Ga naar inhoud

Hawk

Leden
  • Aantal items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Hawk won de laatste dag op 8 april

Hawk had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

2 Neutraal

Over Hawk

  • Titel
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Niro Plug-in
  1. Hawk

    Kia vs Audi

    Ik heb ook laatst eens gekeken naar de verschillen tussen de Niro Plug-in (daar rijd ik in) en de nieuwe uitvoering van de BMW 225 xe iPerformance. Nou, performance levert die BMW dus duidelijk niet met zijn minimale ev range, lagere afstand op benzine en hoger prijskaartje in een net zo grote auto. Ik denk dat wij wel een juiste keuze hebben gemaakt met onze auto's.
  2. Hawk

    Niro PHEV

    Dat lijkt mij ook wel interessant. We weten dat de accu capaciteit 8.9 kWh is. Als je er vanuit gaat dat je voor de max. 58km deze 8.9 kWh gebruikt.... dan is bij 3000km EV rijden ongeveer 460 kw stroom verbruikt. Ik vermoed echter dat we geen 8.9 Kw aan stroom verbruiken voor 58km EV rijden (zonder gebruik van airco) dus het aantal kw zal (waarschijnlijk) lager liggen. Een reservecapaciteit is waarschijnlijk daar om onder HEV modus de lampen, airco, ruitenwisser etc etc. te laten draaien.
  3. Hawk

    Niro PHEV

    Peter, even als antwoord, ik laad in principe (nog) alleen thuis op dus ik heb (nog) weinig idee van de kosten. Ik heb echter wel even een andere vraag. Hoe doen de medegebruikers het opladen op het moment dat het regent? Het contact(en) schoonmaken? Zo ja waarmee en hoe? Hoe doe je dat met de laadkabel zelf? Het is bekend dat water en elektriciteit niet goed samengaan maar wat zijn de eventuele consequenties? Krijg je een storing op de laadpaal (rood knipperlicht). Wat als je thuis oplaad en per ongeluk het klepje open laat staan aan de auto? (Dit laatste heb ik al eens meegemaakt), ik heb het contact toen zeer goed drooggemaakt en daarna nog even een dag gewacht met laden zodat het water kon verdampen.
  4. Hawk

    Niro PHEV

    De flat op de achtergrond is niet waar ik woon. Echter, het antwoord is wel gedeeltelijk "Ja" want ik woon in een appartementen complex. In een vergadering met de buren (VVE) is besloten dat ik een laadpaal mag laten aanleggen, dus heb ik dat laten doen.
  5. Hawk

    Niro PHEV

    Nu ik hem ruim een week heb, even mijn eerste indruk. Ik rij naar verhouding minder dan gemiddeld zodat de EV modus voor het grootste gedeelte aanstaat. Op de snelweg echter rij ik meestal in HEV modus. Beide rijden naar mijn idee prima. Een puntje wat ik zelf wel even onder de aandacht wil brengen is, de VESS (Virtual Engine Sound System). Het zit erop zodat de voetganger / fietser de auto beter hoort aankomen. Naar mijn mening echter is het geluid van dit systeem nauwelijks hoorbaar. Ja, als ik achteruit wegrijd dan hoor ik wil een piepje, echter de parkeersensoren zijn minstens 5x zo hard. Dit horen we wel goed. Ook heb ik even bij het wegrijden aan vrienden gevraagd of zij iets hoorden van de VESS. Zij zijden ook dat er niks te horen was. Oftewel, VESS is een systeem wat momenteel wel uitgezet kan worden, het doet niks en kost energie. Een zeer positief punt van de ruimte in de auto is, ik ben 2,03 meter lang, is dat ik er zeer comfortabel in kan zitten / rijden. Voor mij een belangrijk punt. Voor de rest; airco (met name de laatste weken zeer belangrijk) werkt goed. Navigatie is subliem. En ik heb zeker niet het idee dat de EV Range lager zou zijn dan de aangegeven 55km bij een volle accu. Al met al, een prima wagen, ook en zeker voor mensen zonder woon / werk verkeer. De accu kan worden opgeladen terwijl de auto stilstaat. Iets wat niet gezegd kan worden van een gewone hybride of benzine c.q. diesel auto. Hierbij een foto na een korte regenbui. Het waren de eerste druppels water welke de auto te "verwerken" kreeg.
  6. Hawk

    Niro PHEV

    Mijn auto staat nog bij de dealer. Het is de eerst verkochte plug-in Niro in de Zaanstreek. Dit is hem: Deze week gaat hij rijden!!
  7. Hawk

    Niro PHEV

    Ik ben vandaag bij de Kia dealer langsgegaan. Geduld is een schone zaak, op het Intranet van Kia was gemeld dat mijn Kia Niro Phev reeds op de boot stond "On Sea, Shipping". De verwachtte aankomst in de haven zou zijn op Vrijdag de 13e juli. We zullen zien. Ik ben niet bijgelovig want op een vrijdag de 13e kreeg ik ook eens een vonnis... dat ik een rechtszaak had gewonnen . Geluksdag dus, die Vrijdag de 13e.
  8. Hawk

    Niro gespot

    Ik zie ze ook af en toe, zowel rijdend als geparkeerd. Ik ben echter nog geen Niro Plug-in tegengekomen. Zodra mijn auto er is vraag ik aan de dealer of het de eerste plug-in is die hij verkoopt. Misschien ben ik de eerste in de Zaanstreek.
  9. Hawk

    Niro PHEV

    Nu dat meer mensen in de Niro PHEV gaan rijden komen er ook meerdere goede reviews uit. Ik vind deze 2 de moeite waard om naar te kijken terwijl we geduldig wachten op ons eigen voertuig:
  10. Hawk

    Niro PHEV

    Het lijkt erop dat er (nog) niemand is die al in een PHEV rijd. Ik heb afgelopen woensdag, na op maandag in een "gewone" hybride te hebben proefgereden ook één besteld. Zelfde kleur en model als Joophensen. De beweegredenen voor mij zijn wel wat anders, namelijk: Ik ben 2.03 meter lang dus beenruimte en hoogte is belangrijk Ik heb hem voor mijn werk niet nodig, daarom is een plug-in bijna een must, gezien het al vaker is voorgekomen bij een benzineauto dat de accu leeg raakt Een vol elektrische is niet perfect voor als ik ermee op vakantie wil, bovendien is dat segment nog volop in ontwikkeling. De andere plug-in auto's waren of: lelijk (Toyota Prius), waarschijnlijk te laag (Hyundai Ioniq), te hoog elektriciteitsverbruik (Mitsubishi Outlander) Dus was een Kia Niro een uitkomst en beviel de proefrit prima. We zullen zien hoe lang het duurt. Bij de dealer hielden ze het op 4 maanden tot maximaal 5. Nou ja, van de zomer dus.
×