Adrie Koorn Geplaatst 8 December, 2022 Geplaatst 8 December, 2022 (aangepast) Sinds kort heb ik communicatie problemen als ik bij Fastned laad. Hij geeft aan dat ik verbonden ben maar het laden start niet en na een paar minuten geeft het scherm aan dat er een communicatie probleem is. Nadat ik afkoppel en naar een andere paal ga doet hij het wel. Dit al bij verschillende stations gehad. Contact met Fastned gehad en kreeg als tip om de stekker goed aan te drukken bij het aan sluiten. En dus eventueel de auto te verplaatsen het de boel zo te resetten. Dit is geen probleem als het stil is maar als alles verder bezet is wordt het wel een probleem. Iemand hier ervaring mee? morgen gaat hij naar de garage voor zijn eerste beurt en zal ik het zeker aankaarten. 8 December, 2022 aangepast door Adrie Koorn Quote
Hippe lip Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 20 uur geleden, zei Adrie Koorn: […] En dus eventueel de auto te verplaatsen het de boel zo te resetten. Dit is geen probleem als het stil is maar als alles verder bezet is wordt het wel een probleem. Als het verplaatsen de boel reset, dan is het, ook als het vol is, toch niet zo’n probleem? Je rijdt achteruit de parkeer/laadplek af en weer vooruit erin. als daarmee de boel reset moet dat dan ook gebeuren. Die auto merkt echt niet of je naar dezelfde plek terug rijdt of dat het een andere plek is. Toch? Quote
Adrie Koorn Geplaatst 10 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 10 December, 2022 Gisteren mijn eerste beurt gehad en meteen de aansluiting na laten kijken, daar is volgens de garage niets mis mee. Ook antwoord van FastNed : Beste Adrie, Bedankt voor je antwoord. Vervelend om te horen dat je nog steeds problemen hebt met het starten van een laadsessie, en de laadsnelheid lager is dan je had verwacht! Wij weten van de Kia e-Niro dat deze auto soms wat moeite heeft met het starten van een laadsessie. Dit heeft meestal te maken met het formaat van de laadpoort van deze auto: hij is een fractie groter dan de CCS-standaard, waardoor de stekker wat speling heeft en soms niet goed contact maakt. Je kunt dit probleem verhelpen door éérst de laadsessie te starten, en daarna pas de stekker in de auto te steken. Houd de stekker dan stevig in de laadpoort gedrukt, en ondersteun de kabel zodat deze de stekker niet naar beneden probeert te trekken. Op deze manier maakt de bovenste helft van de stekker goed contact en kan de lader met de auto communiceren. Zodra het daadwerkelijke laden is begonnen, je ziet dan een laadsnelheid en batterijpercentage op het scherm van de lader verschijnen, kun je de stekker en kabel loslaten. Wat betreft de laadsnelheid is het zo dat het altijd de auto is die bepaalt hoe snel er geladen wordt, tenzij de lader zijn maximale vermogen heeft bereikt. Wanneer de laadsnelheid lager uitvalt dan voorspeld in de laadcurve, komt dit meestal door de temperatuur van de accu. Aan het begin van de laadsessie is de accu koud (rijden met een EV is nauwelijks van invloed op de accutemperatuur), en verlaagt je auto de laadsnelheid om schade aan de accu te voorkomen. Tijdens het snelladen warmt de accu op waardoor de laadsnelheid dichter bij de maximale laadsnelheid komt. Het loont dus vaak om met een zo leeg mogelijk accu bij ons aan te komen, zodat de accu tijd heeft om op temperatuur te komen en je daarna nog profijt hebt van de hoge laadsnelheid die onze laders kunnen halen. Bij koud weer heeft iedere elektrische auto hier last van, al verschilt dit wel per merk/model. deze week nog eens testen en anders wordt het de Shell, want daar nog geen problemen gehad. Wordt vervolgd…. Quote
erik-k Geplaatst 25 December, 2023 Geplaatst 25 December, 2023 Ik heb zelfde probleem maar dan bij alle merken snellader. Volgens de de garage niets aan de hand maar lDen werk simple.weg niet bij snelladen 1 Quote
Richard_78 Geplaatst 9 Januari, 2024 Geplaatst 9 Januari, 2024 (aangepast) Ook ik heb dit probleem. Bij alle grote snelladers langs de weg kan ik niet laden (of na veel moeite). Steeds weer 'communicatie problemen'. Het gekke is dat ik wel kan laden bij ABB laders, staan veelal bij de mc Donalds of Esso, witte kast met een kleine LCD display. De dealer kan niets vinden maar ik ben inmiddels ten einde raad. Hebben jullie inmiddels al een oplossing, mijn Kia gaat volgende week weer naar de dealer. 9 Januari, 2024 aangepast door Richard_78 Spelfout Quote
Elhovo Geplaatst 9 Januari, 2024 Geplaatst 9 Januari, 2024 Heb je geprobeerd de connector vast te drukken tijdens de handshake? Het schijnt in sommige gevallen een kwestie te zijn van een net iets te losse behuizing van de laadpoort. Quote
Richard_78 Geplaatst 21 Januari, 2024 Geplaatst 21 Januari, 2024 Zeker, dat maakt geen verschil helaas. Quote
Robke BoZ Geplaatst 26 Februari, 2024 Geplaatst 26 Februari, 2024 Hier zelfde probleem. Is ook alleen bij Fastnet laders die communicatiefout aangeeft. Shell, ionity of andere geen problemen. Quote
erik-k Geplaatst 12 Maart, 2024 Geplaatst 12 Maart, 2024 Mijn auto is voor de tweede keer bij de dealer geweest. Zijn kunnen niets vinden heb dit probleem al meer dan een jaar. Heb nu filmpjes gemaakt van mislukte laadsessies bij Shell. Hiermee gaan ze nu feedback vragen aan Kia Nederland. Ook in Duitsland heb ik problemen ervaren. Had gelukt dat er 5 vrije laadpalen waren en na 15 keer proberen op verschillende laadpalen lukte het gelukkig. Ook Fastnet blijft een probleem. Soms krijg ik het laden werkend door de stekker scheef te trekken maar zodra ik de kabel loslaat direct weer een communicatiefout. Ik laad nu niet bij Fastladers en voor lange ritten regel ik een brandstof auto. Dit zou natuurlijk niet moeten hoeven. Sta nu wel op het punt de leasemaatschapij aan te spreken en desnoods maar een andere Auto Quote
Kassie Geplaatst 13 Maart, 2024 Geplaatst 13 Maart, 2024 Op 12-3-2024 om 16:19, zei erik-k: Mijn auto is voor de tweede keer bij de dealer geweest. Zijn kunnen niets vinden heb dit probleem al meer dan een jaar. Heb nu filmpjes gemaakt van mislukte laadsessies bij Shell. Hiermee gaan ze nu feedback vragen aan Kia Nederland. Ook in Duitsland heb ik problemen ervaren. Had gelukt dat er 5 vrije laadpalen waren en na 15 keer proberen op verschillende laadpalen lukte het gelukkig. Ook Fastnet blijft een probleem. Soms krijg ik het laden werkend door de stekker scheef te trekken maar zodra ik de kabel loslaat direct weer een communicatiefout. Ik laad nu niet bij Fastladers en voor lange ritten regel ik een brandstof auto. Dit zou natuurlijk niet moeten hoeven. Sta nu wel op het punt de leasemaatschapij aan te spreken en desnoods maar een andere Auto Het is mijn ervaring dat dit bijna nooit met de auto te maken heeft maar bijna altijd met de laadpalen..! Als het met de auto te maken heeft is dan kan je niet laden bij welke paal dan ook. Dat lukt dus meestal wel bij een andere laadpaal. Het lastige is om al die laadpaal providers aan te spreken op slechte service. Quote
Mark88 Geplaatst 15 Maart, 2024 Geplaatst 15 Maart, 2024 Hallo allemaal, Ook ik ervaar van tijd tot tijd problemen met snelladen. Vanmiddag met een Fastned medewerker gesproken en hij gaf, zoals hier eerder genoemd, het komt door een slecht contact. De zware kabels van de snellader zorgen ervoor dat de laadplug wat uit de auto wordt getrokken. Als je je auto iets verder weg zet en de kabel wat strakker staat werkt het laden bij mij goed. Heb Kia NL een bericht gestuurd of zen hier een oplossing voor hebben. Mijn Peugeot e-208 had eigenlijk nooit problemen met snelladen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.