Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo 

Ik heb een vraag

Ik heb een kia rio 3 uit 2011 1.25 benzine nou heb ik laatste tijd last van dat de motorlampje gaat branden

Ik heb deze uit gelezen en deze geeft fout code p0011 A te vroege afstelling nokkenaspositie uitlaatzijde (bank 2)1

Kan iemand mij vertellen wa ik deze sensor zit en of ik deze gwn zelf kan vervangen mvg 

20220508_125518.jpg

Posted

Foutcode wijst op timing van de nokkenas en zou ook kunnen waarschuwen voor een versleten distributie ketting (/riem) of de spanner hiervan. Afhankelijk van de gereden km's is dit waarschijnlijk of niet.

Nokkenas sensor vervangen is fluitje van een cent. Waar deze zit bij jouw Rio weet ik niet maar beslist in het kleppendeksel.

Maar....

Als je Rio variabele kleptiming heeft kan ook een van de spoelen (actuators) zijn die de timing bepalen de veroorzaker zijn.

Ik zou eerst aansluitingen / connectoren controleren en evt inspuiten met contact spray. Melding met uitleesapparaat wissen en kijken of het euvel verholpen is.