Jump to content

Chris_040

Leden
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About Chris_040

  • Rank
    Newbie

Contact Mogelijkheden

  • Website URL
    http://www.reistipsamerika.nl
  • ICQ
    1621491

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Eindhoven
  • Hobby's
    Reizen naar Amerika
  • Auto
    Kia Niro ExecutiveLine 2017, Nissan Qashqai Tekna+ 2019
  1. Mijne doet het ook, maar niet automatisch. Ik moet wel eerst even het schuifje voor "sta andere toe verbinding te maken" uit en aan zetten. Daar krijg ik de melding dat er verbinding is en komt het cameratje in beeld.
  2. Met een gewone benzine of diesel wagen is het het zuinigst als je vlot optrekt tot de gewenste snelheid en dan gas loslaten zodat je op die snelheid blijft hangen. Is dit met de hybride ook zo? Want als ik 100% elektrisch op moet trekken tot 50 of 80 gaat het wel erg langzaam. Als ik ook maar iets sneller wil optrekken schiet de motor al aan. Ook met 80 rijden krijg ik hem niet altijd naar de 100% elektrische stand. Ik laat het gas los tot EV in beeld komt en druk dan heel voorzichtig weer op het gaspedaal. Maar op sommige momenten gaat dan altijd de motor aan. En laat ik hem dan maar gewoon enw acht ik tot hij het zelf doet. Maar soms denk ik dat het veel eerder al kan. Mijn accu stand hangt eigenlijk altijd rond de 50%.
  3. Dus als je weet welke model de opties heeft die jij wil, weet je naar welk model je moet zoeken. Dat scheelt een hoop zoeken. Ik heb ook uit moeten zoeken welk model de opties heeft die ik wilde. Toen ik uiteindelijk op de ExecutiveLine uit kwam kon ik daar op gaan zoeken en krijg ik een lijst met alle ExLines te zien ipv alles door elkaar.
  4. Is er ergens een optie lijst te vinden waarin het verschil tussen de modellen te zien is. En is er ook verschil tussen bijv een Nederlands en een Duits of Belgisch model? Ik las hier ergens dat het specifiek vermeld werd dat ze een ExecutiveLine hebben met schuifdak! Is dit dan een uitzondering? Ik heb ook een schuifdak, en toen ik na veel zoeken en modellen vergeleken te hebben deze ExLine uit 2017 kocht vorige maand kwam ik er pas achter dat er zelfs achterbank verwarming in zit. Is dit ook een optie van een bepaald model of heeft elke Niro dat?
  5. Dit was ook wel de limit voor mij. De meeste autos hebben hun actieradius al op 0 staan op het moment dat je één na laatste blokje weggegaan is en je lampje net aan springt. Bij mij zat er ook nog 4 liter in en qua troep denk ik dat het wel mee zal vallen tegenwoordig toch. Ga er vanuit dat ze daar al wel een filter voor hebben geplaatst ; denk ik.
  6. Gisteren mijn eerste hele tank leeg gereden van mijn Niro ExecutiveLine uit 2017. Pas een paar weken in bezit. Heb er nu wel erg mijn best voor gedaan. Dus de volgende tank zal wel iets eerder leeg zijn. Maar moest toch even zien wat je er voor moet doen of laten om dit verbruik te krijgen. 41 liter getankt met nog 14 km op de actieradius. 879 km gereden. Gemiddeld verbruik 1 : 21,7 vermeld op display. Iemand wel eens tot 0 gereden? Rijdt hij dan nog wel elektrisch verder tot de accu heel laag staat.
  7. Chris_040

    Recal NIRO

    Bij mijn Niro zou het ook al gedaan zijn, maar staat ook nog steeds open op RDW. Heb de Kia dealer een mail gestuurd met de vraag of dit wel uitgevoerd is dan wel afgemeld. Mijn Niro ExecutiveLine is van 3-3-2017.
  8. Hallo allemaal, Wij hebben deze week een Kia Niro ExecutiveLine gekocht uit 2017 als 2e auto. Hopelijk kunnen we hier vele jaren lekker zuinig mee rijden. We hebben ook nog een Qashqai Tekna+ uit 2019.
×
×
  • Create New...