Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben Anja en heb een Kia Picanto van 2004en ben op zoek naar de naam van een onderdeel, zodat ik dit kan vervangen! 

Dit is het plastic onderdeel waar de ruitenwisserarmen uitkomen, deze is beschadigd, omdat mijn motorkap omhoog waaide tegen mijn voorruit toen ik op de snelweg reed.

Het onderdeel is kapot omdat de motorkapscharnieren erin werden gedrukt.

Weet iemand misschien hoe dit onderdeel genoemd wordt, bij voorbaat dank voor de hulp.

Mvg. Anja

Geplaatst

Hallo Anja,

Het onderdeel wat u nodig heeft is het paravan. 

Kia heeft hiervoor de volgende artikel nummers: 85150-07000 voor het linker deel (hierin zitten ook de uitsparingen voor de ruitenwisser) en 86160-07000 voor het rechter deel.

o.a. HIER is een gebruikte set te koop.

Groeten,

Ronald.

Geplaatst

Enne, als je motorkap omhoog kon waaien, kijk dan ook zeker het slot en de vanghaak van je motorkap na, want dit mag niet gebeuren; specifiek hierom HEB je juist die tweede haak!

Geplaatst

Ja, tweede haak.
De motorkap zit vast in het slot. Dat slot ontgrendel je met de hendel, dan springt de kap iets omhoog, maar blijft vast zitten onder de tweede haak, de veiligheidsvergrendeling.
Pas als je met je vingers onder de kap die haak losdrukt kun je de kap omhoog doen.
Die haak heeft zijn werk blijkbaar niet gedaan, want die hoort te voorkomen dat de motorkap omhoog kan waaien, waardoor je niets meer ziet.

Leuk weetje; bij auto's met de motorkapscharnieren boven de koplampen zit er aan de achterkant van de kap vaak een set vangers om te voorkomen dat bij een frontale botsing de motorkap door de voorruit heen komt en de inzittenden zou kunnen onthoofden...

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...