Jump to content

Recommended Posts

Sinds kort zijn wij in het bezit van een Kia Niro met navigatiesysteem. In onze Venga gebruikte we een TomTom en dachten dat nu niet meer nodig te hebben. We stuiten echter op een probleem.

wij zijn frequente Geocachers en dan rijd je naar vooraf ingestelde coordinaten.

Nu staat in de gebruikershandleiding van de auto dat dit mogelijk is en dat klopt alleen is de notatie van de coordinaten niet te selecteren.

Er zijn 2 manieren D.M.S. of Decim staat in de handleiding en je zou moeten kunnen kiezen welke je wil gebruiken.

Nu zie de foto in de handleiding er anders uit dan de werkelijkheid maar onderin staat daadwerkelijk de 2 verschillende notaties. Alleen zijn ze grijs en kan ik ze niet kiezen dus kan ik ook niet wisselen en de notatie die wordt gebruikt dus die ik in kan voeren is niet de notatie die ik op de geocache website te zien krijg.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan wijzigen?

Heb al het e.e.a. geprobeerd zonder resultaat. Met de instellingen lijk ik niet verder te komen of mss doe ik gewoon iets fout.

Alvast bedankt voor reacties.

Roos

Wij kijken meestal in geocache app welke straat dichtbij is en navigeren daar naar toe. En als we in de buurt zijn openen we de geocache app en kijken dan daar op om nog dichterbij te komen of naar de aangegeven parkeer plek te komen.

Met de app c:geo kun je ook kiezen om via Google Maps te navigeren naar het gekozen (parkeer)coördinaat. Die zet ik aan, en vervolgens koppel ik mn telefoon met Android Auto aan de Niro zodat ik de navigatie via Google Maps op het display van de auto krijg.

6 uur geleden, Selandus zei:

Met de app c:geo kun je ook kiezen om via Google Maps te navigeren naar het gekozen (parkeer)coördinaat. Die zet ik aan, en vervolgens koppel ik mn telefoon met Android Auto aan de Niro zodat ik de navigatie via Google Maps op het display van de auto krijg.

Werkt dit ook met de iphone. Die is standaard gekoppeld via BT als ik instap.

Geen idee, ik heb geen iPhone...

Werkt dit ook met de iphone. Die is standaard gekoppeld via BT als ik instap.

CarPlay (want dat bedoel je volgens mij) werkt -mits je auto dat heeft- alleen bedraad, dus je moet een kabeltje gebruiken.

19 uur geleden, Murcielaygo zei:

CarPlay (want dat bedoel je volgens mij) werkt -mits je auto dat heeft- alleen bedraad, dus je moet een kabeltje gebruiken.

Dankjewel. Heb het inmiddels geprobeerd en werkt inderdaad. Maakt het al een stuk gemakkelijker.

• Like 2