkopen als er een automaat op zat. Dat wil overigens niet zeggen dat hij er niet is, maar dat hij in NL (nog) niet geleverd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ditzelfde heb ik ook gevraagd tijdens het aanschaffen van mijn Stonic Executive. De 1.4 Automaat was in het buitenland te krijgen, maar niet binnen Nederland omdat het een verouderde motor is volgens de importeur. De 1.0 T-GDi (Petrol-6MT-120PS) was niet in automaat te krijgen (februari 2018).

Zelfde als met een schuifdak. Was eigenlijk een MUST voor mijn nieuwe auto. Overal is de Stonic met een schuifdak (Elektrisch bediend open dak € 477,95) te krijgen behalve Nederland omdat volgens de importeur hier weinig vraag naar is.

   

Recent (juli 2018) zag ik dat je in Belgie de 1.0 T-GDi Petrol 120 hp 7DCT (ook schuifdak) kunt krijgen. Dit is een 7 trap automaat met een B label ipv C. Zo jammer dat dit nog niet in Nederland te krijgen. Zag wel op Kia.nl bij de Stonic foto's, een automaat voorbij komen. Dus wie weet komt deze binnenkort ook naar Nederland.

aangepast door Xmoo
Link naar reactie
Delen op andere sites


 Hetzelfde zie je bij de Rio. De automaat was verkrijgbaar met een verouderde motor en daarom veel te duur. Ik zie hem nu niet meer staan. Een Rio 1.0 automaat, mooi toch?

Voor zover ik weet kun je in het B-segment van alle merken wel een automaatversie krijgen, maar niet bij Kia en Hyundai.

Ik vind dat spijtig en begrijp het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Tijdens een chat met Kia werd gezegd dat er dit jaar een automaat zou komen,    

op de prijslijst komt hij niet voor en op Autotrack staat hij te koop.

Bovendien slechts een meerprijs van 500 euro voor de automaat .

Ik volg het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 26-8-2018 om 10:39, moto zei:

Echt vreemd vind ik, dat KIA geen automaat uitvoering heeft van de Rio en de Stonic.

Nu staat op de website van KIA dat de Stonic wel leverbaar is als automaat, maar in

de prijslijst  vind ik hem niet terug.

Weet iemand meer?

Eergisteren stond de automaat bij Kooyman Utrecht.  Prachtige auto trouwens. Ze wisten niet dat ie al zo vlot zou komen. Vandaar dat de sites misschien nog niet aangepast zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...