R.J. Posted May 13, 2022 Posted May 13, 2022 Zo af en toe gebruik ik de rijbaan assistent. Hij blijft dan wel tussen de lijnen, maar zwabbert van de ene lijn naar de andere. Een dronken assistent vind ik het maar. Wordt dat beter na verloop van tijd? Dat de assistent ook moet "leren"? Quote
SmurfenB Posted May 13, 2022 Posted May 13, 2022 (edited) Het zwabberen tijdens actieve Autonome Rijbaanvolgassistent (LFA) heb ik ook, met name bij enige (vlagerrige) zijwind. Mij bekruipt het gevoel, dat de rijhulpsystemen minder presteren dan bij andere merken. Maar blijkbaar binnen de marge van de keurende instanties. -Dodehoekdetectie/-assistentie (BCW/BCA): Alle alarmen gaan af, bij het afgaan van een rotonde, wanneer iemand achter je zit die ook de rotonde afgaat. -Actieve rijbaanassistentie (LKAS of LKA): die soms een onverwachtse lijn op de weg volgt, waardoor je uit je baan wordt geslingerd. -Kruisend verkeersdetectie achter: die hem op de noodrem gooit terwijl er geen gevaar is, maar gewoon stadsverkeer wat door rijd terwijl je probeert file te parkeren. -Grootlichtassistentie (HBA): die niet vlekkeloos tegenliggers ziet, waarna de tegenliggers ook niet vlekkeloos meer zien Ik ben bang dat het 'lerende effect' niet middels 'AI' in de auto is ingebakken, maar dat updates bij de dealer voor verbetering moeten/kunnen zorgen. Dit kan alleen als we dit soort klachten kenbaar maken, al weet ik nog niet goed hoe. Mogelijk verklaard het bijna goed werken van de systemen de interessante prijs/kwaliteit die Kia kan aanbieden, op papier. Edited May 13, 2022 by Bart Burger Quote
Guest edsnijders Posted May 13, 2022 Posted May 13, 2022 Daar heb ik geen last van blijft uitstekend de weg volgen zwabbert totaal niet. Quote
JohnnyDrama Posted May 21, 2022 Posted May 21, 2022 Heel herkenbaar voor mij, ik vind de optie erg onrustig op de snelweg. ik rij ook nog een BMW 1 uit 2022 en bij deze auto is de optie echt subliem, werkt perfect en zorgt niet voor slingeren. Quote
Michel_1970 Posted May 24, 2022 Posted May 24, 2022 (edited) Zodra de auto is aangezet, gaat deze optie direct UIT. In het vorig model (HEV) bewaarde de auto die instelling wat ik overigens nu wel mis. Maar goed, ieder zo zijn ding, zullen we maar zeggen. update: ik ben aan het reageren in de (P)HEV groep terwijl ikzelf een E-variant rij, zat effe niet op te letten........ Edited May 24, 2022 by Michel_1970 Verkeerde groep Quote
Recommended Posts