Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal 

Ik ben nieuw hier en heb een vast al eerder gestelde vraag ,mijn trouw e c5 is  aan vervanging toe en nu heb ik mijn oog laten vallen op een kia sorrento benzine in de bouwjaren tussen 2004 en 2006 .

Wat zijn de specifieke sorrento zaken waar ik op moet letten bij de aankoop ?

Welke  types moet ik vermijden?

Zit er een distributie riem of ketting in en om de hoeveel km moet deze vervangen worden

Geplaatst (aangepast)

Hoi Doghouse,

Als je zoekt, vindt je hier een topic over in dit forum. De Sorento heeft een distributie riem welke elke 90000km vervangen moet worden. De 2.4l benzine is de minste in de reeks, is wat under-powered tov het gewicht van de auto.

Wij hebben 4 weken geleden een 2005 3.5l V6 aangeschaft, erg tevreden met de Sorento.

aangepast door pmsorber
  • 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Doghouse,

Er is hier op het forum al veel te vinden over tips&tricks v.w.b. aanschaf van een sorento

Maar hier nog even mijn inbreng:

• Veel sorento's zijn als werkpaard gebruikt, let op speling bij de aandrijflijn (Ga proefrijden: zet em in D of R, voel je een boink/schok?, na een paar km: ga eens vrij stevig remmen, voel je dan daarna bij wegrijden een duw/schok, mogelijk is er dan speling bij de achteras/cardanas
  • Ik zou uitkijken naar eentje zonder TOD (permanente vierwielaandrijving) maar een met inschakelbare vierwielaandrijving (EST) (zoek naar M-Bition modellen (2006)
  • Kijk uit voor roest onder de auto (vooral bij de achteras)
  • Motor moet droog zijn
  • Algehele staat van de auto en interieur (zegt wat over de vorige eigenaren)
  • Volledige onderhouds historie moet aanwezig zijn!
  • De 3.5 motoren hebben een distributieriem (elke 100k vervangen), en de 3.3 hebben een ketting
  • Verbuik is in de stad zo'n beetje 1 op 6 en op snelweg kun je 1 op 9 a 10 halen

Succes met aankoop

Trouwens check deze eens:

Kia Sorento - 3.5 V6 M-bition

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...