Rox Geplaatst 19 September, 2018 Geplaatst 19 September, 2018 https://www.ad.nl/auto/kia-s-e-tron-voor-het-volk-verslaat-audi-op-actieradius~abe713a4/ Sta je toch mooi voor *** met je dikke bak Quote
dropje Geplaatst 19 September, 2018 Geplaatst 19 September, 2018 (aangepast) Ach ja Audi.... heb een tijd voor mijn werk in een A3 sportback gereden (170 pk) reed op zich wel goed hoor, het was alleen telkens afwachten wanneer het volgende lampje weer eens ging branden op het dashboard. Nu A4 1.8 TFSI, met een drijfstang die nogal last van vrijheidsdrang had en die dus (binnen de 50k) naar buiten kwam piepen. Maar ja, wel 4 ringen op de grille hé, doet het goed bij de buren. Ik zou er zelf niet snel 1 kopen. Kijk je bijvoorbeeld naar een Kona en een Stonic, dan hebben die beiden echt een onderscheidend design, daar bij die VAg club lijkt alles op elkaar. Volgens mij kopen veel mensen Duitsch "omdat het wel goed moet zijn" en "wat uit Azie komt is allemaal goedkope troep". Kreten als "premium" komen dan boven drijven hahahaha Ondertussen is de KIA Ceed de Golf voorbij gegaan.... Edit: ondertussen is KIA/Hyundai gewoon goed bezig met de electrificatie. Je leest ook meer en meer dat mensen de "gewone" hybride (de Niro) prefereren boven Toyota. Jammer is dan weer dat de prijzen relatief hoog blijven, nu ik op zoek ben naar een 2de hands..... 19 September, 2018 aangepast door dropje 1 Quote
Brat Pit Geplaatst 19 September, 2018 Geplaatst 19 September, 2018 Audi heeft een excellente marketing, net als VW. Voor de rest is er weinig onderscheid, behalve de prijs. Daarnaast zou een Aziatische directeur harakiri hebben gepleegd na dat gesjoemel, in plaats van tientallen miljoenen te incasseren bij vertrek. Quote
Rox Geplaatst 19 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 19 September, 2018 (aangepast) VAG en PON zijn er in een paar jaar in geslaagd om de merken deels kapot te maken voor de, om zich heen kijkende, consument. Dingen gaan snel kapot en coulance of garantie is een scheldwoord. Toevallig een tijdje geleden op youtube een stukje gezien van een man die zn Lambo ging verbouwen en de kijker wees op de hoeveelheid VAG producten. Feitenlijk zijn alle producten van VAG hetzelfde met alleen een andere motor/interieur uitvoering en koetswerk. No way dat ik 10.000 meer betaal voor 4 ringen of nog meer voor een porsche en uiteindelijk rijd je in een opgeflufte Golf. Ik snap best dat een VW een kleine ego verhoging geeft voor de gemiddelde mens maar ik rijd liever in een auto dan dat ie in de garage staat. 19 September, 2018 aangepast door Rox Quote
HansG Geplaatst 19 September, 2018 Geplaatst 19 September, 2018 8 uren geleden, Rox zei: VAG en PON zijn er in een paar jaar in geslaagd om de merken deels kapot te maken voor de, om zich heen kijkende, consument. Dingen gaan snel kapot en coulance of garantie is een scheldwoord. Toevallig een tijdje geleden op youtube een stukje gezien van een man die zn Lambo ging verbouwen en de kijker wees op de hoeveelheid VAG producten. Feitenlijk zijn alle producten van VAG hetzelfde met alleen een andere motor/interieur uitvoering en koetswerk. No way dat ik 10.000 meer betaal voor 4 ringen of nog meer voor een porsche en uiteindelijk rijd je in een opgeflufte Golf. Ik snap best dat een VW een kleine ego verhoging geeft voor de gemiddelde mens maar ik rijd liever in een auto dan dat ie in de garage staat. Audi is geen opgewekte VW weet ik uit ervaring. De A1, waar ik voor de Niro in reed, was juist een heel onderscheidende wagen. Natuurlijk zijn er best veel zaken die gedeeld worden. Maar dat zijn vooral zaken die je niet ziet. De ervaring is een heel andere. Het rijgedrag is anders, de motor maakt een ander geluid en alles wat je ziet en aanraakt is voor het grootste deel Audi en geen VW. En het is bovendien een betrouwbare auto. Ik zou, wat dat betreft, zo weer Audi kopen. Jammer alleen dat zij geen hybride hebben. Quote
Nir00tje Geplaatst 20 September, 2018 Geplaatst 20 September, 2018 (aangepast) Audi is niks mis mee. Mee eens dat er weleens vaker iets kapot gaat dan je zou mogen verwachten. De arrogante grote merken geven raar genoeg ook maar een paar jaar garantie op hun producten. Ben benieuwd of ik bij mijn Kia tzt aanspraak moet maken op de 7 jaar garantie. Kan na 1 jaar Kia rijden nog geen echte vergelijking maken. 20 September, 2018 aangepast door Nir00tje Quote
Hawk Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 Ik heb ook laatst eens gekeken naar de verschillen tussen de Niro Plug-in (daar rijd ik in) en de nieuwe uitvoering van de BMW 225 xe iPerformance. Nou, performance levert die BMW dus duidelijk niet met zijn minimale ev range, lagere afstand op benzine en hoger prijskaartje in een net zo grote auto. Ik denk dat wij wel een juiste keuze hebben gemaakt met onze auto's. 1 Quote
Brat Pit Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 Als het om betrouwbaarheid gaat dan zijn dit de cijfers van de consumentenbond: 1 Quote
Brat Pit Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 De vorige post betreffen cijfers uit dec 2016, latere kon ik niet vinden. Marketing is een geweldig effectief middel om de opinie te beïnvloeden. Zo weet iedereen dat Duitse auto's superieur zijn (is niet zo) en dat Amerikaanse auto's slecht zijn (is ook niet zo). Maar als je gewoon de betrouwbaarheid gaat meten, dan kom je vaak tot andere conclusies. De conclusie van de CB was dat Japanse en Zuid Koreaanse auto's de meest betrouwbare zijn. Quote
gjcvro Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 Maar dat ook de japanners en koreanen miskleunen maken.. Quote
Brat Pit Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 1 uur geleden, gjcvro zei: Maar dat ook de japanners en koreanen miskleunen maken.. Miskleunen? Quote
gjcvro Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 (aangepast) ja, kijk bijvoorbeeld eens naar het staatje, de carens en de 1e céed zijn niet heel geweldig. Een bepaald merk is nooit garantie voor succes of pech. Er schijnen zelf franse auto's te zijn die goed zijn... 24 September, 2018 aangepast door gjcvro Quote
Roland2017 Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 De Audi's zijn ook behoorlijk betrouwbaar, maar er is één groot risico; En wel, dat je ramen zijn ingeslagen en je halve dashboard eruit gesloopt is! Een collega heeft het al drie keer mee gemaakt. Daarom zal ik nooit een Audi aanschaffen. Quote
HansG Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 53 minuten geleden, Roland2017 zei: De Audi's zijn ook behoorlijk betrouwbaar, maar er is één groot risico; En wel, dat je ramen zijn ingeslagen en je halve dashboard eruit gesloopt is! Een collega heeft het al drie keer mee gemaakt. Daarom zal ik nooit een Audi aanschaffen. Zal dan wel een bijzondere uitvoering geweest zijn!! Je ziet vaak dat de plek waar je woont veel invloed kan hebben op diefstal onderdelen. Het liefst zo dicht mogelijk bij de snelweg in een wijk met dure woningen. Bij mij zijn ze nooit langs geweest. Te lastig om weg te komen. Ook alle andere Audi’s in de straat zijn er nog allemaal. Het risico valt hier wel mee. Wat de consumentenbond(en niet alleen zij) laat zien is dat de nieuwe generatie Audi’s behoorlijk betrouwbaar zijn. En ze rijden heel fijn is mijn ervaring. Ze zijn alleen een beetje duur. Quote
Roland2017 Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 34 minuten geleden, HansG zei: Zal dan wel een bijzondere uitvoering geweest zijn!! Je ziet vaak dat de plek waar je woont veel invloed kan hebben op diefstal onderdelen. Het liefst zo dicht mogelijk bij de snelweg in een wijk met dure woningen. Bij mij zijn ze nooit langs geweest. Te lastig om weg te komen. Ook alle andere Audi’s in de straat zijn er nog allemaal. Het risico valt hier wel mee. Wat de consumentenbond(en niet alleen zij) laat zien is dat de nieuwe generatie Audi’s behoorlijk betrouwbaar zijn. En ze rijden heel fijn is mijn ervaring. Ze zijn alleen een beetje duur. Nee hoor, een Audi A3 en op een personeelsparkeerplaats van een ziekenhuis. Quote
gjcvro Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 Nadeel van audi (en volkswagen enz enz) is dat ze de 'ingebouwde' radio in bijna alle modellen stoppen dus dan is het weer interessant om die er uit te jatten en door te verkopen. Als de radio echt model specifiek is, wordt dat al een stuk minder. Quote
HansG Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 2 uren geleden, gjcvro zei: Nadeel van audi (en volkswagen enz enz) is dat ze de 'ingebouwde' radio in bijna alle modellen stoppen dus dan is het weer interessant om die er uit te jatten en door te verkopen. Als de radio echt model specifiek is, wordt dat al een stuk minder. Bij Audi is de radio model specifiek. Het gaat vooral om de dure radio’s met hoge revolutieschermen. Ze slopen dan je hele dashboard en meestal nemen ze ook je airbag of hele stuurwiel mee. Quote
Dudeljo Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 Wat de consumentenbond(en niet alleen zij) laat zien is dat de nieuwe generatie Audi’s behoorlijk betrouwbaar zijn. En ze rijden heel fijn is mijn ervaring. Ze zijn alleen een beetje duur. Na ruim 30 jaar ervaring met het rijden in Audi's ben ik er mee eens dat ze fijn rijden, maar dat de kwaliteit sterk achteruit gaat. De garantie en colance regelingen worden er ook niet beter op. Tot nu toe ben ik blij met mijn Niro al heb wat comfort moeten inleveren, maar mijn uitgaven voor de auto tot nu toe (45 k kilometer) goed te beheersen zijn. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk 1 Quote
HansG Geplaatst 26 September, 2018 Geplaatst 26 September, 2018 Op 25 september 2018 om 00:41, Dudeljo zei: Wat de consumentenbond(en niet alleen zij) laat zien is dat de nieuwe generatie Audi’s behoorlijk betrouwbaar zijn. En ze rijden heel fijn is mijn ervaring. Ze zijn alleen een beetje duur. Na ruim 30 jaar ervaring met het rijden in Audi's ben ik er mee eens dat ze fijn rijden, maar dat de kwaliteit sterk achteruit gaat. De garantie en colance regelingen worden er ook niet beter op. Tot nu toe ben ik blij met mijn Niro al heb wat comfort moeten inleveren, maar mijn uitgaven voor de auto tot nu toe (45 k kilometer) goed te beheersen zijn. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Mijn ervaring met meerdere Audi’s is dat de laatste generatie vanaf 2010 duidelijk veel beter is. Bij Autobild is de A3 de meest betrouwbare deurtester tot nu toe. Dat zegt wel wat. Overigens scoort de Sportage van Kia ongeveer net zo goed. Maar als ik de prijs van de nieuwe Q3 voorbij zie komen vind ik het merk wel erg duur geworden. De auto is niet ruimer dan de Niro. Het prijsverschil is dan ook voor mij niet te rechtvaardigen. Quote
Brat Pit Geplaatst 26 September, 2018 Geplaatst 26 September, 2018 1 uur geleden, HansG zei: Mijn ervaring met meerdere Audi’s is dat de laatste generatie vanaf 2010 duidelijk veel beter is. Bij Autobild is de A3 de meest betrouwbare deurtester tot nu toe. Dat zegt wel wat. Overigens scoort de Sportage van Kia ongeveer net zo goed. Maar als ik de prijs van de nieuwe Q3 voorbij zie komen vind ik het merk wel erg duur geworden. De auto is niet ruimer dan de Niro. Het prijsverschil is dan ook voor mij niet te rechtvaardigen. Ik ga er van uit dat je Dauertest bedoelt. Het probleem dat ik heb bij dit soort informatie, is dat het een automagazine betreft, die voor haar inkomsten voornamelijk afhankelijk is van de adverteerders. Ik heb even zo'n Autobild blad (7/2014) bekeken en toevallig was de eerste paginagrote advertentie van Audi. Daarnaast is het ook nog een Duits merk in een Duits blad... Ik heb meer vertrouwen in de consumentenbond. Overigens geven die ook aan dat de nieuwe Audi A3 erg betrouwbaar is, maar de oude zeer onbetrouwbaar. Quote
HansG Geplaatst 26 September, 2018 Geplaatst 26 September, 2018 (aangepast) 41 minuten geleden, Brat Pit zei: Ik ga er van uit dat je Dauertest bedoelt. Het probleem dat ik heb bij dit soort informatie, is dat het een automagazine betreft, die voor haar inkomsten voornamelijk afhankelijk is van de adverteerders. Ik heb even zo'n Autobild blad (7/2014) bekeken en toevallig was de eerste paginagrote advertentie van Audi. Daarnaast is het ook nog een Duits merk in een Duits blad... Ik heb meer vertrouwen in de consumentenbond. Overigens geven die ook aan dat de nieuwe Audi A3 erg betrouwbaar is, maar de oude zeer onbetrouwbaar. Misschien dat autobild nog maar eens goed bestuderen: de Audi Q3 bijvoorbeeld komt helemaal niet goed uit de duurtest. Ze laten de Ceed van de Golf winnen. Ze verstaan hun vak: testen van auto’s. Van dat laatste ben ik bij de consumentenbod minder overtuigd. Dat zijn goedwillende amateurs. 26 September, 2018 aangepast door HansG Quote
Brat Pit Geplaatst 27 September, 2018 Geplaatst 27 September, 2018 21 uren geleden, HansG zei: Misschien dat autobild nog maar eens goed bestuderen: de Audi Q3 bijvoorbeeld komt helemaal niet goed uit de duurtest. Ze laten de Ceed van de Golf winnen. Ze verstaan hun vak: testen van auto’s. Van dat laatste ben ik bij de consumentenbod minder overtuigd. Dat zijn goedwillende amateurs. Ho Ho, als de consumentenbond maar iets zou publiceren dat niet klopt, hebben ze een proces aan hun broek. Quote
HenkBhz Geplaatst 27 September, 2018 Geplaatst 27 September, 2018 Ho Ho, als de consumentenbond maar iets zou publiceren dat niet klopt, hebben ze een proces aan hun broek. Wat een onzin. De Consumentenbond koopt vaak gewoon buitenlandse testen in zonder ze zelf te checken. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Quote
Brat Pit Geplaatst 27 September, 2018 Geplaatst 27 September, 2018 20 minuten geleden, HenkBhz zei: Wat een onzin. De Consumentenbond koopt vaak gewoon buitenlandse testen in zonder ze zelf te checken. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Onzin? Sorry dat ik het bij voorbaat zeg: belachelijk zo'n opmerking. Geef mij even de bron van de ingekochte autotest waar ik hierboven een voorbeeld van noem? Die is er niet want ze doen dat zelf. Dus ga dat nu geen onzin noemen. Quote
HansG Geplaatst 29 September, 2018 Geplaatst 29 September, 2018 Op 27 september 2018 om 23:28, Brat Pit zei: Onzin? Sorry dat ik het bij voorbaat zeg: belachelijk zo'n opmerking. Geef mij even de bron van de ingekochte autotest waar ik hierboven een voorbeeld van noem? Die is er niet want ze doen dat zelf. Dus ga dat nu geen onzin noemen. Hoe zou de CB anders aan informatie moeten komen? Ze hebben 500.000 leden. Hoeveel daarvan rijden A3? Dat zullen er niet heel veel zijn. Dan krijg je geen betrouwbare uitkomst en dus delen zij de data met de zusterorganisaties en doen ze gezamenlijk tests. Daar is niets mis mee. Alleen doet Autobild alleen auto’s en heeft meer expertise in huis. Alleen al het volledig uit elkaar schroeven van auto’s en de slijtage van onderdelen meten bijvoorbeeld. Dat heb ik bij de CB nooit gezien. CB is een club van belangenbehartigers van consumenten. 1 deel van die belangenbehartiging bestaat uit het testen van producten. Of dat nu wasmachines zijn of auto’s. Dan heb je dus generalisten in huis die geen specifieke kennis van auto’s hebben. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.