Gast GreyGriffin Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Hoi Smart, Ben me even gaan verdiepen in je andere kandidaat, de Opel Meriva 2010. Kon alleen foto's vinden van de concept, maar ik neem voor het gemak maar even aan dat de consumenten-eindversie daar niet al te ver van af zal staan. Hij lijkt me wel wat groter dan de Kia Venga, en er is Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 (aangepast) Maar ik heb natuurlijk wel een paar foto's van de nieuwe Opel Meriva:mrgreen:, die per ongeluk ongecamoufleerd over het terrein van de Opel Werke in Duitsland rondrijdt. Het is de eerste serie auto's (instapmodel) die naar de dealers gaan als demomodel. En ja, fotografen zijn er dan als de kippen bij natuurlijk om dit op de gevoelige plaat vast te leggen. Ach, die su 14 Oktober, 2009 aangepast door Smart Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Hallo Smart, De brandweerwagenrode 'voorloper' lijkt inderdaad als twee druppels water op de concept. Je woordkeuze voor het uitlaatpotje is zeer goed getroffen: ronduit lullig. En die ietwat dubieuze 'knik' oogt nog net een beetje treuriger als je er schuin van achteren tegenaan kijkt. Maar alles bij elkaar is het toch best een redelijk geslaagde auto. Een tikkie lastig om hem met de Venga te vergelijken, want de Opel lijkt me vele centimeters, zo niet decimeters, groter dan de Kia. Er is een vlotte kans dat je op de Venga 7 jaar garantie gaat krijgen, zoals op de Cee'd al wordt verstrekt. En dat zie ik Opel nog niet doen! Als je heel pessimistisch redeneert zou je je zelfs dienen af te vragen of dat Duitse merk over zeven jaar nog wel bestaat... Groet, GreyGriffin Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 (aangepast) Hallo GreyGriffin, Yep, op de nieuwe Venga zit 7 jaar garantie op de aandrijflijn, 5 jaar volledige garantie en 12 jaar carrosseriegarantie. Ik weet niet of de Meriva heel veel groter zal zijn. Weliswaar wordt hij op de bodemplaat van de Astra gebouwd, maar hangt toch tegen het B-segment aan net zoals de Venga. Mogelijk is de binnenruimte van het 'ruimtewondertje' Venga weer beter voor elkaar dan van de Meriva. Het verschil met knikje (Meriva) en zonder knikje (Venga) in de zijruit. 14 Oktober, 2009 aangepast door Smart Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Mijn complimenten, Smart. Je hebt je huiswerk al in een vroeg stadium heel grondig gedaan! Ik deed er vroeger op school veel langer over, vooral als er algebra, meetkunde of natuurkunde in m'n agenda stond... Maar dit soort navlooiwerk is natuurlijk een stuk leuker. Meriva en Venga zijn beide spelers in het B-segment, daarin geef ik je zeker gelijk, maar ik zou ze toch wel eens naast elkaar willen zien staan om de grootte goed te kunnen beoordelen. Helaas, dat kan nog even niet. Geduld is een schone zaak. Bye, GreyGriffin Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 (aangepast) Hallo GreyGriffin, Vergis je niet in de afmetingen van de Venga. Zie vorig bericht waarin ik nog foto's van de Venga en Meriva heb toegevoegd. Helaas kan ik het vergelijk in afmetingen van de Venga met de overige Kia-modellen niet laten zien, omdat ik hier geen tabellen kan plaatsen. Tenminste, mij lukt het niet. 14 Oktober, 2009 aangepast door Smart Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Hey Smart, Na bestudering van de twee foto's schuin van achteren ben ik geneigd je gelijk te geven. Misschien zijn Venga en Meriva toch wel zo ongeveer gelijk van afmeting. GreyGriffin Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 Hierbij een link naar een site waar de afmetingen en inhoudsmaten van de Kia Venga vergeleken wordt met een aantal Kia-modellen, zoals de Soul, Cee'd 5-deurs en de Sportage. Heel verrassend moet ik zeggen. http://jwane.net/autoracingnews/?p=1255 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Ja, dat is zeker een interessant staatje. Als je de lengte van de Soul en de Venga vergelijkt, valt die uit in het voordeel van de Soul (4105 tegen 4068 mm). Daarentegen staat de Venga weer op een grotere wielbasis (2615 om 2550 mm) en maakt de hoogte praktisch niks uit (Venga 1600 en Soul 1610 mm) evenmin als de breedte (1785 en 1765 mm). Ik had ook niet verwacht dat de Venga en de Sportage bijna dezelfde wielbasis zouden hebben (Sportage 2630, Venga 2615 mm). Zoals ik al eerder vandaag opmerkte, je doet je huiswerk meer dan voortreffelijk, Smart ! Groet, GreyGriffin Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 @GreyGriffin Dank je voor het compliment! Ja, ik wil iedereen gewoon maximaal informeren over de nieuwe Venga. En daar spreekt dan wel een beetje (veel) mijn enthousiasme uit. Alsof ik aandelen heb in de nieuweling...... Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Nee hoor Smart, niks te veel enthousiasme. Hoe lang denk je dat ik bezig ben geweest met zoeken, vergelijken, ervaringsberichten opvragen, wikken en wegen voordat ik uiteindelijk een Picanto heb besteld? Meer dan twee maanden. Ik vind dat erg leuk werk en ik snap totaal niks van types die op zaterdagmiddag tegen vieren een showroom komen binnenlopen en dan totaal onvoorbereid zeer vaagjes roepen: "Uhh, doet U mij die zwarte daar maar". Nooit een verbruikstabel gezien, nooit een proefrit gedraaid, nooit een vergelijking gemaakt met een paar concurrenten... Begrijp me goed, ik verbied het niet, maar zo zit ik niet in elkaar. Kan je dus heel erg goed volgen als je je lekker een aantal maanden op de mogelijke aanschaf van een nieuwe auto voorbereidt. Bye, GreyGriffin Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 (aangepast) Nou, jij haalt mij de woorden uit de mond...... Maaruh, soms ben ik zo goed voorbereidt dat de verkoper mij wezenloos aanstaart en zich afvraagt wie hij nou weer in de showroom heeft binnengelaten. Zo van "verkoop jij hier auto's of doe ik dat?":mrgreen: Ach, ik hou van techniek en als ik mij ergens in interesseer, dan verdiep ik mij daar ook in. Wanneer ik dat aan anderen kan overbrengen, doe ik dat graag. 14 Oktober, 2009 aangepast door Smart Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Toch weet ik van diverse autoverkopers dat ze liever te maken hebben met types zoals jij en ik dan met van die vage vogels ! GreyGriffin Quote
bigwade Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Vind die Opel met zijn malle knikje er niet uit zien. Doe die Venga maar.....(niet in zwart wit of grijs, het ding heeft kleur nodig Heeft als voordeel dat je geen 172 postings hoeft te doen op het Opelforum. Hier zit je al aardig in de (kia) clubfauteuil Overigens knappe maten van die Venga, goed ontworpen dus. Lijkt me overigens errug leuk om om zaterdags 16.55 de showroom in te lopen, zeggen wat je wil en dat je de offerte graag om 18.00 op de mail wilt hebben. (proefrijden doe je ergens anders natuurlijk Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 Vind die Opel met zijn malle knikje er niet uit zien.Doe die Venga maar.....(niet in zwart wit of grijs, het ding heeft kleur nodig Heeft als voordeel dat je geen 172 postings hoeft te doen op het Opelforum. Hier zit je al aardig in de (kia) clubfauteuil Overigens knappe maten van die Venga, goed ontworpen dus. Lijkt me overigens errug leuk om om zaterdags 16.55 de showroom in te lopen, zeggen wat je wil en dat je de offerte graag om 18.00 op de mail wilt hebben. (proefrijden doe je ergens anders natuurlijk Hahahahahaha, ik zit inderdaad inmiddels riant in dit forum, alsof ik nooit anders heb gedaan. Nee, op het Opelforum ga ik niet zitten. Het niveau aldaar is bedroevend, zeker wanneer er weer strijd met VW gevoerd moet worden. Zo zielig! De maten van de Kia zijn opmerkelijk, door zijn compacte buitenmaten en zijn uitzonderlijk grote wielbasis. Zij geven ook aan een B-klasse auto met C-klasse aspiraties. Ik ben wel een type, dat wanneer ik eruit ben wat ik wil kopen, ik ook recht op mijn doel afga. Maar om op een zatermiddag tegen sluitingstijd binnen wandelen om een auto te kopen, heb ik nog niet gedaan. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Heb de mijne op maandagochtend om 09.00 uur aangeschaft. Zijn de verkopers nog niet zo erg wakker:p. Groet, GreyGriffin Quote
Peterrrrr Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Helemaal mee eens dat er een hoop mensen downsizen, ook een hele hoop niet want de nieuwe Sorento loopt als een trein ! Ik rij om heel eerlijk te zijn de Pro Cee'd ook puur voor de bijtelling, scheelt me netto Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 Helemaal mee eens dat er een hoop mensen downsizen, ook een hele hoop niet want de nieuwe Sorento loopt als een trein !Ik rij om heel eerlijk te zijn de Pro Cee'd ook puur voor de bijtelling, scheelt me netto Quote
Peterrrrr Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Ik zou toch maar oppassen om zaterdagmiddag 16.55 binnen te stappen bij ons. 9 van de 10x ga je op dat moment gewoon met een nieuwe auto weg, of het nou 18.00uur of 19.00uur moet worden hehehe. Wij hebben op het werk wel een sluitingstijd natuurlijk maar ons motto is, wij sluiten pas als de laatste klant weg is ! Trouwens, de meeste mensen die om 16.55 binnen komen kopen meestal w Quote
Peterrrrr Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Kijk wel uit, 9 van de 10x zit ik alleen in de auto en heb ik ooit een maatje groter nodig heb ik nog een heel arsenaal aan auto's klaar staan hehehe Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 (aangepast) @ Smart: dat is nou net de reden waarom ik op een KIA forum zit. Als jij ooit bij ons de showroom binnenstapt ben ik in ieder geval voorbereid Kijk maar uit. Ik stap zo als mysterious guest op een zatermiddag vlak voor sluitingstijd binnen en neem Relena, bigwade, GreyGriffin, en nog een paar 'guests' mee om de boel op stelten te zetten. (Kia = kleine irritante aso's) 14 Oktober, 2009 aangepast door Smart Quote
bigwade Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Kijk maar uit. Ik stap zo als mysterious guest op een zatermiddag vlak voor sluitingstijd binnen en neem Relena, bigwade, GreyGriffin, en nog een paar 'guests' mee om de boel op stelten te zetten. (Kia = kleine irritante aso's) Ach da's een leuk idee, gaan we es lekker gummen met peterrrrrrrrrrr's nieuwe demo's. Waar zat dat ook al weer ? Kia Breda ? leuke stad ook om wat na te bierelieren...... Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 (aangepast) Kia Breda ? leuke stad ook om wat na te bierelieren...... Ja, lekker wat....? Bierelieren? 14 Oktober, 2009 aangepast door Smart Quote
bigwade Geplaatst 14 Oktober, 2009 Geplaatst 14 Oktober, 2009 Ja, lekker wat....? Bierelieren? Tja die term is er ingeslopen ipv de vrijmibo. Dat werd ook wel eens dinsdag nl...... Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2009 Tja die term is er ingeslopen ipv de vrijmibo.Dat werd ook wel eens dinsdag nl...... Wacht ik pak er even een vreemd woordenboek bij......... vrijmibo = vrijdagmiddagborrel (I presume) Bestaat dat tegenwoordig nog op vrijdagmiddag een biertje/borrel drinken op het werk? Ik heb dat zelf nooit zo gekend, maar ik ben dan ook een keurig nette jongen. Ik drink stiekum thuis. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.