Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Goedemiddag,

Ik ben hier op het forum geland omdat ik behoefte heb aan kennis.

Ik ben van plan een 3.5 V6 aan te schaffen en die op LPG te gaan rijden. Naar ik heb begrepen is een 3.5 daar het meest voor geschikt.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat tips en trucs, dingen om op te letten, als ik ga kijken naar een interessante Sorento.

Is er wellicht een monteur/garage die jullie aan kunnen bevelen, om daar een aankoop keuring te doen?

Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen!

Vast bedankt voor het meedenken.

Edit: ik ben nog niet helemaal los hier, dus vandaar dat ik waarschijnlijk vraag naar de bekende weg. Inmiddels dit topic gevonden:

Ik denk dat ik hier al een heel stuk verder mee kom.

aangepast door HanziPanzi
Verder kijken dan mijn neus lang is...
Geplaatst (aangepast)

Het hele verhaal met de aankoop tips en tricks goed gelezen, en contact gezocht met het autobedrijfje die een mooie Sorento I 3.5 heeft staan met net geen ton op de klok.

Maar, er is niets over het onderhoud van di eauto bekend. Geen boekje, geen geschiedenis, helemaal niets.

Er zit volgens de verkoper wel een sticker onder de motorkap dat de distributie bij 61.000 km is vervangen (waarom zou je dat eerder dan voorgeschreven doen?).

Wat is wijsheid? Deze auto lekker voorbij laten gaan? Of toch doen omdat je met een grote beurt achterstallig onderhoud voor een deel wel ongedaan maakt?

aangepast door HanziPanzi
Geplaatst (aangepast)

Perwoonlijk zou ik een auto zonder enige geschiedenis laten staan, bedenk wel dat de auto al minstens 14 jaar oud is, daarin kan veel gebeurt en gedaan zijn. 

Wel kan ik een 3 5 v6 op lpg g3 aanraden, ik rijd al 120.000 km op lpg ( Vialle LPI) en dat gaat nog steeds heel mooi. Geen extra onderhoud of slijtage zover bekend/zichtbaar. Er kan ook weinog stuk gaan aan het systeem. Hooguit aansturing brandstofpomp of de pomp zelf, maar dat zijn meer verhalen uit het verleden. En tegen de tijd dat dit eventue gebeurt heb je het systeem al lang terug verdiend.

Ik zou wel voor een LPI gaan, vloeibare inspuiting, geen verdamper. Presteerd beter.

aangepast door spostma85
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...