JeKia Geplaatst 12 Maart, 2024 Geplaatst 12 Maart, 2024 Op 7-12-2023 om 14:42, zei JeKia: Kia Niro Dynamicplusline HEV Cityscape Green op 30-01-2023 besteld (zakelijk via leasemaatschappij). Gewenste levertijd stond op 01-11-2023 omdat mijn contract van mijn huidige auto af zou lopen. datum verschoven naar 12-01-2024. Zojuist verschoven naar 18-02-2024. Ondertussen is mijn Kia al een keer naar maart verschoven, daarna naar 25 april dit jaar. Gisteren is hij verschoven naar half juni. Wel geeft de dealer aan dat er een MY24 gebouwd gaat worden en dus met 1300kg trekgewicht en de oorspronkelijke pk's. Maar weer afwachten.. in juni al 17 maanden verder. Quote
Verschoor Geplaatst 12 Maart, 2024 Geplaatst 12 Maart, 2024 Wij hebben net van de dealer belletje gekregen dat onze niro hev dynamic hybrid wit binnen is en volgende week woensdag/donderdag afgeleverd wordt. Besteld 1e week augustus 2023 Quote
Jaap van Frjentsjer Geplaatst 13 Maart, 2024 Geplaatst 13 Maart, 2024 Vandaag, precies een jaar na de koop staat onze Niro adventure klaar voor aflevering. Montage van de trekhaak komt nog. Daar was nu even geen tijd voor.Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk Quote
wicked1980 Geplaatst 14 Maart, 2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 23 uur geleden, zei Jaap van Frjentsjer: Vandaag, precies een jaar na de koop staat onze Niro adventure klaar voor aflevering. Montage van de trekhaak komt nog. Daar was nu even geen tijd voor. Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk Adventure? Die uitvoering ken ik nog niet Quote
Jaap van Frjentsjer Geplaatst 14 Maart, 2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 Adventure? Die uitvoering ken ik nog nietAdventure is een uitvoering HEV Dynamic Line met trekhaak uit Zwaag voor een vriendelijke prijs die we gisteren in ontvangst mochten nemen. Alleen 330 euro voor hogere overheidsbijdrage ten opzichte van 2023.Op de wachttijd van precies een jaar na zijn we er erg tevreden mee.Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk Quote
Fred K Geplaatst 14 Maart, 2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 9 minutes ago, Jaap van Frjentsjer said: Adventure is een uitvoering HEV Dynamic Line met trekhaak uit Zwaag voor een vriendelijke prijs die we gisteren in ontvangst mochten nemen. Alleen 330 euro voor hogere overheidsbijdrage ten opzichte van 2023. Op de wachttijd van precies een jaar na zijn we er erg tevreden mee. Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk gefeliciteerd en vele fijne en veilige kilometers gewenst. Wat is het aantal PK's en trekgewicht van deze HEV? Quote
Jaap van Frjentsjer Geplaatst 14 Maart, 2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 gefeliciteerd en vele fijne en veilige kilometers gewenst. Wat is het aantal PK's en trekgewicht van deze HEV? 77,2 kw = 105 pk en maximaal geremd 1300Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk Quote
Niro2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 Goedemiddag, ik volg dit topic al een tijdje aangezien in maart 2023 een Kia Niro Phev dnpl. mineral blue heb besteld. Sinds januari iedere maand een update gevraagd bij de dealer en vandaag te horen gekregen dat het VIN nummer bekend is! En als het goed is met de “oude” specificaties ofwel 182pk en 1300kg trekgewicht. Het verschil zit hem trouwens in een nieuwere stregere euro norm m.b.t. uitstoot van de verbrandingsmotor. Verwachte losdatum zou nu 6-5-2024 zijn. Nu las ik dat een aantal mensen hun auto hebben kunnen traceren op welk schip hij zou staan. Nu zit ik te zoeken op de site van Eukor en kom ik geen schip tegen met een losdatum van 6-5 in Rotterdam of Antwerpen. Hebben hier mensen nog suggesties welke vervoerder/schip het zou kunnen zijn? Quote
DNP Geplaatst 14 Maart, 2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 (aangepast) 47 minuten geleden, zei Niro2024: Goedemiddag, ik volg dit topic al een tijdje aangezien in maart 2023 een Kia Niro Phev dnpl. mineral blue heb besteld. Sinds januari iedere maand een update gevraagd bij de dealer en vandaag te horen gekregen dat het VIN nummer bekend is! En als het goed is met de “oude” specificaties ofwel 182pk en 1300kg trekgewicht. Het verschil zit hem trouwens in een nieuwere stregere euro norm m.b.t. uitstoot van de verbrandingsmotor. Verwachte losdatum zou nu 6-5-2024 zijn. Nu las ik dat een aantal mensen hun auto hebben kunnen traceren op welk schip hij zou staan. Nu zit ik te zoeken op de site van Eukor en kom ik geen schip tegen met een losdatum van 6-5 in Rotterdam of Antwerpen. Hebben hier mensen nog suggesties welke vervoerder/schip het zou kunnen zijn? Vervoer kan ook eventueel via Hyundai/GLOVIS gaan. Losdatum kan ook de datum bij de dealer zijn. Onze losdatum is 21-3 en dan wel lossen bij de dealer. Als de losdatum 6-5 bij de dealer is, dan zit de auto hoogstwaarschijnlijk op het schip dat 25-4 aankomt. 14 Maart, 2024 aangepast door DNP Quote
Fred K Geplaatst 14 Maart, 2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 8 hours ago, Jaap van Frjentsjer said: 77,2 kw = 105 pk en maximaal geremd 1300 Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk Dit snap ik niet helemaal. Bij de 1300 kg hoort een vermogen van 104 Kw (141PK). (de nieuwe NIRO's komen met 95KW/129PK. Dus waar komt dit getal precies vandaan? Het feit dat het 1300 kg geremd trekgewicht is doet mij vermoeden dat het 104/141 zou moeten zijn. Quote
DarthYoda74 Geplaatst 14 Maart, 2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 2 uur geleden, zei Fred K: Dit snap ik niet helemaal. Bij de 1300 kg hoort een vermogen van 104 Kw (141PK). (de nieuwe NIRO's komen met 95KW/129PK. Dus waar komt dit getal precies vandaan? Het feit dat het 1300 kg geremd trekgewicht is doet mij vermoeden dat het 104/141 zou moeten zijn. De 182PK hoort bij de Plugin versie (PHEV) dus klopt in dit geval. Quote
Jaap van Frjentsjer Geplaatst 14 Maart, 2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 Ik ga dit nog uitzoekenDe RDW geeft de maximale geremde trekkracht van 1300 bij de kentekencheck en in de Kia folder van de koop stond 104kw of 141pkVerstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk Quote
Herman deWalt Geplaatst 18 Maart, 2024 Geplaatst 18 Maart, 2024 Vandaag te horen gekregen dat mijn, op 05-12-2022 bestelde KIA HEV DPL, in de kleur Cityscape Green, een chassisnummer heeft en naar verwachting eind mei 2024 geleverd gaat worden. Geduld is een schone zaak Quote
Ron Kooij Geplaatst 18 Maart, 2024 Geplaatst 18 Maart, 2024 Eveneens 5 dec 2022 besteld maar nog steeds niets gehoord. Quote
Flix Geplaatst 20 Maart, 2024 Geplaatst 20 Maart, 2024 28-6-2023 de Kia Niro hybride plusline besteld maar tot op de dag van vandaag(20-03-2024) nog niets gehoord. Kan ik de koop ongedaan maken? Quote
Fred K Geplaatst 21 Maart, 2024 Geplaatst 21 Maart, 2024 11 hours ago, Flix said: 28-6-2023 de Kia Niro hybride plusline besteld maar tot op de dag van vandaag(20-03-2024) nog niets gehoord. Kan ik de koop ongedaan maken? IN principe laten de bovag voorwaarden dat niet toe. (heb even niet de precieze tekst bij de hand maar de bovag stelt dat leverdata niet bindend zijn) Wat de meeste dealers echter wel doen (in ieder geval die van mij en ook gelezen bij enkele anderen in dit of andere draadjes) is dat ze kosteloos annuleren accepteren NA het verstrijken van de origineel geplande levertermijn. Dus als de dealer in eerste instantie twaalf maanden bijvoorbeeld bij u heeft aangegeven dan zin die nu nog niet verstreken en kunt u dus nog niet kosteloos annuleren. Omdat er grotere vraag dan beschikbaarheid van NIRO's is raakt KIA Nederland die auto natuurlijk toch wel kwijt. Maar voor de specifieke dealer is het wel pech want ik heb vernomen van mijn dealer dat toewijzing van geannuleerde auto's op niveau NL gaat. De dealer raakt zijn deal (en daarmee marge) dus kwijt. Mijn tip is om gewoon het gesprek met de dealer rustig en open aan te gaan en aan te geven dat de lange wachtperiode u irriteert. Misschien komt de dealer zelf wel met een goed voorstel. (In mijn geval kreeg ik een bijna nieuwe XCeed als tijdelijke voorloopauto voor heel weinig tot mijn beschikking tot het moment dat mijn blauwe Niro HEV DPL geleverd gaat worden). Was voor mij in ieder geval een acceptabele oplossing omdat ik in de (mijn inziens) veel te kleine Picanto van mijn vrouw al een jaar reed Quote
t1997 Geplaatst 22 Maart, 2024 Geplaatst 22 Maart, 2024 Eind juli 2023 via de lease maatschappij hedin een kia niro (wit) comfort +trekhaak besteld. Kreeg 1 oktober bericht van de dealer dat alles rond was ( dus ik denk 1 oktober besteld) niet helemaal duidelijk ivm nog een lopende short lease auto via de zaak. De aflever datum staat nu op eind juli 2024. Echter werd ik deze week gebeld of ik akkoord ging met een dynamic line voor dezelfde prijs aangezien ze de comfort line niet meer konden leveren. PRIMA NATUURLIJK. Nog wel gevraagd of het vermogen en het trekgewicht van 1300kg hetzelfde blijft, en dat was zo. dit word pas aangepast bij model 2025. Levertijd zou dan niet veranderen maar we gaan het zien. ik ging eigenlijk uit van 1 oktober 2024 dus tot nu toe valt het allemaal mee. Quote
Andre0172 Geplaatst 23 Maart, 2024 Geplaatst 23 Maart, 2024 (aangepast) 10 uur geleden, zei t1997: Eind juli 2023 via de lease maatschappij hedin een kia niro (wit) comfort +trekhaak besteld. Kreeg 1 oktober bericht van de dealer dat alles rond was ( dus ik denk 1 oktober besteld) niet helemaal duidelijk ivm nog een lopende short lease auto via de zaak. De aflever datum staat nu op eind juli 2024. Echter werd ik deze week gebeld of ik akkoord ging met een dynamic line voor dezelfde prijs aangezien ze de comfort line niet meer konden leveren. PRIMA NATUURLIJK. Nog wel gevraagd of het vermogen en het trekgewicht van 1300kg hetzelfde blijft, en dat was zo. dit word pas aangepast bij model 2025. Levertijd zou dan niet veranderen maar we gaan het zien. ik ging eigenlijk uit van 1 oktober 2024 dus tot nu toe valt het allemaal mee. Grappig, want datzelfde Hedin vertelde mij dat mijn in Juni verwachte Dynamic waarschijnlijk de nieuwe specs heeft. 23 Maart, 2024 aangepast door Andre0172 Quote
t1997 Geplaatst 24 Maart, 2024 Geplaatst 24 Maart, 2024 22 uur geleden, zei Andre0172: Grappig, want datzelfde Hedin vertelde mij dat mijn in Juni verwachte Dynamic waarschijnlijk de nieuwe specs heeft. Als de kia die ik heb besteld ineens met andere specs word geleverd dan mag hij direct weer terug de boot op. Heb juist de niro ivm 1300kg trekgewicht. Quote
Jael Groeneveld Geplaatst 25 Maart, 2024 Geplaatst 25 Maart, 2024 Goedemiddag, Vandaag gebeld door de dealer dat de Groene en Blauwe kleuren erg lang duren, verwacht eind 2024. ik heb 1-10-23 besteld een blauw DPL via LM. de kleuren Interstellar Grey en Steel Grey en Snow White Pearl zijn eind juli leverbaar, of ik wilde wijzigen. maar afgestapt van de blauwe en gekozen voor de Snow White. Ook gevraagd over de specs, maar de snow White met levertijd eind juli heeft nog de oude specs, dus daarvoor duimen maar. Quote
Gerard Van Der Zon Geplaatst 26 Maart, 2024 Geplaatst 26 Maart, 2024 (aangepast) 20 hours ago, Jael Groeneveld said: Goedemiddag, Vandaag gebeld door de dealer dat de Groene en Blauwe kleuren erg lang duren, verwacht eind 2024. ik heb 1-10-23 besteld een blauw DPL via LM. de kleuren Interstellar Grey en Steel Grey en Snow White Pearl zijn eind juli leverbaar, of ik wilde wijzigen. maar afgestapt van de blauwe en gekozen voor de Snow White. Ook gevraagd over de specs, maar de snow White met levertijd eind juli heeft nog de oude specs, dus daarvoor duimen maar. Wij hebben sept. 2023 een Kia Niro HEV DPL blauw particulier besteld. Omdat we begin dit jaar begrepen dat blauw en groen wel erg lang ging duren, hebben we de dealer gevraagd of het hielp om de kleur om te zetten in grijs. De dealer dacht dat dit de levering zou versnellen en dus besloten we de kleur te veranderen. Na overleg van de dealer met Kia Nederland bleek echter dat dit als een nieuwe bestelling zou worden gezien en we dan weer onder aan de lijst zouden komen. Uiteindelijk hebben we dus de blauwe kleur maar gehandhaafd. Nu ik bovenstaande lees vraag ik me af of we goed zijn ingelicht. 26 Maart, 2024 aangepast door Gerard Van Der Zon Quote
Fred K Geplaatst 26 Maart, 2024 Geplaatst 26 Maart, 2024 54 minutes ago, Gerard Van Der Zon said: Wij hebben sept. 2023 een Kia Niro HEV DPL blauw particulier besteld. Omdat we begin dit jaar begrepen dat blauw en groen wel erg lang ging duren, hebben we de dealer gevraagd of het hielp om de kleur om te zetten in grijs. De dealer dacht dat dit de levering zou versnellen en dus besloten we de kleur te veranderen. Na overleg van de dealer met Kia Nederland bleek echter dat dit als een nieuwe bestelling zou worden gezien en we dan weer onder aan de lijst zouden komen. Uiteindelijk hebben we dus de blauwe kleur maar gehandhaafd. Nu ik bovenstaande lees vraag ik me af of we goed zijn ingelicht. voor wat het waard is, maar mijn dealer bevestigde het verhaal van de heer Groeneveld. Auto besteld "rond deze periode" kunnen niet meer gebouwd worden met de 2024 specs (141pk/1300kg trekgewicht) en dus moest hij ook een aantal klanten benaderen met dezelfde vraag als de heer groeneveld kreeg. Ljikt mij handig om, in uw geval, met deze info uw dealer nog eens te benaderen. Quote
DNP Geplaatst 27 Maart, 2024 Geplaatst 27 Maart, 2024 Vandaag hèt telefoontje. Maandag 8 april onze Niro DPL ophalen. We konden een auto kopen die al besteld was en zouden 2 maanden moeten wachten, het werden er uiteindelijk 7. We zijn erg benieuwd. Quote
Nico de Jong Geplaatst 28 Maart, 2024 Geplaatst 28 Maart, 2024 Op 12-7-2023 om 07:56, zei Fred K: blijft goed om dat hier te delen Ook eventuele verrassingen mbt levering hier delen helpt om een goed beeld te krijgen voor de eigen levering. Eindelijk: Kan op 10-4 de niro hev dpl in steel grey ophalen. Beetje wrang is dat ik er nog niet in kan rijden omdat ik vorige week een botje in mijn hand gebroken heb dat morgen geopereerd gaat worden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.