jackveld Geplaatst 7 Oktober, 2018 Geplaatst 7 Oktober, 2018 Nog steeds overslag op verschiilende ciinders, (3.3 V6 2008 176.000 km) nieuwe bougie's nieuwe bobines echter probleem nog steeds niet opgelost. Injector cleaner door de benzine heen, niet het gewenste resultaat. Soms ook 1 dag geen probleem, en dan weer dagen achter elkaar, lamje knipperen, slecht lopen voor tussen 60 en 80 km. Auto uitzetten en opnieuw starten, lampje(motor management) blijft banden en loopt die iets beter. Wie wil en kan eens naar onze auto kijken om het probleem op te lossen.... Alvast bedankt Quote
Crum Geplaatst 7 Oktober, 2018 Geplaatst 7 Oktober, 2018 Zag in ander topic dat het een lpg auto is, klepspeling al eens gecontroleerd? Quote
jackveld Geplaatst 7 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 7 Oktober, 2018 Klopt is idd lpg. compressie is wel gemeten, klepspeling nog niet Quote
Freaky Geplaatst 7 Oktober, 2018 Geplaatst 7 Oktober, 2018 (aangepast) Klinkt als een sensor probleem bv de lambdasensor. Of volgens mij loopt de auto de eerste minuten op bezine en schakelt van zalf over op gas dat daarom hij beter loopt na opnieuw starten van de auto. De kleppen zullen gok ik zelf geregeld zijn. 7 Oktober, 2018 aangepast door Freaky Quote
WGD Geplaatst 8 Oktober, 2018 Geplaatst 8 Oktober, 2018 Computer misschien resetten? Had in het verleden LPG en moest om de zoveel tijd de accu 1 minuut loskoppelen omdat de computer zich automatisch aanpaste (maar niet goed dus) na de reset reed de auto weer probleemloos. Quote
jackveld Geplaatst 8 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 8 Oktober, 2018 Heb op benzine hetzelfde probleem, zelf injector reininger in de tank gedaan en 3 dagen alleen op benzine gereden. Probleem blijft hetzelfde ........ Quote
jackveld Geplaatst 20 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 20 Oktober, 2018 Nee nog niet zal ik straks proberen? Quote
jackveld Geplaatst 2 November, 2018 Topic Starter Geplaatst 2 November, 2018 Reset heeft ook niet geholpen, auto gaat vandaag naar de werkplaats...wordt vervolgd Quote
waldi nl Geplaatst 1 Januari, 2019 Geplaatst 1 Januari, 2019 Hallo. Ik moet me zorgen maken dat niets in dit geval alleen maar helpt om het kleppenspel aan te passen.Gebrek aan speling bij de uitlaatkleppen veroorzaakt klepondersteuning en geen compressie, verder rijden in deze auto veroorzaakt nog meer verbranding van de kleppen,het kan ook verdere mechanische schade aan de motorkop veroorzaken. Controleer de compressie op een warme motor !!! minder dan 10 bar op de cilinder kwalificeert het om de kleppen in te stellen. Quote
Sorento06 Geplaatst 3 April, 2019 Geplaatst 3 April, 2019 Hi, Je klacht omschrijving komt bij bekend voor: "Soms ook 1 dag geen probleem, en dan weer dagen achter elkaar, lamje knipperen, slecht lopen voor tussen 60 en 80 km. Ik heb een 3.3 V6 Benzine uit 2007 waarbij ik ook merk dat hij weleens wilt "haperen" tussen 60 - 80 km, voornamelijk als je op 1 snelheid hiertussen aan het rijden bent. Een maand geleden heb ik een Kia Picanto 2013 bij een Kia dealer in het oosten gekocht en toen deze Sorento na laten kijken, die gaven na een diagnose aan: ketting opgerekt. Dit zou in jouw geval ook kunnen zijn, ik hoor namelijk bij koud starten een soort geratel, en tijdens het rijden wordt deze minder maar blijft deze wel aanwezig. Sinds dien ben ik dus op zoek naar een monteur die de ketting en bijbehoren kan vervangen. Heb net zoals jou ook lang gezocht naar de oorzaak, en in dit geval zag ik mijn kans een diagnose uit te laten voeren omdat ik een nieuwe (tweedehandse) auto bij ze kocht, zou je even naar mijn andere auto willen kijken. En dat wouden ze! Als er wat is ga ik naar ze terug, ook al moet ik er een uur voor rijden en is er een Kia dealer op 10 min van mijn huis. Hoor graag van je als je dezelfde soort klachten ervaart zoals ik die omschrijf. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.