Jump to content
dropje

tweedehands en garantie

Recommended Posts

Goedendag,

Wij hebben een zoekopdracht gegeven aan een lokale KIA-dealer. Nu heeft hij blijkbaar een beetje moeite om binnen het gestelde budget een geschikte NIro te vinden.

Dit terwijl als ik op bijvoorbeeld Gaspedaal kijk, ik er verschillende zie staan, die ongeveer 1.000 tot 1.500 euro nog onder ons budget zitten.

Dus nu denk ik, we kunnen net zo goed dan zelf het land in rijden en er ergens 1 kopen.

Maar hoe zit dat dan met de garantie? Aangezien alle bestaande Niro's nog ruim binnen de fabrieks-garantie zitten, maakt dat dan wat uit, als ik hem ergens 'in het land' koop en vervolgens het onderhoud dan gewoon bij de lokale dealer laat doen?

Of stel dat er over 1 of 2 jaar een garantie-geval is, kan hij dan schermen met "niet bij mij gekocht"?

Edited by dropje

Volgens mij is de garantie landelijk. Ik ga zelf altijd meerdere dealers af omdat dat erg veel geld kan schelen. Ik ben wel van mening dat een dealer waar je hem hebt gekocht wellicht meer voor je doet in de vorm van service dan een dealer waar je nooit bent geweest.  Dus als het kan ga ik naar de dealer terug waar ik heb gekocht. Ik kon er zelf ook niet uitkomen met de lokale dealer  op een nieuwe Niro scheelde me dat 1800 euro en 20 km verder rijden.

• Thanks 1

Ja, dat is wellicht wel een puntje.

Zo vermelde de lokale dealer dat wij altijd een gratis leenauto mee kunnen krijgen bij onderhoud e.d.

Dat zal wel even iets zijn wat ik even na moet vragen of dat nog steeds zo is, als wij hem ergens anders kopen (2dehands)

Mijn Niro is geïmporteerd uit Sweden, maar de Kia dealer hier heeft keurig alles geregeld wat betreft garantie en Family Card. Goede service. Mijn Kia was 1 jaar oud.

En anders eens een dealer bezoeken die in de buurt zit dropje.

2 uur geleden, olympus zei:

En anders eens een dealer bezoeken die in de buurt zit dropje.

@R.J. reageerde op een oud bericht, we hebben ondertussen al weer al een tijdje een Niro op de stoep staan. Stond in het land en gekocht via lokale dealer.

De Niro ziet de dealer vrijdag voor het eerst weer ivm terugroepaktie.