Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Derrek:

Mijn waardebepaling is als volgt: Kia Picanto Dynamicline 5 deurs kosten in 2015 12.085 euro(dat is inclusief de 7% korting)

Nu staat de Kia te koop met ruim 50.000 km op de teller bij een autodealer voor 8.100 euro(inclusief garantie en onderhoudsbeurt) uitgaande van 14 marge(nul btw) is de inkoopprijs van de auto 7105 euro. Dat is 59% van de toenmalige nieuwwaarde. Als ik dit getal los laat op de auto uit jou voorbeeld dan krijg ik voor die auto 9487 euro terug. Dat is een verschil van 2500 euro. Even afgezien van het verschil in rente kom ik dan op 322 euro per maand en is de auto zo dus duurder. Alleen als je de auto zelf financiert is deze 28 euro goedkoper per maand. Dat is ook het beeld wat ik heb bij een dergelijke lease constructie. 

Geplaatst (aangepast)
5 uren geleden, Roland2017 zei:

Als je na een jaar al van je contract af wil, moet je voor de resterende looptijd vaak zo'n 40% van de maandelijkse bedrag, in één keer de boete betalen! Dan is het wel een hele dure auto, voor dat ene jaartje!

Zorg voor een buffer, zodat je de hele doorlooptijd aan je verplichtingen kan voldoen. Ander ga je geknipt en geschoren!

Je hebt leasecontracten waar je een jaartermijn moet betalen. In dit geval 3600 euro. Een buffer is altijd verstandig om te hebben, maar dat hoeft niet speciaal voor het leasen van een auto toch? Waarom zou je na een jaar van de auto afwillen? Je moet je van tevoren realiseren dat het contract 3 jaar duurt. 

Ik ben absoluut geen voorstander om voor van alles geld te lenen. Vroeger werd de auto als luxe gezien. Tegenwoordig is het gewoon een vervoermiddel waar je vaak niet onderuit komt. Zo gezien is het in mijn beleving prima om een dergelijke kleine goedkope auto te leasen. 

Ik snap de angst van mensen niet voor deze vorm van autorijden. Een huurhuis is toch ook heel normaal(en soms flink duurder om daar van af te komen!!)

aangepast door HansG
Geplaatst

Sinds februari zeer tevreden met onze private lease kia niro, wij hebben het contract afgesloten via de consumentenbond (autocollectief privatelease)

grote voordeel van deze constructie is dat wij zonder opgaaf van reden na een jaar kosteloos kunnen opzeggen, maar wel genieten van een lagere maandprijs ( contract voor 5 jaar)

kia niro FE met 18 inch en sunroof, 20000 km per jaar €420,- per maand.

hiervoor altijd tweedehands gereden met helaas vaak hoge en onverwachtte reparaties, hiermee rekening houdend en daarnaast het lage verbruik van de niro maakt dat we per maand nauwelijks duurder uit zijn.

Geplaatst

Toen ik niet in staat was om een nieuwe auto te rijden kocht ik een door mij betaalbare 2e hands auto. In mijn auto carrière (38 jaar) heb ik 9 stuks 2e hands en de laatste 4 nieuw aangeschaft.

Ik heb dus altijd gereden wat ik kon / wilde betalen.

In mijn perceptie is en blijft de optie om een (jonge) 2e hands auto te kopen nog altijd de goedkoopste oplossing.

Geplaatst
35 minuten geleden, HenkM zei:

Dat doe je met Private lease ook :) maar ipv dat je al je spaargeld in een auto stopt krijg je bij private lease een  :hammer: contract

Geplaatst
11 uren geleden, WGD zei:

maar ipv dat je al je spaargeld in een auto stopt

Dat bedoel ik dus, dat heb ik dus nooit gedaan.

Geplaatst
20 uren geleden, HenkM zei:

Toen ik niet in staat was om een nieuwe auto te rijden kocht ik een door mij betaalbare 2e hands auto. In mijn auto carrière (38 jaar) heb ik 9 stuks 2e hands en de laatste 4 nieuw aangeschaft.

In mijn perceptie is en blijft de optie om een (jonge) 2e hands auto te kopen nog altijd de goedkoopste oplossing.

Het zit vaak alleen tussen de oren. Veel mensen denken dat een occasion goedkoper is. Dat is echter vaak niet zo. Kijk bijvoorbeeld naar de Niro. De goedkoopste die ik tegengekomen ben is nog steeds bijna 25.000 euro(meeneemprijs zonder beurt) Dan is nieuw uiteindelijk zeker zo voordelig. Zeker kleine auto’s met lage afschrijving kan je vaak beter nieuw aanschaffen dan 2e hands. 

Ik rijd nu al ruim 20 jaar nieuw of demo, maar ben gemiddeld genomen niet duurder uit. Bij 2e hands was er vaak wat en viel de garagerekening vies tegen. Na 4 jaar begint meestal de afschrijving lager te worden en de garagerekening hoger is mijn ervaring. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...