Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Vervangen (niet) Koelvloeistof tijdens grote beurt.

Ga naar de oplossing Opgelost door Dirk1958,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag bij garage geweest voor 60000 km beurt. Koelvloeistof vervangen voor 221.45 euro ex btw. Dit is dan  voor de batterijen zegt men en moet elke 60000 vervangen worden. is dat nu zo of worden me hier toch knollen voor citroenen verkocht.

Wat is jullie ervaring daarmee?

Geplaatst

De termijn weet ik niet, maar de meeste moderne EV's hebben inderdaad vloeistofkoeling voor de accu.
En die vloeistof heeft niet het eeuwige leven, dus geloven doe ik het wel...

Geplaatst
3 minuten geleden, zei Murcielaygo:

De termijn weet ik niet, maar de meeste moderne EV's hebben inderdaad vloeistofkoeling voor de accu.
En die vloeistof heeft niet het eeuwige leven, dus geloven doe ik het wel...

Maar wat zou de normale termijn zijn? Het is bovendien nogal prijzig en ik zie hier en daar wel iets over bijvullen, maar geheel vervangen? .

Geplaatst

Ik was één van de mensen die het onderhoudsschema niet online kon vinden. Uiteindelijk heb ik deze gevonden in de "Kia owners manual" smartphone app. Zie de uitleg in bovenstaande post. Ik verwacht dat u hem daar ook voor uw auto kunt vinden.

Geplaatst

Dank hiervoor. Ik heb hem gedownload. In deze info staat dat er pas na 180000 km vervangenhoeft te worden en daarna elke 30000 km. Ik zal het verkeerd lezen. Ik ga verdere zoeken. Misschien zijn er anderen die een  NIRO EV hebben en ervaring hiermee.?

Geplaatst

Op Tweakers was er een topic over, waarin gemeld werd dat er twee soorten koelvloeistof zijn voor de Kia en Hyundai EV's.

Ik meen een blauwe en een groene(?) en een van die twee moet inderdaad vaker gewisseld/ververst worden (maar welke?)(en hoe vaak?).

Ik probeer het terug te vinden, en kom er hier dan op terug.

Geplaatst

Ja, ik zie dat ook. in de kia app staat alleen het onderhoudsschema van de nieuwe Niro. en niet die van 2020. Het is dus zeer onduidelijk

4 minuten geleden, zei Peter-036:

Op Tweakers was er een topic over, waarin gemeld werd dat er twee soorten koelvloeistof zijn voor de Kia en Hyundai EV's.

Ik meen een blauwe en een groene(?) en een van die twee moet inderdaad vaker gewisseld/ververst worden (maar welke?)(en hoe vaak?).

Ik probeer het terug te vinden, en kom er hier dan op terug.

• Oplossing
Geplaatst

OPLOSSING: Kia nederland gebeld. Stuurt me terug naar de dealer. Heel vreemd. Ze kunnen mij geen antwoord geven, dat zou de dealer wel kunnen. Kastje muur verhaal dus. Ze willen de dealer niet afvallen. Nogmaals in bokeje gezocht. Pagina 8-09. Vervangen elke 60.000 km of 36 maanden. Hetg staat er dus wel in. Gisteren niet kunnen vinden. Lijkt dus goed te zijn gegaan. Wel dure hobby.267.95 voor koelvloeistof. 0.4 cent per kilometer dus.

Geplaatst
Geplaatst

Beste Dirk

ik had woensdag exact dezelfde rekening voor mijn 60K beurt van mijn e-Niro. Lijkt te kloppen maar ik heb nog geen beeld of deze prijs reeel is

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...