BarryP Geplaatst 9 Januari, 2024 Geplaatst 9 Januari, 2024 Op 4-1-2024 om 17:20, zei Jaap van Frjentsjer: Beste Barry, aangezien de dealer aangeeft te verwachten onze Niro in Februari te leveren en deze autoboot de enige is die begin februari Rotterdam vanuit Pyeongtaek gepland staat. Maar misschien is het whishfull thinking en is het een boot een maand later en staat de auto dan nog drie maanden op de kade in Rotterdam. Ik waardeer het dat mensen hier hun wachttijd aangeven want dat maakt het tot gedeelde smart dat de wachttijden toch wel onaardig lang zijn. Hoe je de boot vindt en volgt staat in een eerder bericht aangegeven. Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk Ik volg nu de morning post. De site van eukor geeft aan dat de boot naar Rotterdam gaat… maar op marinetraffic gaat hij naar Fos sur mer. Kan iemand dit uitleggen? Op 4-1-2024 om 19:31, zei BarryP: Hoi Jaap. Bedankt voor je antwoord. Wij hebben te horen gekregen dat de auto geleverd word in week 12. Maar de informatie van de dealer/kia auto lease is niet heel duidelijk. Ik heb wel ergens gelezen dat je de boot kan volgen. Ook dat je de vin kan intypen, dan kan je zien waar de auto zich bevindt. Maar die informatie kan ik niet vinden Quote
Fred K Geplaatst 9 Januari, 2024 Geplaatst 9 Januari, 2024 (aangepast) 21 minutes ago, BarryP said: Ik volg nu de morning post. De site van eukor geeft aan dat de boot naar Rotterdam gaat… maar op marinetraffic gaat hij naar Fos sur mer. Kan iemand dit uitleggen? Is een normale tussenstop. Vaak zit er op zo een boot lading voor diverse havens. Die tussenstop staat overigens ook de site van Eukor (hij wordt 28/1 in fos verwacht zo te zien) Ik zie overigens dat hij over de kaap vaart en rode zee dus vermijdt. Betekent wel zo een 10 dagen extra vaartijd 9 Januari, 2024 aangepast door Fred K Quote
BarryP Geplaatst 9 Januari, 2024 Geplaatst 9 Januari, 2024 10 minuten geleden, zei Fred K: Is een normale tussenstop. Vaak zit er op zo een boot lading voor diverse havens. Die tussenstop staat overigens ook de site van Eukor (hij wordt 28/1 in fos verwacht zo te zien) Ik zie overigens dat hij over de kaap vaart en rode zee dus vermijdt. Betekent wel zo een 10 dagen extra vaartijd Ok duidelijk. Hoe kom je er achter of je auto op de boot staat? We hebben een vin nummer gekregen van de dealer. Die verwacht de auto op 10 mrt. Staat de auto dan op deze boot of moet de auto nog vertrekken Quote
SMITHEN69 Geplaatst 9 Januari, 2024 Geplaatst 9 Januari, 2024 kia niro levertijd mijn nieuwe kia niro een jaar levertijd, besteld 28 maart 2023 komt waar schijnluk maart apri 2024, kia niro dijnemijk plus hibride schijfdak verwarmde stoelen, Quote
Fred K Geplaatst 9 Januari, 2024 Geplaatst 9 Januari, 2024 (aangepast) 18 minutes ago, BarryP said: Ok duidelijk. Hoe kom je er achter of je auto op de boot staat? We hebben een vin nummer gekregen van de dealer. Die verwacht de auto op 10 mrt. Staat de auto dan op deze boot of moet de auto nog vertrekken Geen idee hoe je met zekerheid zou kunnen zeggen of hij op de Morning Post staat maar logisch is het dan wel. Immers schedule geeft aan dat de MP op 4/2 lost in Rotterdam. Na lossen op de kade heeft transport en rijklaar maken nog zo een 14 dagen vaak nodig. Jouw dealer heeft mogelijk wat extra tijd nodig om de auto rijklaar te maken. Of jouw auto staat op de morning celine die op 18/2 in antwerpen lost. (zie dat de post ook nog een tussenstop in antwerpen maakt overigens) LET OP: hierboven werd aangegeven dat broekhuizen (doet autotransport van haven naar dealer) momenteel chaffeurs te kort komt dus dit kan altijd langer worden. 9 Januari, 2024 aangepast door Fred K Quote
BarryP Geplaatst 9 Januari, 2024 Geplaatst 9 Januari, 2024 5 uur geleden, zei SMITHEN69: kia niro levertijd mijn nieuwe kia niro een jaar levertijd, besteld 28 maart 2023 komt waar schijnluk maart apri 2024, kia niro dijnemijk plus hibride schijfdak verwarmde stoelen, Klopt. Wij een week eerder besteld en ook 1 jaar wachten Quote
Jack de feber Geplaatst 9 Januari, 2024 Geplaatst 9 Januari, 2024 Hoi heb mijne in juni besteld en op 30 november kon ik hem ophalen Quote
WaltherH Geplaatst 10 Januari, 2024 Geplaatst 10 Januari, 2024 Medio april is door de leasemaatschappij voor mij een Niro HEV DynamicPlusLine in CityScapeGreen besteld. Deze week te horen gekregen dat de verachte levering op 21 mei zal plaatsvinden Dat zou dus betekenen dat de leeftijd 13 maanden is Quote
Josver Geplaatst 10 Januari, 2024 Geplaatst 10 Januari, 2024 Mijn Kia staat bij de leasemaatschappij nog op verwachte leverdatum tweede week maart, echter heeft de auto nog geen VIN-nummer, dus ga er vanuit dat het doorgeschoven wordt naar april/mei. auto is besteld in januari 2023, met destijds verwachte leverdatum van mei 2023(auto werd door de leasemaatschappij ook verkocht als snel leverbaar). Kia en de leasemaatschappij krijgen het dus voor elkaar om de auto een jaar na de verwachte leverdatum te leveren. Quote
Bertluc Geplaatst 10 Januari, 2024 Geplaatst 10 Januari, 2024 Op 1-1-2024 om 20:24, zei Flipje187: Ten eerste de beste wensen voor 2024! Mei 2023 een Kia Niro HEV DPL besteld (interstellar grey) via Justlease. Auto heeft chassis nr en wordt eind maart 2024 geleverd (misschien eerder maar hangt ervan af of de boot door de Rode Zee vaart). Al met al dus geluk gehad denk ik met zo’n “snelle” levertijd. Heb je dit bij Justlease opgevraagd? Ik heb de mijne, eveneens Kia Niro HEV DPL, vorig jaar maart besteld en heb nog geen definitieve leverdatum. Alvast bedankt voor je reactie. Bert Quote
Flipje187 Geplaatst 10 Januari, 2024 Geplaatst 10 Januari, 2024 2 uur geleden, zei Bertluc: Heb je dit bij Justlease opgevraagd? Ik heb de mijne, eveneens Kia Niro HEV DPL, vorig jaar maart besteld en heb nog geen definitieve leverdatum. Alvast bedankt voor je reactie. Bert Hallo Bert nee…JustLease laat het afhandelen door een Kia “dealer” in Den Bosch (content autogroep). Die melden mij bij navraag dat er een chassis nummer bekend is en verwachte leverdatum maart is. Jean Quote
CoenT Geplaatst 10 Januari, 2024 Geplaatst 10 Januari, 2024 Ik ben deze week bij mijn dealer geweest. Alle Kia Niro's die rond oktober 2022 besteld waren zouden nu een VIN-nummer hebben............behalve mijn blauwe. Ik heb het gevoel, dat de dealer de verkoper maar laat bungelen. O ja, ik kon we op korte termijn switchen naar een Niro met een andere kleur. Het kenteken was al bekend. Ik wacht niet al 14 maanden op een blauwe auto om daarna ik een tweedehandse zou moeten accepteren in een foeilelijke kleur. De Nederlandse importeur geeft alleen maar aan, dat ze verder niets voor me kunnen doen. Quote
Verschoor Geplaatst 11 Januari, 2024 Geplaatst 11 Januari, 2024 Begin augustus 2023 kia niro hybride dynamic wit besteld. Vandaag email van dealer dat onze auto een vin heeft. En deze maand op de boot gaat. Verwachting over 2/3 maanden levering. Quote
TDA Geplaatst 11 Januari, 2024 Geplaatst 11 Januari, 2024 In januari 2023 een Niro HEV gekocht. Nog steeds niet geleverd zowel de dealer als Kia weten mij niet te vertellen wanneer de auto geleverd wordt! Moedeloos wordt je ervan. Quote
BertV Geplaatst 11 Januari, 2024 Topic Starter Geplaatst 11 Januari, 2024 Hopelijk hebben jullie meer geluk met de auto als hij er eenmaal is. Die van mij gaf vandaag maar weer eens de zoveelste storing, nu op het e-call systeem. Het rode SOS lampje brandde meteen nadat ik begon te rijden en na 10km ging het weer uit. Hoogstwaarschijnlijk kan de accu van dat systeem niet tegen de kou. Die accu zou 4 jaar mee moeten gaan. Het hele multimedia systeem is een drama met de ene storing na de andere en bellen met een gewone Samsung telefoon lukt slechts af en toe. Helaas krijgt de dealer niets opgelost. Ben er 4 keer met deze klachten geweest en zij constateren ze ook, beloven zsm terug te bellen, maar dat gebeurt dus niet. Dat betreft Janssen Kerres (Nu Hedin) Kerkrade. De service is helaas om te huilen. Mijn advies is kijk de auto goed na op slecht spuitwerk en controleer de carrosserienaden. De mijne is aan de voorkant hardstikke scheef en heeft heel slecht lakwerk Een leer voor een volgende keer, want dan zou ik de auto niet meegenomen hebben. Quote
Fred K Geplaatst 11 Januari, 2024 Geplaatst 11 Januari, 2024 31 minutes ago, BertV said: Hopelijk hebben jullie meer geluk met de auto als hij er eenmaal is. Die van mij gaf vandaag maar weer eens de zoveelste storing, nu op het e-call systeem. Het rode SOS lampje brandde meteen nadat ik begon te rijden en na 10km ging het weer uit. Hoogstwaarschijnlijk kan de accu van dat systeem niet tegen de kou. Die accu zou 4 jaar mee moeten gaan. Het hele multimedia systeem is een drama met de ene storing na de andere en bellen met een gewone Samsung telefoon lukt slechts af en toe. Helaas krijgt de dealer niets opgelost. Ben er 4 keer met deze klachten geweest en zij constateren ze ook, beloven zsm terug te bellen, maar dat gebeurt dus niet. Dat betreft Janssen Kerres (Nu Hedin) Kerkrade. De service is helaas om te huilen. Mijn advies is kijk de auto goed na op slecht spuitwerk en controleer de carrosserienaden. De mijne is aan de voorkant hardstikke scheef en heeft heel slecht lakwerk Een leer voor een volgende keer, want dan zou ik de auto niet meegenomen hebben. Hoe ver ben jij met het op laten lossen van de leverproblemen met jouw Niro? Quote
BertV Geplaatst 11 Januari, 2024 Topic Starter Geplaatst 11 Januari, 2024 De auto heb ik inmiddels alweer vanaf 8 mei 2023 in bezit. Van alle problemen is nog niets opgelost. Quote
roald.hutten Geplaatst 12 Januari, 2024 Geplaatst 12 Januari, 2024 Mijn leasebedrijf heeft in februari 2023 een KIA Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine besteld (groen). Tot op vandaag nog geen zicht op de levering, blauwe en groene modellen lijken een langere leveringsduur te hebben volgens de dealer. Prognose 1e of 2e kwartaal 2024. Quote
Josver Geplaatst 12 Januari, 2024 Geplaatst 12 Januari, 2024 (aangepast) 58 minuten geleden, zei roald.hutten: Mijn leasebedrijf heeft in februari 2023 een KIA Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine besteld (groen). Tot op vandaag nog geen zicht op de levering, blauwe en groene modellen lijken een langere leveringsduur te hebben volgens de dealer. Prognose 1e of 2e kwartaal 2024. toevallig ook via leaseplan? 12 Januari, 2024 aangepast door Josver Quote
EWest Geplaatst 12 Januari, 2024 Geplaatst 12 Januari, 2024 Kreeg vandaag de volgende update van mijn Kia Dealer, Zojuist weer nieuws omtrent de levering van de Kia Niro. Deze schuift iets naar achter. Levering staat nog wel verwacht in April en blijft verder nog steeds redelijk stabiel. Chassisnummer is nog niet bekend. Quote
Fred K Geplaatst 13 Januari, 2024 Geplaatst 13 Januari, 2024 9 hours ago, EWest said: Kreeg vandaag de volgende update van mijn Kia Dealer, Zojuist weer nieuws omtrent de levering van de Kia Niro. Deze schuift iets naar achter. Levering staat nog wel verwacht in April en blijft verder nog steeds redelijk stabiel. Chassisnummer is nog niet bekend. Volgens mij post jij dit ook op tweakers forum. ZOals daar ook al opgemerkt, ik hoop dat het waar is voor je, maar zolang er geen vin is, is elke toezegging inhoudsloos. Met de huidige omvaarproblematiek en autotransportproblematiek moet je eigenlijk nu wel al rekening houden met > 3 maanden tussen bekend zijn van de VIN en levering door de dealer dus als er nog geen VIN is, dan vrees ik dat er in April verdere vertraging gemeld gaat worden. Zelfde geldt voor mij overigens, 7/3/2023 besteld en nog steeds geen VIN dus ook ik ga meer dan 12 maanden wachten (HEV DPL mineral blue) Quote
EWest Geplaatst 14 Januari, 2024 Geplaatst 14 Januari, 2024 Op 12-1-2024 om 20:15, zei EWest: Kreeg vandaag de volgende update van mijn Kia Dealer, Zojuist weer nieuws omtrent de levering van de Kia Niro. Deze schuift iets naar achter. Levering staat nog wel verwacht in April en blijft verder nog steeds redelijk stabiel. Chassisnummer is nog niet bekend. Gaat om de kia niro ev Edition Advanced wit Quote
Stephan V Geplaatst 15 Januari, 2024 Geplaatst 15 Januari, 2024 22 uur geleden, zei EWest: Gaat om de kia niro ev Edition Advanced wit Quote
Fred K Geplaatst 17 Januari, 2024 Geplaatst 17 Januari, 2024 (aangepast) Gisteren overleg gehad met dealer. Alle begrip bij de dealer voor mijn teleurstelling dat de beloofde 12 maanden niet gehaald worden. Er schijnt door KIA (fabriek) beloofd te zijn dat alle uitstaande orders voor zomer 2024 uitgeleverd gaan worden (maar hoe dan kon hij ook niet beantwoorden) Bevestiging gekregen van transportproblemen van Haven naar dealer (zowel Broekhuizen als Koopman hebben problemen om tijdig te transporteren). Ik ga me nu orienteren op andere HEV modellen maar of ik net zo een goede deal kan krijgen als ik nu heb, dat moet nog maar blijken. Ga ik achterkomen. Meteen een oproep bij deze aan de forumleden. Welke vergelijkbare merken/types moet ik naar kijken? (Heb zelf al de Toyota Corolla Cross-over en Hyundai Kona in het vizier) 17 Januari, 2024 aangepast door Fred K typos Quote
Kia clublid 1 Geplaatst 17 Januari, 2024 Geplaatst 17 Januari, 2024 1 uur geleden, zei Fred K: Meteen een oproep bij deze aan de forumleden. Welke vergelijkbare merken/types moet ik naar kijken? (Heb zelf al de Toyota Corolla Cross-over en Hyundai Kona in het vizier) De Hyundai Kona is zeker een waardige vervanger. Baal achteraf wel een beetje dat ik niet de Kona had besteld, want leasetarief en bijtelling zijn vrijwel hetzelfde en de Kona doet zeker niet onder voor de Niro. Collega rijdt er inmiddels al enkele maanden in, terwijl ik nog ruim 8 maanden moet wachten. De Toyota vond ik zelf niets, heb een Corolla (niet de cross) gehad als tijdelijk vervangend vervoer en erg afgeknapt op de bediening en functioneren van de systemen erin. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.