Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia vs Audi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 29-9-2018 om 12:45, HansG zei:

Hoe zou de CB anders aan informatie moeten komen? Ze hebben 500.000 leden. Hoeveel daarvan rijden A3? Dat zullen er niet heel veel zijn. Dan krijg je geen betrouwbare uitkomst en dus delen zij de data met de zusterorganisaties en doen ze gezamenlijk tests. Daar is niets mis mee. Alleen doet Autobild alleen auto’s en heeft meer expertise in huis. Alleen al het volledig uit elkaar schroeven van auto’s en de slijtage van onderdelen meten bijvoorbeeld. Dat heb ik bij de CB nooit gezien. CB is een club van belangenbehartigers van consumenten. 1 deel van die belangenbehartiging bestaat uit het testen van producten. Of dat nu wasmachines zijn of auto’s. Dan heb je dus generalisten in huis die geen specifieke kennis van auto’s hebben.

Graag even de bron van de ingekochte autotest....

Geplaatst
21 uren geleden, Brat Pit zei:

Graag even de bron van de ingekochte autotest....

Je kan zelf lezen neem ik aan en kijken wat de CB is en doet. Daar heb je mij niet voor nodig. Niet vanaf je luie stoel om bronnen roepen maar zelf de mouwen uit de handen steken.

Geplaatst
33 minuten geleden, HansG zei:

Je kan zelf lezen neem ik aan en kijken wat de CB is en doet. Daar heb je mij niet voor nodig. Niet vanaf je luie stoel om bronnen roepen maar zelf de mouwen uit de handen steken.

:huh:

Geplaatst
49 minuten geleden, HansG zei:

Jij begint te roepen over "ingekochte testen" van de CB, dat klopt gewoon niet en dat heb ik natuurlijk al lang nagekeken.

De CB roept haar leden elk jaar op om een online enquête in te vullen. En onder de lezers zitten wel degelijk mensen met Mercedes, Audi, BMW, Lexus et cetera. 

Maar omdat jij zo stellig bent over samenwerken met andere organisaties en inkopen van die autotesten vraag ik naar de bron. Die heb je blijkbaar niet, dus beperk je voortaan tot zaken die je wel weet aub in plaats van onzin te roepen, ik hou er over op.

Geplaatst

Ik begon met het “onzin” roepen. Het is een feit dat de CB samenwerkt op dit gebied met zusterorganisaties in het buitenland en dat men daar testen 1-1 van overneemt.

Zoals al eerder in dit topic aangehaald is de CB in Nederland te klein om dit zelfstandig te doen. Zeker als je er enige statistische waarde aan wilt hechten.

Het kan best zijn dat deze specifieke autotest klopt, dat spreek ik niet tegen, alleen hecht in zelf 0,0% waarde aan het oordeel van de CB, Kieskeurig of welke organisatie dan ook. Als u dat wel doet dan schrijven ze in ieder geval niet voor niets :-).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...