Ga naar inhoud

Geen geluid bij de Achteruit Camera


BarneyRubble
Ga naar de oplossing Opgelost door Auke Riemsma,

Aanbevolen Berichten

Mijn vader rijd een Kia Venga uit 2011, vanmorgen hadden we het over de achteruitrijcamera's van de Kia, hij vertelde mij dat hij geen geluid heeft tijdens het achteruit rijden van de camera, toen ik zelf even ging kijken zag ik direct de oorzaak, op het camerascherm stond deze melding Warning check your surroundings for safety"

Bij de instellingen kon ik niets aanpassen, hebben meer hier dit probleem gehad en zoja is dit zelf op te lossen. Zie graag jullie reacties.

mvg. Barney

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, zei Auke Riemsma:

Staat dat er niet standaard? Je kunt namelijk niet voor 100% vertrouwen op de camera en iets van aansprakelijkheid voor als het wel verkeert gaat?

Hey Auke, Ik heb gelezen dat het ook bij andere merken voor komt en sommige hebben dan zelfs geen beeld, je mag toch verwachten dat een achteruitrijcamera en beeld maar ook geluid doorgeeft maar bij deze Venga hoor je niets ?🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Hey Auke, Ik heb gelezen dat het ook bij andere merken voor komt en sommige hebben dan zelfs geen beeld, je mag toch verwachten dat een achteruitrijcamera en beeld maar ook geluid doorgeeft maar bij deze Venga hoor je niets ?🤔

Was het in 2011 dan al standaard verplicht om het op de auto te hebben???? misschien heeft het er nooit opgezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, zei Auke Riemsma:

Was het in 2011 dan al standaard verplicht om het op de auto te hebben???? misschien heeft het er nooit opgezeten.

Vandaar mijn vraag hier aan andere Venga rijders met de auto uit hetzelfde jaartal of die dat ook hebben, ben er zelf nog niet achter, ben nu de handleiding uit dat jaar aan het zoeken, daar zal het antwoord zeker te vinden zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


54 minuten geleden, zei Auke Riemsma:

Staat dat er niet standaard? Je kunt namelijk niet voor 100% vertrouwen op de camera en iets van aansprakelijkheid voor als het wel verkeert gaat?

Je hebt gelijk Auke, het is een standaard melding en het geluid moet samen met parkeersensoren aan de achterkant hoorbaar worden maar dit is ook een optie en die heeft hij niet.

Screenshot_20221031_004203.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


28 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Bedoelen jullie nou dat je het geluid van buiten de auto op de speakers verwacht? Ik zeg niet dat het niet bestaat, maar dat heb ik nog nooit gezien(gehoord).

Lijkt me ook niet praktisch, aangezien je dan geen richting meekrijgt van eventueel geluid...

Ik heb het over de Parkeersensoren die " aan de achterkant " op de bumper zitten, mocht je die wel hebben dan hoor je het akoustische geluid tijdens achteruit rijden, de Camera geeft dan alleen beeld. Helaas heeft mijn Pa die niet dus vandaar dat hij niets hoort maar alleen ziet via de Camera.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...