Relena Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Het is eigenlijk een algemene vraag voor alle Kia gebruikers. Heeft een alarm in deze tijd nog wel zin? Heb het een en ander aan mijn kia gedaan waardoor hij voor vele luxe uitziet (tenminste dat zegt men tegen ons). Automatisch denkt men dan aan beveiliging maar heb ik daar nog wel wat aan in deze tijd. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Horst Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 ligt er aan voor welk systeem je gaat. als je naar een universele inbouwer gaat kan hij je vast wel wat info verschaffen. zorg er iig voor dat je het door een officieel bedrijf laat inbouwen. dan kun je het ook aanmelden bij je autoverzekering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Hey Relena, Waar gaat het om? Auto of inhoud. W.B auto, die zal niet snel gestolen worden zonder originele sleutel. Daar zit nl. een transponder in en anders krijg je hem niet zomaar weg. (vast wel voor de echte liefhebber maar niet voor de gemiddelde boerenlul) W.B. inhoud, met een opzichtige navi e/o meer loop je risico met de snelle jongens. Die hebben het ondanks dat alarm de boel er sneller uit dan jij of een omstander eens gaat kijken. Verzekering dekt steeds minder. Zelf heb ik i.v.m. pro foto app. altijd een alarmklasse 3 alarm gehad maar met alle auto's (achteraf ingebouwd) heb ik er meer last dan lust van gehad. (leuk op de camping midden in de nacht, tatutatu, vanwege storinkje en meer ( ) Mijn Sportage heeft een soort gratis "nono" alarm en ik vind het best zo. Auto zelf leeghalen of bijblijven onderweg. Heb je hier wat aan ? Bij Dutchdragon is zijn navi gejat MET een top alarm AAN !!. grtz Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Al eens eerder besproken op 't forum maar ik heb nog niet eens zo lang geleden nog nieuwe Sorento's gezien met prachtige ingebouwde navigatiesystemen, Pioneer e.d. waarvan 't halve dashboard was verwoest met een breekijzer (zelfs niet aan denken); wat een geweldige zooi! Deze beide bolides waren voorzien van alarmklasse 3, net zoals de mijne, maar hiertegen is geen enkel kruid gewassen tenzij we overgaan op hoogst illegale middelen. Niets achterlaten in de auto, niets wat al een beetje aandacht trekt, tja! Cross your fingers! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Ik ben het wel met de voorgangers eens. Ik kan mij voorstellen dat je je kostbare auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Ik vond de kosten van een alarm (K3) i.c.m het eigen risico te hoog worden. Dat gaat al gauw richting 1200 eu. Ook met mijn oudere auto's (met K3) was ik heel voorzichtig met spullen. Je bent hoe dan ook een keer aan de beurt. Ben erg blij met de standaard radio/mp3/CD van de Sportage. Die wil niemand..maar klinkt heel goed De TomTom zet ik er los in, filmpjes kijk ik niet en parkeersensoren en achteruitrijcamera's........ dat red ik zo ook wel Het zal. Lege bak dus, heerlijk.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Ik kan er een kort antwoord op geven. Wat ik nu uit eigen ervaring heb meegemaakt dit jaar. Zoals bekend, klasse 3 alarm met alles erop en eraan en jawel Navi eruit gejat, auto staat nog op alarm en deuren op slot --> geen braaksporen. Eindconclusie : alarm is alleen maar verzekerings technisch niks meer en niks minder. Tegenwoordig kunnen ze je alarm via laptop kraken en uitzetten zonder dat jij het weet. Dit was dus ook bij mij het geval en dat nog wel terwijl we erboven slapen. Het helpt wel tegen die wannabee krakers die geen ruk snappen van software/hardware en snel je ruitje in willen tikken. Groet, Ursin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Hallo allemaal, Kan iemand mij in dit verband dan uitleggen, waarom er standaard op de Picanto een klasse 1-alarm wordt geleverd? Omdat het leuk staat op de lijst met interieur-specificaties? Want uit de bovenstaande discussie maak ik op dat het boevengilde van zo'n simpel alarmpje alleen maar in een onstuitbare lachstuip raakt... Groet, GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Hallo GreyGriffin, Dat is de spijker op z'n kop. Helaas maar waar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Het blijft natuurlijk intens treurig, dat je anno 2009 je auto niet kunt aankleden op de jou meest aansprekende manier, uit angst dat al die fraaie elektronica er door idioten zal worden uitgesloopt. Er valt nog veel te verbeteren aan deze maatschappij... GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Hahahahaha, daar ben ik hard mee bezig.........in mijn vak! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 Dan is er maar een oplossing, een videocamera die op interne beweging werkt. Is niet zo duur maakt direct foto's van de dader(s).En stuurt die naar ontvanger kunnen ze niks tegen doen. Dan kun je als ontvanger nog steeds bekijken wat je er mee doet. Stel je voor het is iemand bij jouw op de straat. Ga direct aan de slag ermee dit moet niet te moeilijk zijn je hebt ze ook al als nacht opname en piepklein. Wil dat dit soort gasten voor de schade zelf op moeten komen. Tevens een stemopname recorder die zichzelf inschakelt zodra er iets binnen komt. Leuk project voor techneuten. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Hallo Relena, Dat klinkt een beetje ingewikkeld. Maar ik begrijp dat je je Soul wenst te verdedigen tegen sloopzuchtig tuig, want het is een zeer fraai exemplaar geworden! Groet, GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Dan is er maar een oplossing, een videocamera die op interne beweging werkt. Is niet zo duur maakt direct foto's van de dader(s).En stuurt die naar ontvanger kunnen ze niks tegen doen. Dan kun je als ontvanger nog steeds bekijken wat je er mee doet. Stel je voor het is iemand bij jouw op de straat. Ga direct aan de slag ermee dit moet niet te moeilijk zijn je hebt ze ook al als nacht opname en piepklein. Wil dat dit soort gasten voor de schade zelf op moeten komen. Tevens een stemopname recorder die zichzelf inschakelt zodra er iets binnen komt. Leuk project voor techneuten.Groetjes, Relena Hallo Relena, Crimineel goed bedacht hoor! Maar straks komen ze nog goed weg want je hebt geen copyright van de foto's/video's afgedragen hahahahahaha;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 Ben hiermee begonnen omdat ze bij mijn vriend alleen omdat ze zijn antenne van het dak wilden halen (wat niet gelukt is). Z'n hele dak naar de klote hebben geholpen. Het is een mooie opel insignia. Heeft niks tegen mij gezegd hierover tot gisteren omdat ik juist de nieuwe Kia gekregen heb. Een zeer dure grap gelukkig is de wagen direct in orde gebracht is een bedrijfswagen maar even goed het blijft van de zotte. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Zorg er dan maar voor dat het geen wifi camera is, als ze zo al het alarm kunnen uitschakelen is een wifi verbinding peuleschil. Ik zat zelf ook al te denken om een camera te laten plaatsen. Maar ja waar houd het op? Kan er ook met eenjachtgeweer in gaan liggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Ah joh, jij hebt toch zo'n schat van een hond ? mandje achterin en klaar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Als die achterin zat Frank had ik de auto naar de cleaner kunnen brengen hahahaha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk.W Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Het enige wat helpt is 220-380V laat ze er maar aan kleven. Persoonlijk heb ik het altijd zonde gevonden om dure radio's e.d. in de auto te hebben er zijn zoveel bijgeluiden onder het rijden dat je de mooie geluiden van de radio vervagen, ik heb het liever in de huiskamer. Maar ze moeten echt van de spullen afblijven van een ander,en als je ze te pakken krijgt moet je nog oppassen dat je je niet te ver laat gaan want dan kost het je nog veel meer. Dat heb ik gehad met een kever carbiolet, net 1 dag een nieuwe kap er op en er werd gekeken of ze hem wel goed met messen konden bewerken, en dat lukte. Ik heb toen toch een gast te pakken gekregen en hem ook even bewerkt uit kwaadheid niet veel maar toch een goed pak rammel en dat heeft meer gekost als die kap, in dit land hebben de daders meer rechten dan de slachtoffers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 (edited) Hallo Henk.W, Ja, je moet in dit land erg oppassen met wat met zo'n fraaie juridische term 'eigenrichting' heet. Daar zijn rechters niet blij mee. Zeer merkwaardig, want ik kan me levendig voorstellen dat er een rood waas voor je ogen komt als je zo'n idioot te pakken krijgt, die net daarvoor jouw cabrio-softtop met een Stanleymes heeft bewerkt. Het blijft natuurlijk de vraag wat je anno 2009 kunt doen om je eigendommen een beetje te beschermen. Je kunt afzien van alle mogelijke 'sloopbare' elektronica in je auto, je kunt iedere vorm van pimpen aan het exterieur achterwege laten. Totaal onopvallend en als een grijze muis blijven. Koppie beneden het maaiveld. Maar dan leg je je hoofd in feite in de schoot en capituleer je voor het tuig van de richel. Ben benieuwd hoe daarover op dit forum wordt gedacht. Groet, GreyGriffin Edited October 15, 2009 by GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Ik kan mij voorstellen dat als een ander aan mijn zuurverdiende spullen zit ik niet passief kan blijven toekijken en overwegen wat de consequenties zijn van mijn daadkracht tegenover de dader. Het geweld wat je tegen de dader uitoefent moet echter evenredig zijn met hetgeen door hem (vaak een hij) is veroorzaakt. Maar op dat moment is er vaak een waas bij het 'slachtoffer', zo van 'blijf met je fik... van mijn spullen af'. De gepleegde actie door Henk.W kan ik mij goed voorstellen. Je blijft achteraf wel met een kater zitten, als blijkt dat jij excessief geweld hebt gebruikt tegen de dader en daarbij ook nog eens wordt gestraft, terwijl er wel schade is toegebracht aan je eigendommen. De persoon in kwestie loopt vaak alweer rond op straat en bedenkt zijn volgende daad. Dit roept vaak ook frustaties op bij politieagenten. Net opgepakt voor een delict, een uur later kom je hem alweer tegen op straat. @GreyGriffin Feitelijk is het een groot probleem om je eigendommen te beschermen. Tegen dit soort geweld, waarbij bijv. een compleet dashboard wordt gesloopt om een autoradio/navi te jatten, is geen kruid gewassen. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen vinden deze criminelen altijd wel weer een methode om ergens binnen te komen. En de politie hobbelt er achteraan. Op internet zag ik laatst een gewone webwinkel die auto-accessoires aanbiedt. Tot mijn verbazing verkopen ze een set autoradiosleutels (€ 14,95) voor alle bestaande autoradio's. Met deze sleutels kun je dus een autoradio verwijderen. Deze zit normaliter standaard bij iedere autoradio. Dit is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted October 15, 2009 Author Share Posted October 15, 2009 Wat vinden jullie ervan om echte criminelen alleen in een grot te zetten. In eerste instantie zonder licht ze moeten hun weg naar boven (gevangenis) verdienen. Deze gevangenis alleen voorzien van een wc bedje en klein licht. Als de gevangene lastig doet terug naar de grot en de weg naar boven weer verdienen. Contact met de advocaat alleen via spreek gaten. Zolang de gevangene in de grot zit geen contact met de buiten wereld behalve met zijn advocaat. Als de gevangene zich niet weet te gedragen (vaak in de grot) mee laten tellen in het vonnis. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Hallo Relena en Smart, @Relena: Volgens de moderne inzichten schijnt opsluiten niet erg veel uit te richten. Maar ook ik ben sterk geneigd dat in twijfel te trekken, net zoals vele landgenoten er zo hun gedachtes over hebben. Had echt even schik om die spreekgaten... Ik neem aan dat je inmiddels hebt besloten de aanschaf van een (duur) alarm klasse 3 maar te laten zitten? Of is dat als 'afdekker' richting verzekering toch interessant? @Smart: Ja, het is natuurlijk de frustratie ten top, als je na korte tijd de onverlaat op straat tegenkomt, zo vrij als een vogeltje, die jouw auto eerder heeft 'verbouwd'. En toch... Je neemt je voor je er niks van aan te trekken, maar onwillekeurig laat je wel degelijk je oren er naar hangen. Ik geef jullie een recent voorbeeld: ik was eigenlijk van plan mij in mijn nieuwe Pica te tracteren op een mooie Pioneer-dubbeldin-set met navi en hifi. Maar omdat ik net de alarmerende verhalen op dit forum had gelezen over compleet gesloopte dashboards, heb ik toch maar gekozen voor een TomTom op een clip en voeding 'binnendoor'. Zou eigenlijk niet moeten.... Groet, GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted October 15, 2009 Author Share Posted October 15, 2009 Bestaat er ook zo iets als een nep klasse alarm? Bijvoorbeeld een knipperend led lichtje, die de verzekering ook meetelt in hun overweging. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts