Ga naar inhoud

Levertijd Niro HEV


BertV

Aanbevolen Berichten

Ik heb zojuist Kia nog eens gebeld om te vragen of er vanuit hun kant al wat meer bekend is.

Het goede nieuws is dat de auto inmiddels bij de Kia dealer is afgeleverd.

Er zijn echter heel veel auto’s binnen gekomen en ze hebben blijkbaar een maximaal aantal kentekenaanvragen die ze per keer mogen verwerken.

De aanvraag voor het kenteken van mijn auto moet nog volgen en gaat er met de eerst volgende ronde uit.

Aangegeven werd dat ze naar verwachting eind april bellen voor een afleverafspraak welke 1e/2e week van mei zal zijn. Ben ik dus 15 maanden verder na de bestelling van de auto.  Maar het einde van het lange wachten komt eindelijk in zicht. Ben erg benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden, zei Dewolf Johan:

Heb op 14/06/23 een witte Niro PHEV besteld met alle mogelijke opties (incl.HermanKardon). Productiedatum werd al eens met 2 maanden verlengd maar hij zou nu net (11/04/24)gemaakt zijn. Nu nog maanden wachten op transport. ( als de Houtous of wat ook geen gat in de boot schieten...). 

Daarom varen ze nu om De Kaap ipv door het Suez kanaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minutes ago, DaniBlaa said:

Mijn Kia Niro HEV DynamicPlusline in groen besteld op 24 april heeft nu een VIN

Verwachte losdatum.is 06-06-2024

dat is dezelfde losdatum als die van mij. Ik denk dus dat uw auto ook op de Morning Concert staat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minutes ago, Fred K said:

dat is dezelfde losdatum als die van mij. Ik denk dus dat uw auto ook op de Morning Concert staat

 

Wie weet staan ze naast elkaar op het schip 😉

Blij dat er eindelijk wat voort uitgang is.

Dank voor de boot naam Fred. Nu nog weken lang op refresh blijven klikken 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 1 maart van dit jaar ging ik langs mijn Kia dealer waar ik al 25 jaar kom. Inmiddels al toe aan onze 7e nieuwe Kia. De laatste jaren steeds een Picanto, meer was niet nodig met Max 10.000 km per jaar.

Nu we vanaf volgend jaar een caravan willen gaan trekken, kwamen we uit op de nieuwe Niro. De dealer noemde gelijk de mindere trekkracht vanaf productie april 2024 van 1300 kg naar 1000 kg.

We kregen de mogelijkheid om per direct (dus met trekkracht van 1300 kg) een nieuwe PHEV DynamicLine kleur zwart te reserveren uit de leasetak van Kooijman dealer regio Utrecht. Met een mooie inruilprijs voor onze 4 jaar oude Picanto was de deal na een proefrit snel gemaakt.

De Niro is nu On Sea en zal eind april bij de dealer aankomen en na plaatsing van trekhaak en rijklaar maken rond half mei opgehaald kunnen worden.

Overigens konden we kiezen uit de PHEV DynamicLine of HEV Dynamic Plus Line. Maar de 181 pk combi Benzine motor en elektro motor, dus meer power en grotere capaciteit van de accu, deed ons voor de PHEV kiezen.

ik kijk uit naar de levering half mei!
GerritL

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 12-4-2024 om 11:30, zei Jeroen_Kia:

Ik heb zojuist Kia nog eens gebeld om te vragen of er vanuit hun kant al wat meer bekend is.

Het goede nieuws is dat de auto inmiddels bij de Kia dealer is afgeleverd.

Er zijn echter heel veel auto’s binnen gekomen en ze hebben blijkbaar een maximaal aantal kentekenaanvragen die ze per keer mogen verwerken.

De aanvraag voor het kenteken van mijn auto moet nog volgen en gaat er met de eerst volgende ronde uit.

Aangegeven werd dat ze naar verwachting eind april bellen voor een afleverafspraak welke 1e/2e week van mei zal zijn. Ben ik dus 15 maanden verder na de bestelling van de auto.  Maar het einde van het lange wachten komt eindelijk in zicht. Ben erg benieuwd!

mag ik vragen om welke dealer dit gaat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 4/14/2024 at 6:27 PM, Jeroen_Kia said:

Backoffice van de dealer gaf mij aan dat "losdatum" de datum is dat de auto bij de dealer aankomt. Klopte, zoals alle voorgaande data, niets van. Zou het niet de datum zijn dat de boot wordt gelost?

Yep, gecheckt bij mijn dealer (die tot op heden eerlijk informeerde) en die gaf aan dat losdatum datum lossen in de haven is.

Daarna moet auto nog op transport naar dealer en dat gaat minder lastig als zes maanden geleden maar is nog steeds soms langer dan twee wekeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja hoor, ik heb de auto besteld (via Justlease) in okt 2022! en net afgeleverd week geleden maandag 9 april! ben er erg blij mee. Dealer gaf aan dat door de kleur het 6 maanden langer heeft geduurd, omdat ik via lease heb besteld kunnen ze dat niet wijzigen.
verder bemerkte ik wel dat Kia bij de Comfortline die ik heb besteld wat bekibbeld heeft op bijv de zijspiegels die niet automatisch dichtklappen, bij mijn oude model was dat nl wel het geval. Ik denk dat dat komt omdat nu de comfortline wel andre extra's heeft zoals adaptive cruisecontrol en automatisch groot licht uit bij tegenliggers etc. ook cluster instellingen zijn beperkt.
Ik klaag niet maar wel een klein dingetje. Verder bemerkt ik dat Spotify niet altijd direct werkt, moest steeds op mijn phone afslluiten en opnieuw openen en dan werkt het wel, heeft iemand hier ervaring mee?

Kia_2023.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, zei SwordB_Sr:

ja hoor, ik heb de auto besteld (via Justlease) in okt 2022! en net afgeleverd week geleden maandag 9 april! ben er erg blij mee. Dealer gaf aan dat door de kleur het 6 maanden langer heeft geduurd, omdat ik via lease heb besteld kunnen ze dat niet wijzigen.
verder bemerkte ik wel dat Kia bij de Comfortline die ik heb besteld wat bekibbeld heeft op bijv de zijspiegels die niet automatisch dichtklappen, bij mijn oude model was dat nl wel het geval. Ik denk dat dat komt omdat nu de comfortline wel andre extra's heeft zoals adaptive cruisecontrol en automatisch groot licht uit bij tegenliggers etc. ook cluster instellingen zijn beperkt.
Ik klaag niet maar wel een klein dingetje. Verder bemerkt ik dat Spotify niet altijd direct werkt, moest steeds op mijn phone afslluiten en opnieuw openen en dan werkt het wel, heeft iemand hier ervaring mee?

Kia_2023.jpg

Mooie kleur, is dat Mineral Blue? Vraag me af waarom sommige kleuren zo'n extra lange levertijd hebben? Misschien minder verkocht en Kia die de spuitstraten er maar af en toe voor afstelt? Heel veel plezier in ieder geval,  je hebt er lang genoeg op moeten wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 8-4-2024 om 10:42, zei Fred K:

 

Geen idee, Ik zie alleen ook een R in mijn VIN, en mijn dealer heeft mij bevestigd dat de auto met de MY2023 specs (1300kg/`141PK) zou worden geleverd.  Of de R daar wat mee te maken heeft is onduidelijk maar ik verwacht dat ook uw auto inderdaad dus met "oude" specs wordt geleverd.

PS: Waarschijnlijk staan onze auto's straks op de Morning Concert. (Leuk om te volgen in marinetraffic.com)

 

 

Net nog even nagevraagd, maar mijn bestelde auto staat nog op de kade in Korea, dus de morning concert is het zeker niet :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 hours ago, Andre0172 said:

Net nog even nagevraagd, maar mijn bestelde auto staat nog op de kade in Korea, dus de morning concert is het zeker niet :-(

Oei, dan is het nog even afwachten wanneer die dan op transport gaat.

Ik zie niet direct directe reizen op ROtterdam meer maar op 27/4 vertrek de grand uranus naar Antwerpen

Hopelijk staat die van jou dan die boot.  
(PS ik gok ook maar dat die van mij op de morning concert staat overigens. Dealer ziet alleen at sea, en dus niet op welk schip de auto staat)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minutes ago, Fred K said:

Oei, dan is het nog even afwachten wanneer die dan op transport gaat.

Ik zie niet direct directe reizen op ROtterdam meer maar op 27/4 vertrek de grand uranus naar Antwerpen

Hopelijk staat die van jou dan die boot.  
(PS ik gok ook maar dat die van mij op de morning concert staat overigens. Dealer ziet alleen at sea, en dus niet op welk schip de auto staat)

 

De Morning Concert lijkt alleen maar verder van Europa weg te varen op dit moment. Was vanochtend onderweg naar een derde haven in Korea.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minutes ago, DaniBlaa said:

De Morning Concert lijkt alleen maar verder van Europa weg te varen op dit moment. Was vanochtend onderweg naar een derde haven in Korea.

De BOHEME is wel onderweg naar Rotterdam. Die is op 26-3 vertrokken en nu bij Kaap Stad.

Maar ik denk niet dat die overeen komt met onze losdatum Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minutes ago, DaniBlaa said:

De Morning Concert lijkt alleen maar verder van Europa weg te varen op dit moment. Was vanochtend onderweg naar een derde haven in Korea.

HaHa, ja blijkbaar was de boot nog niet vol met Kia's en heeft hij in Ulsan nog wat Hyundai's ingeladen.
Boot is nu onderweg met een tussenstop weer in Shanghai

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei Fred K:

Oei, dan is het nog even afwachten wanneer die dan op transport gaat.

Ik zie niet direct directe reizen op ROtterdam meer maar op 27/4 vertrek de grand uranus naar Antwerpen

Hopelijk staat die van jou dan die boot.  
(PS ik gok ook maar dat die van mij op de morning concert staat overigens. Dealer ziet alleen at sea, en dus niet op welk schip de auto staat)

 

Dat zou wel grappig zijn.

 

Waar is je auto?

In UrAnus!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 hours ago, Fred K said:

HaHa, ja blijkbaar was de boot nog niet vol met Kia's en heeft hij in Ulsan nog wat Hyundai's ingeladen.
Boot is nu onderweg met een tussenstop weer in Shanghai

 

 

Shanghai, ooh dat is gelukkig wel de juiste kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Janssen-Kerres Heerlen is nu Hedin Automotive geworden. Mijn auto staat daar nu bijna 2 weken in afwachting van een kenteken. Nu willen ze de aanvraag eruit doen, maar faalt hun systeem door andere software ivm de overgang naar Hedin. Lekker bezig Kia...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hopelijk komt het snel goed, maar het kan net zo goed zijn dat hij nu bij een schadebedrijf staat. Kijk je auto heel goed na bij aflevering en betaal pas als alles in orde is. Die van mij blijkt gewoon een ordinaire schadeauto te zijn die aan alle kanten is overgespoten en slecht is hersteld. Controleer ook het oliepeil, dat stond bij  mij op het minimum. De bandenspanning stond nog in standje transport. Aangezien Hedin nog steeds dezelfde figuren heeft rondlopen als  voorheen bij Janssen Kerres  gaan ze mij daar nooit meer  zien. Garantie gaan ze je bij problemen niet geven,  ze lossen niets op, komen geen enkele belofte na. Het enige wat ze doen is een mail sturen als de auto aan onderhoud toe  is. Een schande dat ze nog dealer zijn. Kijk ook eens op trustpilot naar de reviews en dan ben je snel genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 4/18/2024 at 5:10 PM, DaniBlaa said:

Shanghai, ooh dat is gelukkig wel de juiste kant op.

Nu eindelijk onderweg naar Bristol met een ETA van 26-05 12/30 utc.

(lijkt mij een beetje snel maar goed dat is wel wat de Stuurman blijkbaar in de AIS heeft geprogrammeerd en die is er voor opgeleid)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...