Rox Geplaatst 28 Oktober, 2018 Geplaatst 28 Oktober, 2018 Gisteren voor het eerst in onbekend terrein een nacht rit gedaan en me doodgeschrokken over de lichtopbrengst die in 15 jaar niet is verbeterd. Niet geholpen door enige vorm van verlichting, fijn die energie besparing, moest ik op de gok tussen de reflectoren door rijden aangezien het zicht mss niet meer was dan 20 meter en bij groot licht mss 30-40 meter. Is dit normaal dat ik maar 20 meter zie? Is xenon/led daadwerkelijk beter qua zicht? Quote
Joey-Rio Geplaatst 28 Oktober, 2018 Geplaatst 28 Oktober, 2018 Als ik met onze Rio 4 op een donkere weg zonder straatverlichting rijd is het zicht van de koplampen iets van 20, 30 meter maar met groot licht verlicht ie echt wel meer als die 30, 40 meter wat jij zegt. Denk dat een meter of 70, 80 makkelijk goed wordt verlicht. Misschien nog meer. Quote
xtra40 Geplaatst 28 Oktober, 2018 Geplaatst 28 Oktober, 2018 Met led of xenon gaat er zeker een wereld van lekker verl licht voor je open En voor de kosten hoef je het niet te laten Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Quote
Ed-Car Geplaatst 29 Oktober, 2018 Geplaatst 29 Oktober, 2018 Ook het contrast verbetert met LED en xenon.Mits je niet hoger gaat als 6000.Anders word het contrast hoger dan het menselijke ook aan kan. En het licht hinderlijk blauw paars. Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders. Quote
Mctreb Geplaatst 29 Oktober, 2018 Geplaatst 29 Oktober, 2018 Iemand hier al ervaring mee? https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/ZK60099100052/ Q-LINE XENONSET HB3-6000K CANBUS Quote
Rox Geplaatst 23 December, 2018 Topic Starter Geplaatst 23 December, 2018 Bij de 1e beurt komen er andere lampen in. Vraag aan jullie; xenon of led? Ik lees wisselende verhalen over beide en begreep dat voor 1 van deze er een interne aanpassing nodig is. Quote
xtra40 Geplaatst 23 December, 2018 Geplaatst 23 December, 2018 1 minuut geleden, Rox zei: Bij de 1e beurt komen er andere lampen in. Vraag aan jullie; xenon of led? Ik lees wisselende verhalen over beide en begreep dat voor 1 van deze er een interne aanpassing nodig is. voor led is er geen modificatie nodig behalve een lamphouder en het drogerzakje in de koplamp dop moet weg worden gehaald anders past het niet bij xenon moet er een gat in de dop worden geboord om de draden naar de balast door te kunnen steken Quote
Freaky Geplaatst 25 December, 2018 Geplaatst 25 December, 2018 Maar bij led kan het ook minder worden dit omdat de reflector speciaal gemaakt is voor normale lampjes. Quote
WMH70 Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Ik vind de lichtopbrengst van mijn Rio ook zeer matig. Wat kost inbouwen van LED verlichting? Misschien het overwegen waard. Kan ik gelijk informeren over geluidsisolatie. Wat een herrie bak is deze Kia toch. Of gelijk maar omkijken naar een andere auto. Helaas mis ik dan de 7 jaar garantie. Moeilijk moeilijk. Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk Quote
Marcel20vt Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Bij de Suzuki dealer is led verlichting voor alle merken voor 199€ Quote
xtra40 Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 Op 20-1-2019 om 19:38, Marcel20vt zei: Bij de Suzuki dealer is led verlichting voor alle merken voor 199€ goeie actie alleen jammer dat het dan weer extreem duur is Quote
Marcel20vt Geplaatst 18 Februari, 2019 Geplaatst 18 Februari, 2019 Klopt had er zelf ook aan zitten te denken ,wij moeten ook nog extra ring erbij hebben Quote
xtra40 Geplaatst 18 Februari, 2019 Geplaatst 18 Februari, 2019 27 minuten geleden, Marcel20vt zei: Klopt had er zelf ook aan zitten te denken ,wij moeten ook nog extra ring erbij hebben als je een rio 3 hebt wel voor de rio 4 is dit niet nodig heb voor tijde al heel vaak geplaatst en dat hoeft echt geen 199 euro te kosten Quote
xtra40 Geplaatst 18 Februari, 2019 Geplaatst 18 Februari, 2019 Oké ik heb een rio3Dan heb je inderdaad 2 lamphouders nodig maar dan nog Als je graag led wilt kun je me altijd een PB sturen heb vast nog wel een setje liggen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Moo Geplaatst 11 Juni, 2019 Geplaatst 11 Juni, 2019 On 12/23/2018 at 2:42 PM, xtra40 said: voor led is er geen modificatie nodig behalve een lamphouder en het drogerzakje in de koplamp dop moet weg worden gehaald anders past het niet bij xenon moet er een gat in de dop worden geboord om de draden naar de balast door te kunnen steken Gisteren dezelfde lampen geïnstalleerd die ik voor mijn Stonic had besteld bij de Rio van een maat van mij, past precies. Geen andere lamphouder en/of drogerzakje hoefte niet eruit (al hangt dit af van hoe groot het zakje is, bij mijn maat was het nog niet zo groot). HB3: https://s.click.aliexpress.com/e/c5WyjQrW H7 voor bocht: https://s.click.aliexpress.com/e/cAIA2nkc Quote
Erasmus Geplaatst 20 September, 2022 Geplaatst 20 September, 2022 Ik vind de verlichting van de Rio 4 ruim voldoende hoor. Er zit bij mij ook statische bochtverlichting op: dat is in de stad rijdende echt ideaal, dan heb je veel meer zicht in de richting waar je heen stuurt en zie je meer in de bochten. Dat zou men standaard op alle auto`s moeten leveren, veel veiliger m.i. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.