Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Android Auto: een ramp

Ga naar de oplossing Opgelost door Rolies,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een Samsung A50 en sinds kort een blije bezitter van Kia e Niro 64 kWh. Ik krijg met geen mogelijkheid de Android Auto aan de praat. Verschillende USB kabels gebruikt, telefoon en auto gereset, geen resultaat. Heeft iemand nog een suggestie of een oplossing? 

Geplaatst

Hallo Rolies, ik neem aan dat je wel de USB aansluiting midden voor in de auto gebruikt? Bij mij (MY21, OnePlus6) werkt het vrijwel altijd. Enkele keer wat gedoe. Meestal na unpdate van een app op de telefoon. Cache van de app legen is dan vaak de oplossing.

Geplaatst
50 minuten geleden, Rolies zei:

Ik heb een Samsung A50 en sinds kort een blije bezitter van Kia e Niro 64 kWh. Ik krijg met geen mogelijkheid de Android Auto aan de praat. Verschillende USB kabels gebruikt, telefoon en auto gereset, geen resultaat. Heeft iemand nog een suggestie of een oplossing? 

Heb je het al getest met een andere telefoon / je eigen telefoon in een andere auto.

Android auto - een ramp?

Het is de meest fantastische aanvulling aan het media systeem.

Staan de instellingen in je Niro goed?

Geplaatst

Aansluiting. (Er ging iets mis) De instellingen in de Niro staan ook goed. Ook een andere telefoon biedt geen soelaas.

Geplaatst (aangepast)

grote kans dat je kabel alleen de pinbezetting heeft om hem op te laden. Gevolg daarvan is dus dat als je hem aansluit op een pc of een auto dat de verbinding niet tot stand komt.

Probeer eens een andere kabel, en anders eens in je instellingen kijken naar de usb aansluiting van je telefoon. Je kan diverse instellingen kiezen (ptp / Filetransfer enzo).

Maar eigenlijk zou het een kwestie moeten zijn van inprikken en werken.

Als je je telefoon aansluit kan je dan wel Android Auto activeren op je infotainment scherm?

aangepast door Wiz
Geplaatst
11 uur geleden, Rolies zei:

Heb je het al getest met een andere telefoon / je eigen telefoon in een andere auto.

Android auto - een ramp?

Het is de meest fantastische aanvulling aan het media systeem.

Staan de instellingen in je Niro goed?

Geplaatst

De app zit ingebakken in de systeemsoftware. De twee schermen zie ik ook, maar Android Auto in het infotainment scherm blijft grijs. Overigens verbindt de gebruikte USB kabel.de telefoon gewoon met mijn computer en kan gegevens uitwisselen. 

Geplaatst

Ik heb mijn Niro vandaag in ontvangst genomen. Ik heb mijn telefoon gepaired en klaar.

Heb je jouw telefoon ook met bleutooth gepaired en in AA aangegeven dat jouw Kia AA mag gebruiken?

• Oplossing
Geplaatst

Bedankt voor alle reacties. Het werkt allemaal perfect nu. Het lag toch aan het USB kabeltje. Vervangen door een kwalitatief goede kabel.

• Like 1
Geplaatst
Op 5-6-2021 om 23:35, Rolies zei:

Bedankt voor alle reacties. Het werkt allemaal perfect nu. Het lag toch aan het USB kabeltje. Vervangen door een kwalitatief goede kabel.

Weer zo'n voorbeeld waarbij goedkoop uiteindelijk duurkoop blijkt te zijn. ;)

• Like 2
  • 1 maand later...
Geplaatst

Wat voor kabeltje gebruik je nu? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik gebruik standaard meegeleverde kabel samsung S10+ (usb-C)

Geplaatst

Ik ben laatst ook op zoek geweest. Had al één van 30 euro in de hand, maar uiteindelijk toch besloten te proberen met één van de action van 1,29. Werkt als een trein!

• 3 jaar later...
Geplaatst

Bij mij werkt de Android auto functie ook niet. Ik heb een Kia Niro PHEV uit 2020 (Duitse import zonder navigatie ingebouwd). Na dit bericht hier gelezen te hebben, kocht ik een zeer degelijke kabel bij OnePlus. Ik heb nl. een OnePlus 8t telefoon. De recente Android auto app staat standaard geïnstalleerd op mijn telefoon.
Andere telefoons van kennissen werken op mijn kabel gewoon op het systeem met Android auto, alleen bij mij niet. Dan zou je denken dat het aan mijn telefoon ligt. Ik denk het niet. Mijn telefoon werkt wel gewoon via Android auto op de Kia Niro van de buren via mijn kabeltje. Die Kia is een jaar ouder zelfs.

Ik denk dat de software van de auto niet up-to-date is. Zelf updaten kan denk ik niet, omdat alleen via "Navigation Updater" de software met kaarten wordt aangeboden. Deze auto heeft dus geen navigatie. Voor zover ik kan vinden kun je alleen via een Kia dealer aan de juiste software komen.

Mijn optie om het probleem te tackelen is een Android auto dongle. Nu las ik ook dat je dat zelf kunt maken: https://www.reddit.com/r/AndroidAuto/comments/1f90agu/wireless_android_auto_dongle_for_your_car_using/
Hier kan ook een sd-kaart in, wat bij de standaard dongles niet kan.

• 3 maanden later...
Geplaatst (aangepast)
On 12/1/2024 at 12:16 PM, Gertjan Hooijer said:

Bij mij werkt de Android auto functie ook niet. Ik heb een Kia Niro PHEV uit 2020 (Duitse import zonder navigatie ingebouwd). Na dit bericht hier gelezen te hebben, kocht ik een zeer degelijke kabel bij OnePlus. Ik heb nl. een OnePlus 8t telefoon. De recente Android auto app staat standaard geïnstalleerd op mijn telefoon.
Andere telefoons van kennissen werken op mijn kabel gewoon op het systeem met Android auto, alleen bij mij niet. Dan zou je denken dat het aan mijn telefoon ligt. Ik denk het niet. Mijn telefoon werkt wel gewoon via Android auto op de Kia Niro van de buren via mijn kabeltje. Die Kia is een jaar ouder zelfs.

Ik denk dat de software van de auto niet up-to-date is. Zelf updaten kan denk ik niet, omdat alleen via "Navigation Updater" de software met kaarten wordt aangeboden. Deze auto heeft dus geen navigatie. Voor zover ik kan vinden kun je alleen via een Kia dealer aan de juiste software komen.

Mijn optie om het probleem te tackelen is een Android auto dongle. Nu las ik ook dat je dat zelf kunt maken: https://www.reddit.com/r/AndroidAuto/comments/1f90agu/wireless_android_auto_dongle_for_your_car_using/
Hier kan ook een sd-kaart in, wat bij de standaard dongles niet kan.

On 6/2/2021 at 8:59 AM, DirkJan said:

Hallo Rolies, ik neem aan dat je wel de USB aansluiting midden voor in de auto gebruikt? Bij mij (MY21, OnePlus6) werkt het vrijwel altijd. Enkele keer wat gedoe. Meestal na unpdate van een app op de telefoon. Cache van de app legen is dan vaak de oplossing.

dank voor de tip, inderdaad telefoon app update, en werkt dus niet meer ... heb het cache geleegd, en zelfs op nieuw geinstalleerd, werkt nog seeds niet met samsung a55.

PS ik had 10 jaar geleden een one plus telefoon, en die werkte niet met mijn VW transporter, een samsung s4 deed het gelijk ..

aangepast door fiddler

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...