tonherben Geplaatst 4 September, 2018 Geplaatst 4 September, 2018 Heeft iemand ervaring met een nieuwe kia rio Wij hebben een picanto ,en willen dit jaar een kia rio kopen Deze wagen zou vanuit de showroom tussen de 18250,en de 19400 euro kosten Heeft iemand ervaring met de ze auto wat betreft wegligging verbruik zitting ,en de verschillen met de picanto Graag wat reacties Quote
xtra40 Geplaatst 4 September, 2018 Geplaatst 4 September, 2018 ik heb de GT-line en dat bevalt buitengewoon goed licht strak op de weg is en zeker op de lange baan super stil verbruik is in de stad wel super hoog maar zo dra je de snelweg opgaat weet best heel erg zuinig zittingen zijn vergelijkbaar denk ik met wat je nu hebt beetje hard (vind ik lekker zitten) beetje kort onder de beentjes maar ik stap altijd uitgerust uit ik heb de 100pk en dat is dan de 3cilinder motor met turbo en dat trekt en rijd als een malle zeker als deze warm is als de motor koud is word deze nog wel een beetje geknepen maar eenmaal een beetje opgewarmt gaat ie goed van de plek weg koppeling heeft al veel meer gevoel als de vorige rio en weg rijden zonder gas te geven is met deze dan ook geen enkel probleem meer weet niet of je hier al wat mee kan anders hoor ik het graag van je Quote
Rox Geplaatst 4 September, 2018 Geplaatst 4 September, 2018 Sluit me volledig bij @xtra40 aan. Enig minpunt is dat ik de rio lichtelijk strak geveerd vind (rugklachten en 3 drempels voor de woning vergen bij mij een aanpassing in rijstijl ) maar qua sportief sturen is de rio gewoon goed en geeft vertrouwen. Turbo knalt er rond de 1800-2000 toeren in en verbruik zit rond de 6/100 met wisselend gebruik. Quote
Joey-Rio Geplaatst 4 September, 2018 Geplaatst 4 September, 2018 Wij zijn ook over gestapt van een Picanto naar een Rio. wereld van verschil. Verbruik is over 6000 km nu 1 op 16,5 gemiddeld. Dit hadden we ook met de Picanto. Rij eigenschappen zijn beter bij de Rio. Wij hebben absoluut geen spijt. Enige minpunt is de relatief zwakke metallic lak van kia. Als we nog eens een nieuwe Rio zouden kopen zou die gewoon wit worden en die 700 euro aan opties uitgeven. Quote
Freaky Geplaatst 10 September, 2018 Geplaatst 10 September, 2018 Ja de nieuwe rio bevalt. Maar het is wel een saaiere auto geworden ten opzichte van de Rio 3. Had op de Rio 3 veel meer opties erop zitten voor minder geld. Kan ook zijn dat dit door de diesel komt. Er zijn bijna geen opties re kiezen hiervoor. Quote
Joey-Rio Geplaatst 10 September, 2018 Geplaatst 10 September, 2018 Op welke opties doel je dan als ik vragen? Enige wat ik op onze Rio mis zijn LED achterlichten maar die zullen alleen op de Dynamic line en GT line zitten. En dat de koplampen geel licht hebben, vloekt bij de LED dagrijverlichting. Quote
Freaky Geplaatst 11 September, 2018 Geplaatst 11 September, 2018 (aangepast) Achter ramen niet elektrisch. Climate control. Regen sensor. Automaat. Spiegels niet automatisch inklappen. Keyless entry. Om maar een paar te noemen. 11 September, 2018 aangepast door Freaky Quote
WMH70 Geplaatst 16 September, 2018 Geplaatst 16 September, 2018 Mijn Rio bevalt eigenlijk helemaal niet. Erg veel lawaai van banden en motor. Het geeft naast het brommen ook een wat hoog schurend geluid. Als je de koppeling intrapt is het weg. Ook rammels in interieur en krakende stoel. Ik raad de Rio af en kijk verder. Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 16 September, 2018 Geplaatst 16 September, 2018 Mijn Rio bevalt eigenlijk helemaal niet. Erg veel lawaai van banden en motor. Het geeft naast het brommen ook een wat hoog schurend geluid. Als je de koppeling intrapt is het weg. Ook rammels in interieur en krakende stoel. Ik raad de Rio af en kijk verder. Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met TapatalkGrappig ik heb een nieuwe rio GT-line Heerlijk stille auto stuurt lekker strak koppeling is 100% beter als de vorige rio motortje is lekker pittig en laat zich alleen horen als je hem op de staart trapt dus ik raad iedereen deze rio aan Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Quote
WMH70 Geplaatst 16 September, 2018 Geplaatst 16 September, 2018 Vind het niet zo grappig. De gt line zal kennelijk wel voorzien zijn van geluidsisolatie. Iets wat ze bij mijn Rio zijn vergeten. Veel geluk met uw Rio gt. Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 16 September, 2018 Geplaatst 16 September, 2018 Vind het niet zo grappig. De gt line zal kennelijk wel voorzien zijn van geluidsisolatie. Iets wat ze bij mijn Rio zijn vergeten. Veel geluk met uw Rio gt. Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met TapatalkJa dat klopt wel zelfs aan de buitenkant onder de bodem plaat zit geluids platen ging er eigenlijk van uit dat dit standaard was Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Quote
Rox Geplaatst 16 September, 2018 Geplaatst 16 September, 2018 2 uren geleden, WMH70 zei: Vind het niet zo grappig. De gt line zal kennelijk wel voorzien zijn van geluidsisolatie. Iets wat ze bij mijn Rio zijn vergeten. Veel geluk met uw Rio gt. Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk Ikzelf rijd een rio design edition 2018 (een comfortline met iets meer) maar hoor de motor nauwelijks. Lijkt me sterk dat dit veel gaat uitmaken in geluid. De banden die er bij mij onderzitten zijn Michelin Energy savers 15'. Die maken wel wat geluid niet zeker niet overheersend maar ik weet dat het type band enorm veel verschil kan maken in geluid. Het hoge schurende geluid herken ik niet en lijkt me iig iets om te melden bij de dealer. Quote
Joey-Rio Geplaatst 16 September, 2018 Geplaatst 16 September, 2018 Rammels in interieur heb ik ook niet. De motor vind ik totaal niet lawaaiig. De 1.0 3 cilinder in onze Focus hoor je stuk meer. En banden geluid is ook niet hinderlijk en dan hebben wij ook all seasons eronder. Die zou je normaal meer horen als gewone zomerbanden. VInd de Rio gewoon een super auto die mij al heeft doen besluiten dat waneer onze Focus station weggaat er geen nieuwe Ford komt maar een nieuwe Ceed station. Quote
Mctreb Geplaatst 17 September, 2018 Geplaatst 17 September, 2018 Zeer tevreden over de KIA RIO YB 1.0 TGDI 100 PK ComfortPlusLine Navi. Redelijke stille auto, pittige motor en toch zuinig in gebruik. Na 11.500 km is verbruik gemiddeld 6,2 ltr./100km, waarbij er diverse lange ritten en het nodige stadsverkeer is gereden. Navigatie werkt snel, verbinding met telefoonwerkt goed en is duidelijk te verstaan. Airco werkt prima bij buitentemperaturen van 35 graden en meer. Geen enkele rammel in het interieur te bekennen. Geen rijwindgeluiden, zoals in de SEAT Mii. Bandengeluid is niet overdreven aanwezig (Hankook Energy). Een genot om in te rijden. Is zeker aan te bevelen. 1 Quote
WMH70 Geplaatst 17 September, 2018 Geplaatst 17 September, 2018 Mijn verbruik ligt op 5,4 L/100 km. Nu ben ik een rustige rijder. Ik zou wel eens in een andere Rio willen rijden om te vergelijken. Ik ben over het geluidscomfort zeer ontevreden. Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk Quote
Rox Geplaatst 17 September, 2018 Geplaatst 17 September, 2018 9 minuten geleden, WMH70 zei: Mijn verbruik ligt op 5,4 L/100 km. Nu ben ik een rustige rijder. Ik zou wel eens in een andere Rio willen rijden om te vergelijken. Ik ben over het geluidscomfort zeer ontevreden. Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk Vrasg aan je dealer eens of je even 10m de 'proefrit' auto mag lenen. Weet je snel genoeg of het normaal is of dat er een grote fout in je rio zit Quote
Erasmus Geplaatst 19 September, 2022 Geplaatst 19 September, 2022 Ik heb een Kia Rio 1.4 cvvt Dynamic plus line automaat uit 2019 met full options: bochtverlichting, climate control, lederen bekleding, stoelverwarming voor bestuurder en passagier, stuurverwarming, leren stuur en automaatpook, inklapbare zijspiegels, full map navigatie, apple en android carphone enz. Auto komt uit Belgie. Ik heb er nu ruim 10.000 km mee gereden en bevalt prima. Prima wegligging, stuurt heerlijk en automaat (zestraps) werkt fantastisch! Heel relaxed rijden met deze wagen. Verbruik in de stad hoog maar op snelweg makkelijk 1: 17 haalbaar. Geen last van geluid of herrie, juist erg stil tijdens het rijden. Hier ga ik nog veel meer plezier aan beleven. Had hiervoor een Kia Cerato 1.6 met uiteindelijk ruim 200.000 op de teller, koppeling bijna aan vervaging toe dus vandaar de aanschaf van dit exemplaar. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.