Ga naar inhoud

Kraken/rammeltjes Dak, midden console etc.


kia_21

Aanbevolen Berichten

Hi mede Kia rijders,

 

Sinds 3 maanden trotse eigenaar van den Kia Ceed 2018 Executive line. Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er merkbaar overal rammeltjes hoorbaar zijn. Denk hier bij aan het dak, midden console en deuren.

 

Ik heb een Pano dak en daar ligt het niet aan. Waarschijnlijk moet binnenkort bij de dealer heel het hemeltje eruit. Na een aantal keer terugkomen is het nog steeds niet opgelost... De deuren trillen door het JBL sound pakket, dit heb ik middels zelf opgelost d.m.v. isolatie.

 

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen last van hebben. Bij het Tweakers forum zijn er meerdere te vinden met vergelijkbare problemen.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 5-2-2020 om 22:49, kia_21 zei:

 

Hi mede Kia rijders,

 

Sinds 3 maanden trotse eigenaar van den Kia Ceed 2018 Executive line. Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er merkbaar overal rammeltjes hoorbaar zijn. Denk hier bij aan het dak, midden console en deuren.

 

Ik heb een Pano dak en daar ligt het niet aan. Waarschijnlijk moet binnenkort bij de dealer heel het hemeltje eruit. Na een aantal keer terugkomen is het nog steeds niet opgelost... De deuren trillen door het JBL sound pakket, dit heb ik middels zelf opgelost d.m.v. isolatie.

 

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen last van hebben. Bij het Tweakers forum zijn er meerdere te vinden met vergelijkbare problemen.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 

 

 

Weet je zeker dat het hemeltje eruit moet? Ik heb ook zo’n gekraak en gerammel in de kofferbak , let op volgens de dealer moest het hemeltje etc er allemaal uit en moest de auto daar toch wel een week zijn ! En dit terwijl de sluiting van de achterklep de oorzaak is !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 8-2-2020 om 19:01, kia_21 zei:

............….Het zit in het dak/hemel. Heel vervelend...…..

Bij mij ook last van, zeer irritant. Het krakend geluid is vooral bij drempels e.d. Gelukkig valt het op de 'gewone' weg mee. Ik heb het idee dat het bij mij in het smalle stukje zit tussen de voorruit en het pano dak (nabij bij de binnenverlichting, zeg maar...). Er is al wat isolatiemateriaal tussen de hemelbekleding en het dak gestopt door de dealer, maar helaas zonder resultaat. Op het Duitse forum las ik dat ze de gehele binnenhemel eruit halen en opnieuw vastzetten incl aanpassingen :-(. Ben je gewoon je auto een paar dagen kwijt...….

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb precies hetzelfde. Zeer vervelend, de dealer wilde het eerst nog ontkennen ook. Het is duidelijk aanwezig. Heb jij toevallig een link van de duitse fora? Mijn hemel word binnenkort eruit gehaald. Wellicht kan ik Kia op de hoogte stellen, dat meerdere er last van hebben. Uit ervaring moet ik lang zeuren voordat ik in het gelijk word gesteld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://www.motor-talk.de/forum/kia-ceed-proceed-xceed-b915.html

Is de link naar het Duitse forum (staat veel interessante info).

https://www.motor-talk.de/forum/proceed-2019-knarzen-aus-dem-dachhimmel-t6716199.html?page=2

Hier wordt het eea beschreven vwb het krakend dak. Weliswaar bij een Proceed (volgens mij) maar klachten zijn identiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

tot grote ergenis had ik ook een rammeltje ergens voorin werd er helemaal niet goed van zowel garage en mijn persoontje overal gezocht....en wat was het pffff de zonnebril in het kastje van je achteruit spiegel lag los in het bakje zonder hoesje normaal heb ik altijd het hoesje erom die rammelde in het bakje.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...