Shane Frissen Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 Hallo allemaal, ik heb mijn achterlicht beschadigd. Het binnenhuis is voorzien van een Ledunit. Bij het bestellen van een nieuwe kreeg ik een Taiwanees lookalike. Hier kon ik dus niks vervangen. Kan het gebroken glas/acrylaat niet los besteld worden? In plaats van een hele nieuwe achterlamp? Bij voorbaat dank voor en reactie. Quote
Murcielaygo Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 Ik ben bang van niet. Ook niet als het geen LED-licht was geweest.Je beste optie IMHO is een originele van een demontagebedrijf.En dan zijn ze nog steeds duur vrees ik. Quote
Shane Frissen Geplaatst 8 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 8 December, 2019 Dank voor de reactie, ja is erg kostbaar. Ik was er al op voorbereid helaas straks weer een paar 100 euro lichter. Quote
Shane Frissen Geplaatst 8 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 8 December, 2019 Het glas/acrylaat heb ik dicht gebrand. Ik denk niet dat ik dan door de keuring kom, ik ga eens zoeken nar gebruikte delen, dankjewel. Quote
Murcielaygo Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 Als je een Picanto 3 hebt zal de keuring nog even op zich laten wachten neem ik aan...En als het glas dicht is en er niet meer dan 25% van het "venster" is afgedekt denk ik dat een APK toch nog kan slagen als het zo ver is... Quote
Shane Frissen Geplaatst 8 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 8 December, 2019 Het kan ook zijn dat het geen 3 serie is, ik heb hem sinds 2017 en is met volle opties. Daarom dacht ik aan 3. De tijd gaat wel erg snel, is al weer bijna 2020. Nogmaals bedankt. Quote
Murcielaygo Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 Heb je een foto? Dat is het duidelijkst.Maar aan de achterlichten kun je ook al veel zeggen; bij de Picanto 2 hebben de LED-lichten 1 contour aan de buitenzijde en dan nog vanaf onder 2 verticale strepen licht met tussen die strepen de LEDs voor het remlicht.De richtingaanwijzer zit BOVEN.Een Picanto 3 heeft een LED-boog aan de buitenkant voor achterlicht, daarbinnen een boog voor het remlicht. De richtingaanwijzer zit aan de BINNENkant van die twee bogen. Quote
Shane Frissen Geplaatst 8 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 8 December, 2019 Hoi, foto gaat helaas even niet. Mijn dochter is met de auto weer eens weg. Volgens de beschrijving lijkt het dan toch op de 2. Ik heb geen led's gezien die in een bocht lopen alleen de rechte strepen met led's. Geweldig trouwens hoe je dit benoemd. Als ik moest zoeken op Google, dan vond ik het denk ik echt niet. Morgen ga ik weer even kijken wat ik er nog aan kan doen. Misschien een reparatie aan het glas/ of toch een nieuwe helaas. Quote
Murcielaygo Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 Picanto 2:Picanto 3:Maar in beide gevallen is het "glas" rondom gelijmd of ultrasoon gelast aan de achterkant. Dus niet los te vervangen, zoals bij 90% van de moderne auto's... Quote
Shane Frissen Geplaatst 8 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 8 December, 2019 Het glas/acrylaat heb ik dicht gebrand. Ik denk niet dat ik dan door de keuring kom, ik ga eens zoeken nar gebruikte delen, dankjewel. Zo te zien is het de 2. Ik zag bij mijn kenteken GX184D dat het dus om een ta ging of zoiets. Heb ik morgen weer wat te doen. Merci. Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 December, 2019 Geplaatst 9 December, 2019 TA is zeker 2.Ik heb zelf een Picanto TA MY2011 uit 2012... Via je kenteken is trouwens te zien dat jouw auto uit 2016 is, dan is het zeker een 2. En de APK verloopt 2-1-2020, dat snap ik dan ook.Vraag het eens na bij je keuringsstation voor je iets verder zoekt/doet. Quote
henk smit Geplaatst 9 December, 2019 Geplaatst 9 December, 2019 18 uur geleden, Shane Frissen zei: Hallo allemaal, ik heb mijn achterlicht beschadigd. Het binnenhuis is voorzien van een Ledunit. Bij het bestellen van een nieuwe kreeg ik een Taiwanees lookalike. Hier kon ik dus niks vervangen. Kan het gebroken glas/acrylaat niet los besteld worden? In plaats van een hele nieuwe achterlamp? Bij voorbaat dank voor en reactie. je kan ook naar de sloop gaan. als je op internet kijk vind je er wel een. Quote
Aitia Geplaatst 9 December, 2019 Geplaatst 9 December, 2019 Je kunt ook eens bij dit bedrijf kijken/informeren: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/kia/model/picanto/onderdeel/achterlicht-links/onderdeelid/10536285/ Ik heb een paar jaar geleden bij hun een keer een achterportier voor een Fiat Panda gekocht. Laten maken bij een schadeherstelbedrijf was rond de EUR 1.000,-. Nu was ik voor rond de EUR 250,- klaar. Succes. Quote
Shane Frissen Geplaatst 9 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2019 Vandaag kreeg ik te horen dat ze de andere lamp niet meer terug nemen. Ik heb de doos al weggedaan( te vroeg). De eerste 80 euro zijn al foetsie. Ik vergelijk vanavond nog eens de originele met Ledunit en de andere zonder led unit. Misschien ga ik snijden en plakken. Moet kunnen. Nogmaals dank voor jullie inzet en meedenken. Groetjes Shane. 1 Quote
Shane Frissen Geplaatst 9 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2019 Halo allemaal, conclusie is toch geworden dat ik een nieuwe lamp heb besteld. De andere rest delen ga ik maar op marktplaats zetten binnenkort. Bij deze nogmaals bedankt. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 December, 2019 Geplaatst 9 December, 2019 Watvoor lamp had je gekocht dan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar... Quote
Shane Frissen Geplaatst 9 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2019 Ik heb besteld precies dezelfde volgens leverancier. Maar dan met het type Ledunit erin. Zoiets als eerder op de foto picanto 2. (264euro). Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 December, 2019 Geplaatst 9 December, 2019 Ik bedoelde wat je oorspronkelijk besteld had.Persoonlijk vind ik €264 nog redelijk meevallen voor nieuw... Quote
Shane Frissen Geplaatst 9 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2019 Ola, ik had oorspronkelijk besteld het achterlicht, deze is een kunstof blok met reflectoren en eenvoudige spiegels en fittinggaten.kost 80 euro Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 December, 2019 Geplaatst 10 December, 2019 Ah zo...Dat is dan idd wel balen.Maar ook nog verkoopbaar...Dit is een achterlicht voor de basis-uitvoeringen. Quote
.nl Geplaatst 17 Augustus, 2025 Geplaatst 17 Augustus, 2025 17/08/25 Ik had had precies hetzelfde probleem. Een unit besteld maar was inderdaad ook zonder de led unit erin. Ik kon deze gelukkig nog wel retourneren. Heb via Aliexpres een nieuwe besteld komt deze week binnen zou wel de juiste moeten zijn. Dan ben ik voor €69 inclusief verzendkosten klaar. (Nu nog hopen dat het werkt)hihi Quote
.nl Geplaatst 17 Augustus, 2025 Geplaatst 17 Augustus, 2025 17/08/25 Ik had had precies hetzelfde probleem. Een unit besteld maar was inderdaad ook zonder de led unit erin. Ik kon deze gelukkig nog wel retourneren. Heb via Aliexpres een nieuwe besteld komt deze week binnen zou wel de juiste moeten zijn. Dan ben ik voor €69 inclusief verzendkosten klaar. (Nu nog hopen dat het werkt)hihi Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: | Led-achterlicht Voor Kia Picanto 2012 2013 2014-2016 Auto Achterlicht Stop Licht Richtingaanwijzer Lamp Achter stop Remlichten 924011 Y300 https://a.aliexpress.com/_EwXzzmK 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.